Steelseries Arctis 7P Wireless

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Jag vill bara poängtera att 3D-tekniken får du oavsett headset då den är virituell. 7P och 3D Pulse är inga surround headsets men deras ljudbild är optimerad för Tempest tillskillnad från t ex Steelseries Pro Wireless. (OBS! Nu har jag inte haft möjlighet att jämföra ljudbild på Steelseries Pro och 7P så jag vet inte hur stora skillnader det är i ljudbild och features).

Men man får väl bara 3D-tekniken med andra headsets om man kopplar in den i handkontrollen?
Jag vill köra helt sladdlöst.

Medlem
Skrivet av P2daO:

Men man får väl bara 3D-tekniken med andra headsets om man kopplar in den i handkontrollen?
Jag vill köra helt sladdlöst.

Ursäkta sent svar. Jag vet inte hur det är generellt men jag får 3D trådlöst med 7P. Däremot finns det inte stöd för TV/soundbar ännu. Men ska komma.

Medlem

Jag har försökt flera vändor att spela med hörlurar 🎧 men nä, rätt jobbig upplevelse. Man förstör faktiskt frippan totalt (jag ställer håret upp) vilket gör att jag inte vill använda dem om jag ska visa mig ute sen. Blir också rätt varmt efter ett tag. Som att sitta med öronmuffar. Nä, jag föredrar ett bra ljudsystem faktiskt.

Skribent
Skrivet av memorycard:

Jag har försökt flera vändor att spela med hörlurar 🎧 men nä, rätt jobbig upplevelse. Man förstör faktiskt frippan totalt (jag ställer håret upp) vilket gör att jag inte vill använda dem om jag ska visa mig ute sen. Blir också rätt varmt efter ett tag. Som att sitta med öronmuffar. Nä, jag föredrar ett bra ljudsystem faktiskt.

Visst är det så, ett komplett utrustat ljudsystem är det bästa. Bor man däremot i lägenhet med grannar är det stor risk för klagomål om det titt som tätt kommer högljudda explosioner från högtalarna mitt i nätterna eller under dagarna.

Hörlurar är ett steg upp från TV-ljudet och ljudsystem med surround är ett steg upp från hörlurar. Allt beror på hur mycket pengar man vill lägga och hur intresserad man är.

Bra input med att hörlurar förstör frisyrer. Eftersom jag själv haft 0,1 - 1 mm på huvudet senaste 15-20 åren så är det inte ens något jag reflekterar över

Medlem

Har nästan alltid spelat utan headset, men med barn i huset och sena spelkvällar så kände jag ett större behov. Trodde att det skulle vara en ganska enkel historia, men tyckte att det var en djungel när jag läste på. Speciellt med tanke på att jag ville komma åt 3D-ljud på min PS5. Tack vare den här recensionen så bestämde jag mig för ett SteelSeries Arctis, men det blev ett Arctis 9 då jag tyckte det var fint att ha ljud både via WiFi och Bluetooth. Dvs kunna spela och lyssna på podcast på samma gång. Så sjukt nöjd med headsetet. Det sitter som smäck och har ett grymt ljud!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma.

Medlem

Ni skriver alltså en sponsrad recension - sponsrad av företaget och produkten som ni recenserar?

The botten is nådd.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Ni skriver alltså en sponsrad recension - sponsrad av företaget och produkten som ni recenserar?

The botten is nådd.

Jag förstår inte hur den här kommentaren kan komma i princip varenda testpilotsrecension. Läs i inforutan som är direkt i början av recensionen och följ länken för läsa om konceptet testpiloter.

https://www.fz.se/nyhet/275014-fzs-testpiloter-produkttester-...

...Många av våra läsare önskar fler tester här på FZ - allt från hårdvara, spel och tillbehör. Redaktionen testar en hel del, men ändå finns det ständigt fler intressanta tillbehör och prylar än vi hinner med. Därför lanserar vi nu FZ:s testpiloter, ett koncept som gjort succé hos vännerna Sweclockers.com och 99.se

Vad det handlar om är tester utförda av och för våra kunniga medlemmar i forumet. Insatta entusiaster får tillfälle att på egen hand testa de senaste prylarna och tillbehören. FZ-redaktionen hjälper till med administration och annat, men testpiloterna själva utformar, genomför och sammanställer testerna. Alla andra kan läsa, lära sig och kommentera."

FZ eller företaget har ingen påverkan på vad som skrivs. Allt som står är mina ord. Det här har funnits på sidan sedan 2017 och du är ju långtida medlem med tusentals inlägg. Hur har du missat det här tidigare?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Anton Q:

Ni skriver alltså en sponsrad recension - sponsrad av företaget och produkten som ni recenserar?

The botten is nådd.

Skrivet av Shadee:

Jag förstår inte hur den här kommentaren kan komma i princip varenda testpilotsrecension. Läs i inforutan som är direkt i början av recensionen och följ länken för läsa om konceptet testpiloter.

https://www.fz.se/nyhet/275014-fzs-testpiloter-produkttester-...

...Många av våra läsare önskar fler tester här på FZ - allt från hårdvara, spel och tillbehör. Redaktionen testar en hel del, men ändå finns det ständigt fler intressanta tillbehör och prylar än vi hinner med. Därför lanserar vi nu FZ:s testpiloter, ett koncept som gjort succé hos vännerna Sweclockers.com och 99.se

Vad det handlar om är tester utförda av och för våra kunniga medlemmar i forumet. Insatta entusiaster får tillfälle att på egen hand testa de senaste prylarna och tillbehören. FZ-redaktionen hjälper till med administration och annat, men testpiloterna själva utformar, genomför och sammanställer testerna. Alla andra kan läsa, lära sig och kommentera."

FZ eller företaget har ingen påverkan på vad som skrivs. Allt som står är mina ord. Det här har funnits på sidan sedan 2017 och du är ju långtida medlem med tusentals inlägg. Hur har du missat det här tidigare?

Precis som Shadee skriver är vi väldigt tydliga med hur hela modellen fungerar och en FAQ gällande det hela finns i varje testpilot. Den viktigaste för dig är nog denna:

"Q: Får FZ ersättning för testpiloterna?

A: Testerna utförs helt oberoende och uppdragsgivaren har inget inflytande över artikelns innehåll. Produkttesterna arrangeras på uppdrag av tillverkaren. FZ tar ut en avgift från tillverkaren som ska täcka ersättning till testpiloterna, eventuella inköp, fraktavgifter, andra administrativa kostnader och intäkter för att utveckla verksamheten. "

Sedan får vi som är testpiloter skriva och utforma testpiloten som vi själv vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ni skriver alltså en sponsrad recension - sponsrad av företaget och produkten som ni recenserar?

The botten is nådd.

Du har rätt hög botten

Min botten hade varit nådd om siten bytte namn till Steelseries Fragzone och bara behandlade produkter från Steelseries

12
Skriv svar