Playstation 5 - dina första intryck?

Skägg.
10 Chambers
Playstation 5 - dina första intryck?

Idag levereras de första Playstation 5-konsolerna till glada svenska spelare och många har en spännande dag och kväll framför sig. Uppladdningen inför detta har varit maffig, med hundratals inlägg i förbokningstråden, och nu är vi nyfikna vad du tycker om din nya spelmaskin.

Så vad tycker du om lådan, setupen, spelandet och allt däremellan?


signatur
Medlem

Väldigt intresserad hur folk upplever handkontrollen som verkligen verkar vara nått extra och om den känns likadan i andra spel än Astro. 🙂👍

@bulleboss


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Frilansare

Ser fram emot era fina bilder!

Medlem

Jag undrar om denna tråd kommer vara tom?
😂

Ser fram emot att läsa. Grattis alla 🥳

Medlem

Grattis till alla som lyckades! Det är en bedrift i sig med tanke på tillgången

Kommer uppdatera inlägget om jag får min från Inet i december.

Medlem

Får hålla tillgodo med den här tråden tills man kommer från kolgruvan och kan klämma och känna själv

Borde ju vara en nationell helgdag egentligen, releasedagar

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gregerory:

Jag undrar om denna tråd kommer vara tom?
😂

Ser fram emot att läsa. Grattis alla 🥳

Ganska många i förbokningstråden som fått bekräftelse ändå, borde vara fler än Xbox ändå.


signatur
Medlem

Intitierar ps4an i väntan på posten och ser framemot att testa själv o se era första upplevelser


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Väldigt intresserad hur folk upplever handkontrollen som verkligen verkar vara nått extra och om den känns likadan i andra spel än Astro. 🙂👍

@bulleboss

I nya COD har dom iaf gjort att alla vapen har unik avtryckarkänsla. Samma med borderlands 3 har jag för mig att jag läst.
Själv väntar jag på att barnsjukdomarna ska vara över och blir väl att införskaffa någon gång under våren


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Idag levereras de första Playstation 5-konsolerna till glada svenska spelare och många har en spännande dag och kväll framför sig. Uppladdningen inför detta har varit maffig, med hundratals inlägg i förbokningstråden, och nu är vi nyfikna vad du tycker om din nya spelmaskin.

Så vad tycker du om lådan, setupen, spelandet och allt däremellan?

fösta intrycket är stabilt, mycket nöjd, väl kort Hdmi kabel bara. Tycker den känns framtidssäker och att den ligger i tiden (skit i covid-19) men den tar oss in i framtiden tryggt. Mycket nöjd.

Frilansare
Skrivet av stesva:

fösta intrycket är stabilt, mycket nöjd, väl kort Hdmi kabel bara. Tycker den känns framtidssäker och att den ligger i tiden (skit i covid-19) men den tar oss in i framtiden tryggt. Mycket nöjd.

Pics or it didn't happen!

Medlem

En tråd full med inlägg från de som inte har någon PS5...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

En tråd full med inlägg från de som inte har någon PS5...

Tacka fan för det, de har ju nya PS5:or att leka med

Medlem
Skrivet av Molotov:

Väldigt intresserad hur folk upplever handkontrollen som verkligen verkar vara nått extra och om den känns likadan i andra spel än Astro. 🙂👍

@bulleboss

Det ställs nog upp konsoler på ex elgiganten där du kan känna på handkontrollen och provspela. De hade i alla fall playstation mini PS4 och Xbox one sist jag var där. Men glöm ej att tvätta händerna noga både före och efter!

Skribent

Jag har en Ps2 och en Ps3, om jag tejpar ihop dem blir det en Ps5:a då?

