Recension – Call of Duty: Black Ops Cold War

Robot
Recension – Call of Duty: Black Ops Cold War
Medlem

Tyckte fan SP var kul. Roligt att de hade en lite annorlunda twist på storyn. Kanske blir att installera igen för att lira lite MP.
Stora frågan är hur recensenten förväxlar Brad Pitt med Robert Redford.

Medlem

Inte lirat SP än. Bara MP. Men jag vet inte vad jag tycker om MP. Aldrig dött så jäkla snabbt i ett MP spel någonsin. Känns som folk konstant hoppar ut runt hörn och alltid "pre-firar" och dödar en på 0,5 sekunder.
Jag hinner inte ens ADS/Attack Down Sight innan jag är död.

Medlem

Detta spel är väldigt kluvet för min del, det märks klart och tydligt att de inte haft tillräckligt med tid på sig efter debacklet med Sledgehammer som egentligen jobbade på COD:VIETNAM men som konverterats till COLD WAR på ca 1 år. Animationer m.m är om vi ska vara helt ärliga nästan tillbaka ett decennium. Kampanjen var bland det ostigaste och mest ofärdiga på länge även för cod. Nätkoden har ju fått hård kritik för att inte tala om den helt absurda slide-mekaniken som var brutal i alpha,beta.

Det jag gillar skarpt är balanseringarna i TTK (time 2 kill) och bandesign, MW2019 är fantastiskt för vad de satte ut att göra, men detta flyter mycket mer likt de gamla titlarna om det är det man vill ha, man har chans att reagera när man blir skjuten och det är inte 1000-tals peep holes.

Sedan är jag lika trött som alltid på att det måste vara en miljard gadgets, streaks osv i luften som känns obalanserat och ofta avgör matcherna helt, spelet är så mycket mer behagligt och skicklighetsbaserat när inget av det där sker i början, eller exempelvis S&D där man kan känna att ja grunden finns där. Synd att de inte bara kan tona ner på allt fluff fluff.

Medlem

Spelade kampanjen av blev oerhört besviken. Det kändes som de hade några banor kvar från föregående års spel och slängde ihop dessa. Den röda tråden blir förklarad med att man drömmer

(tänker framför allt om Vietnam-delarna)

. Dessutom ser spelet ut att vara från 2007 rent grafiskt. Animationerna är superstela (vad hände med granatkasten?!?). Nämnda "stealth-nivå" är det enda som sticker ut. Och då är inte "stealth" cod's paradnummer direkt!

Känns lite samma som Ghosts (förra generationens första cod spel). Det är inte bra nog helt enkelt.

Medlem
Skrivet av heady89:

debacklet med Sledgehammer som egentligen jobbade på COD:VIETNAM men som konverterats till COLD WAR på ca 1 år.

Visst inte. Vietnamdelen av spelet kan då enkelt förklaras. Kampanjen känns sjukt splittrad. Precis som jag skrev i kommentaren ovan. Tog lite gamla banor och slängde ihop till en "kampanj". För mig kändes det mer som 8 olika banor utan ngt sammanhang.

Skribent
Skrivet av loerk:

Tyckte fan SP var kul. Roligt att de hade en lite annorlunda twist på storyn. Kanske blir att installera igen för att lira lite MP.
Stora frågan är hur recensenten förväxlar Brad Pitt med Robert Redford.

Haha, annan bra liknelse! Men tycker nog Brad Pitt är me lik, Redford är lite för gammal.

Kolla ba! Det är ju han.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skribent
Skrivet av heady89:

Sedan är jag lika trött som alltid på att det måste vara en miljard gadgets, streaks osv i luften som känns obalanserat och ofta avgör matcherna helt, spelet är så mycket mer behagligt och skicklighetsbaserat när inget av det där sker i början, eller exempelvis S&D där man kan känna att ja grunden finns där. Synd att de inte bara kan tona ner på allt fluff fluff.

Jag upplevde visserligen att det var väldigt lite kill streaks jämfört med andra i serien? Även om jag kan hålla med att det i grunden är för mycket


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Inaktiv

Each to their own, som man säger, men från betan tyckte jag inte alls om känslan särskilt mycket (spelade på pc) jämfört med MW’19. Dock var game modet med fordonen rätt kul när man körde runt med stridsbåten som var helt jävla OP.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Haha, annan bra liknelse! Men tycker nog Brad Pitt är me lik, Redford är lite för gammal.

Kolla ba! Det är ju han.

https://pbs.twimg.com/profile_images/1189136158480986112/KcPz...

Tror inte att det är en liknelse. Jag är ganska säker på att det är Redford som är modell i spelet. Du får tänka på när spelet utspelar sig. Det är en ung Robert Redford.

Medlem

Har bara testat beta i MP och ljudet var under all kritik. Dock endast på PC.
Vapnen lät hemskt och ljudet överlag var platt. Det kändes också extremt arkadigt. Grafiken var också lite som att spela ett spel från förra gen gentemot denna gen när man kollar på Modern Warfare.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Har bara testat beta i MP och ljudet var under all kritik. Dock endast på PC.
Vapnen lät hemskt och ljudet överlag var platt. Det kändes också extremt arkadigt. Grafiken var också lite som att spela ett spel från förra gen gentemot denna gen när man kollar på Modern Warfare.

Du får tänka på att betan av mw var grymt ful den också men spelet var snyggt när det släpptes. Kanske samma med cold war

KoP
Medlem
Skrivet av vamp:

Tror inte att det är en liknelse. Jag är ganska säker på att det är Redford som är modell i spelet. Du får tänka på när spelet utspelar sig. Det är en ung Robert Redford.

https://hips.hearstapps.com/esq.h-cdn.co/assets/17/33/1503070...

Håller med. Russell Adler ser mera ut som en ung Robert Redford.

Medlem
Skrivet av vamp:

Tror inte att det är en liknelse. Jag är ganska säker på att det är Redford som är modell i spelet. Du får tänka på när spelet utspelar sig. Det är en ung Robert Redford.

https://hips.hearstapps.com/esq.h-cdn.co/assets/17/33/1503070...

Tycker han påminner lite om en yngre Niklas Strömstedt.

Jag gillar MP-läget starkt, det finns opolerade saker, men gillar att de flörtar med BF-spelarna. Man känner igen tänket, men man håller det till mindre banor. Mycket bra.

Ljudet är perfekt tycker jag och jag har bara råkat ut för ett par krascher. Efter att jag drog ned på någon inställning som rör UI:et har spelet inte haft några problem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bästa MP:n på länge? Nu lugnar vi ner oss här. Bästa var CoD:MW från förra året och är det fortfarande, både vanliga mp och warzone.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Haha, annan bra liknelse! Men tycker nog Brad Pitt är me lik, Redford är lite för gammal.

Kolla ba! Det är ju han.

https://pbs.twimg.com/profile_images/1189136158480986112/KcPz...

De har använt Redford som modell, sådäså!

Skrivet av vamp:

Tror inte att det är en liknelse. Jag är ganska säker på att det är Redford som är modell i spelet. Du får tänka på när spelet utspelar sig. Det är en ung Robert Redford.

https://hips.hearstapps.com/esq.h-cdn.co/assets/17/33/1503070...

Medlem

Spy Game, där har ni båda, som spioner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av vamp:

Tror inte att det är en liknelse. Jag är ganska säker på att det är Redford som är modell i spelet. Du får tänka på när spelet utspelar sig. Det är en ung Robert Redford.

https://hips.hearstapps.com/esq.h-cdn.co/assets/17/33/1503070...

Jag ger mig. Det är väldigt likt. Tror däremot inte de har använt honom som modell, inte officiellt iaf. Om du inte kan länka till en källa? Då måste de noga betala - tror inte skådespelare låter deras ansikten delas ut gratis.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Kan inte med gott samvete köpa spelet då det skulle stödja Blizzard. Helt sjukt att man måste behöva resonera så men men

Skribent
Skrivet av Jonrei:

Bästa MP:n på länge? Nu lugnar vi ner oss här. Bästa var CoD:MW från förra året och är det fortfarande, både vanliga mp och warzone.

Warzone och multiplayer hade väldigt olika gunplay, så de kan inte jämföras tycker jag. Även om jag verkligen gillade CoD:MW så gillar jag nog ändå detta bättre. Tycker banorna är bättre, roligare spellägen, mer polerat weaponsmith, vapnen känns mer välbalanserade (ingen shotgun-meta) och killstreaks är nedtonade.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Skulle warzone få en uppdatering när cod blops cw släpptes eller hur var det?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Hipshot:

Underskattad rulle!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Än så länge är jag inte imponerad.
Det mesta känns och ser ut som vanligt, men snyggt är det ju.
Men mysko grafik och skumt ljud.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Jag ger mig. Det är väldigt likt. Tror däremot inte de har använt honom som modell, inte officiellt iaf. Om du inte kan länka till en källa? Då måste de noga betala - tror inte skådespelare låter deras ansikten delas ut gratis.

Nae de har nog endast baserat karaktären på Nathan Muir från Spy game.

Medlem

Ljuden och framförallt fotstegen är 100ggr bättre och tydligare i detta än MW19. Tar det all dagar i veckan om det står mellan att kunna avgöra vart folk kommer ifrån vs häftiga ljud.

Skrivet av DarkSvenn1002:

Du får tänka på att betan av mw var grymt ful den också men spelet var snyggt när det släpptes. Kanske samma med cold war

Nej den var inte grymt ful, det var ingen magi som skedde mellan betan av MW och releasen. Skillnaden med detta är att detta skulle kunna klassificeras som en riktig BETA, spelet skulle egentligen behövt minst 1 år till av utveckling, det är stressat av Treyarch,Raven som fick ta över spelet efter Sledgehammer 2019. (Det skulle varit Cod Vietnam egentligen)

Moderator | Testpilot

Gillade det lilla jag sett på Twitch. Har dock svårt för att lägga pengarna på CoD när det kommer ett nytt nästa år.

I slutändan så köper jag inte CoD överhuvudtaget. Hade gärna kunnat få vara 2-3 års mellanrum.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag kan förstå att många gillar att detta är mer likt tidigare spel men för mig är detta ett steg tillbaka. Att komma från MW till detta känns bara fel. Jag kommer säkert vänja mig men jag hoppas att framtida spel blir mer som MW eller åtminstone använder samma motor.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Trevligt, särskilt då man fick spelet gratis via inköpet av MSI 3080 gaming trio.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Propy:

Jag kan förstå att många gillar att detta är mer likt tidigare spel men för mig är detta ett steg tillbaka. Att komma från MW till detta känns bara fel. Jag kommer säkert vänja mig men jag hoppas att framtida spel blir mer som MW eller åtminstone använder samma motor.

Känner exakt detta dom kör på en gammal spelmotor så inte konstigt det känns som ett steg tillbaka från mw 2019 animations är dåliga hela känslan är blä blir o köra mw sålänge tills det dör. Skulle inte ge detta några 4/5 snarare 2 elller 3 av 5

12
Skriv svar