Medlem

Mitt första intryck... Får inte öppna den förräns min kompis har kommit hit. Båda föräldrarna måste vara närvarande vid en förlossning xD

Medlem

Ack jag kommer missa en del exklusiva spel jag skulle tänka mig att spela men man får stå över med tanke på hur lite jag spelade på ps4'at, är mycket mer aktiv på datorn

Medlem

Nu ska den bara stå så där i några timmar tills man är hemma från jobbet igen 🙄

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

https://i.imgur.com/5PM1v6z.jpg

Nu ska den bara stå så där i några timmar tills man är hemma från jobbet igen 🙄

Imorgon på SkogsTrollets arbetsplats:

"Var fan är han någonstans?"

Medlem

Jag valde Series X som första konsol denna generationen, mest pga Game Pass då lanseringar tenderar att bli dyrare än bara konsolen, eftersom man vill ha alla nya spel Men jag kommer definitivt att införskaffa en PS5 när stormen har lagt sig och lanseringstitlarna reas ut. Av de båda konsolerna så är det ju helt klart PS5 som verkar mest intressant då den har väldigt många funktioner som Series X, och till och med moderna datorer, saknar. Så ur ett rent tekniskt perspektiv så har jag sett mer fram emot PS5-lanseringen, och det ska bli skoj att få höra vad alla som lyckats komma över en konsol har att säga.

Inaktiv

Fan va kul för alla som fått sin konsol! Också nyfiken på kontrollen så ni får gärna ge några intryck om ni får tid mellan spelningarna.

Kul med ett bra år för gamers oavsett vilken enhet man föredrar. PS5, Series X/S, massa ny kul hårdvara till PC etc!!

Grafikfejs
Paradox Interactive
Skrivet av SkogsTrollet:

https://i.imgur.com/5PM1v6z.jpg

Nu ska den bara stå så där i några timmar tills man är hemma från jobbet igen 🙄

Vart bor du? Adress, portkod och eventuell extranyckelgömma pls?


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Imorgon på SkogsTrollets arbetsplats:

"Var fan är han någonstans?"

Sa till chefen att jag hade blivit sjuk på väg till WH, men han köpte inte riktigt det. Har dock tagit ledigt imorn, så långhelg!

Medlem
Skrivet av MaxC:

Vart bor du? Adress, portkod och eventuell extranyckelgömma pls?

Surbrunnsgatan 33, 113 48 Stockholm, det är bara att knalla rakt in! 😉

Inaktiv
Skrivet av SkogsTrollet:

Surbrunnsgatan 33, 113 48 Stockholm, det är bara att knalla rakt in! 😉

Hade för mig att Baltik Inkasso höll till där?

Medlem

Hämtade PS5an på lunchen. Bara startat och börjat ladda ner Demon's Souls. Ska bli kul att testa efter jobbet.

Hade förväntat mig att den skulle vara ännu större efter allt som sagts om det. Tycker den gör sig rätt bra på bänken vid TV:n.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Hämtade PS5an på lunchen. Bara startat och börjat ladda ner Demon's Souls. Ska bli kul att testa efter jobbet.

Hade förväntat mig att den skulle vara ännu större efter allt som sagts om det. Tycker den gör sig rätt bra på bänken vid TV:n.

https://i.imgur.com/Sx2CL7S.jpg

Bara ersätta lampan till höger med en Series X och det är klart. Fin setup annars

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Hade förväntat mig att den skulle vara ännu större efter allt som sagts om det. Tycker den gör sig rätt bra på bänken vid TV:n.

https://i.imgur.com/Sx2CL7S.jpg

Blir snyggt det där!

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

https://i.imgur.com/5PM1v6z.jpg

Nu ska den bara stå så där i några timmar tills man är hemma från jobbet igen 🙄

Vad sa du din adress var igen?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Hämtade PS5an på lunchen. Bara startat och börjat ladda ner Demon's Souls. Ska bli kul att testa efter jobbet.

Hade förväntat mig att den skulle vara ännu större efter allt som sagts om det. Tycker den gör sig rätt bra på bänken vid TV:n.

https://i.imgur.com/Sx2CL7S.jpg

Var hittade en sån snygg tv "bänk"? Jag gillade den skarpt! Alltså..tv stativet..inte bänken mot väggen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar