Black Friday 2020

Medlem
Skrivet av matt76:

Oklart om du köpte det för 559kr på Epicstore, men Komplett.se säljer spelet för 449kr just nu:

https://www.komplett.se/product/791477/gaming/spel/spel-pc-ma...

Innehåller även lite fysiska saker såsom:
Fodral med spelskivor
Världskompendium som specificerar spelets inställning och lore
Vykort från Night City
Karta över Night City
Klistermärken

Jag är nöjd ,CDläsare var det längesedan jag hade så det går bort med skivor.
Jo och 559 svenska dinarer fattigare blev jag.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag köpte FIFA21 för 360kr på steam, det kändes som en ett bra köp ändå.

Medlem

Var inte ute efter något i år, men det blev några påsar kaffe då de jag hade hemma snart är slut och dessa dök upp
https://www.baristashopen.se/kaffe/varumarken/gringo/gringo-n...

Medlem

Ingenting blev det...2020 fortsätter vara en besvikelse...

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Jag är nöjd ,CDläsare var det längesedan jag hade så det går bort med skivor.
Jo och 559 svenska dinarer fattigare blev jag.

Standard edition till PC innehåller dock inte själva spelet på skiva, utan detta tillhandahålls med en digital GOG kod. Skivorna som nämns ska vara spelets soundtrack.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Thane:

Litar efter en soundbar! Så har någon några tips är det bara att säga till

Sonos.

Medlem

Köpte en 55” LG CX tv. Nu väntar jag på mitt ps5 bara 😩

Medlem
Skrivet av matt76:

Oklart om du köpte det för 559kr på Epicstore, men Komplett.se säljer spelet för 449kr just nu:

https://www.komplett.se/product/791477/gaming/spel/spel-pc-ma...

Innehåller även lite fysiska saker såsom:
Fodral med spelskivor
Världskompendium som specificerar spelets inställning och lore
Vykort från Night City
Karta över Night City
Klistermärken

Är detta till steam eller vart läggs denna?

Medlem

Inget, har inte spenderat ett korvöre. Känner inget behov för uppgradering eller köpa något onödigt bara för att det är "billigare".

Medlem

Ingenting.

För trots att det jag var intresserad utav hade fått en prissänkning på 50% ungefär var det kvarvarande priset fortfarande, måste tänka på det en stund/ett tag.

Och det räckte, produkten är sedan slutsåld, och jag har inte kommit fram till ett ja eller nej ännu.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av matt76:

Standard edition till PC innehåller dock inte själva spelet på skiva, utan detta tillhandahålls med en digital GOG kod. Skivorna som nämns ska vara spelets soundtrack.

Så förstod jag osså det blev köp direkt

Medlem

Beställde en ny laptop, Lenovo legion. Hoppas bara att de avbryter beställningen efter black friday. De ska få in produkten i december så. Hade varit galet surt.

Medlem

Jag köpte faktiskt bara saker tack vare er. Läst denna tråd och valt ur lite saker. Det blev comvig med s20 ultra 5g mobil, webhallen med 63% rabatt på en trådlös laddning till den och oväntat nog grytor från bagarenochkocken.se/ tack fz haha

Medlem
Skrivet av Caene:

Inget, har inte spenderat ett korvöre. Känner inget behov för uppgradering eller köpa något onödigt bara för att det är "billigare".

Det låter bra, man ska inte köpa om man inte behöver. Jag kan sluta här men tänker chansa lite - känns som du tycker folk är dumma som köper "skit" men för många är det kanske något dom velat ha och nu är det ju faktiskt ett bra tillfälle.

Gör man rätt är det här en väldigt bra dag.

FM-guru
F.d. Sisyr

Köpte ett headset samt grytan Calle nämnde tidigare i tråden. Har en gjutjärnsgryta sen tidigare, men den är ganska liten och mer oval vilket är en rätt usel passform när den är liten till att börja med...

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Ingenting.

För trots att det jag var intresserad utav hade fått en prissänkning på 50% ungefär var det kvarvarande priset fortfarande, måste tänka på det en stund/ett tag.

Och det räckte, produkten är sedan slutsåld, och jag har inte kommit fram till ett ja eller nej ännu.

Nybörjarmisstag.
Man skall aldrig tänka innan man handlar.

Medlem

Det blev 18 st. Philips Hue Gu10 spottar på Power, 280 spänn mot ordinarie 400.
Den dealen syntes INTE på prisjakt.
Amazon.se var ännu billigare, tills jag insåg att dom bara tillät köp av en förpackning, fult.

Handlade mest dyra saker innan black friday som Samsung q95 75 tum när hifi klubben hade bra pris. Sen blev det Rtx 3090 och PS5 och Series X.

Men under rean har jag köpt.
10 Gant Tröjor/t-shirts så räcker det hela nästa år (Bootz hade bra rea)
Dirt 5
ghost of tsushima
FIFA 21
NHL 21
Metro Exodus Guld varianten
PSN plus 12 månader
2st Satake Stekpanna verkligen bra, mor och far ska få en i julklapp 🙂


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att jag köper något under black friday för ett lägre pris kommer inte skada miljön mer än om jag hade köpt samma produkt till ordinarie pris. Nej, jag tänker inte bojkotta Black Friday bara för att några trädkramare påstår att det är överkonsumtion att skjuta upp sina dyra köp till ett specifikt datum då priserna går ner. Om något så borde det vara bättre för klimatet om alla handlar samtidigt så att lastbilarna som levererar alla prylar fylls i stället för att gå halvtomma tvärs över landet.

Handlar man däremot skit som man annars inte hade köpt bara för att det är en bra deal, ja då har vi konsumtion som inte är särskilt hållbar, och det är heller inte särskilt ekonomiskt hållbart att handla sånt man inte behöver. Men sånt beteende håller i sig året om.

Jojo, fast som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det inte Black Friday som blir skiljelinjen mellan miljövänligt och icke miljövänligt. Black Friday eller week eller vilken rea som helst blir bara ett tydliggörande för hur lite vi bryr oss.

Förvisso så är det många av oss trädkramare som hävdar detta, men det är inte vi som hittat på det, eller 'påstår' något. Det är forskare, ekonomer, kunniga inom resurshantering på makronivå. Det är fakta. Sen så är det självklart en svår kalkyl att räkna fram, så vi har inte exakta nummer. Men att vi överkonsumerar året runt, yes alla gånger. Vi måste sluta konsumera över lag.
Att något finns tillgängligt på marknaden betyder inte att det är hållbart, varken ur miljösynpunkt, människosynpunkt eller energisynpunkt.

I år så har co2-nivåerna stigit till nya rekordnivåer, världen har varit varmare än den någonsin varit i modern tid, det är kraftiga oväder med mer ödesdigra konsekvenser och de som producerar det vi konsumerar fortsätter att leva i förhållande en förmodligen skulle kalla mer eller mindre livegenskap. Läs: Amazon (eller vilken annan producent som producerar saker som är 'för dyra' för att produceras i det vi kallar västvärlden).

Och du sätter ju huvudet på spiken i slutet det är inte hållbart att handla sådant man inte behöver. Exakt. Vi behöver extremt lite av det som marknaden erbjuder oss. Vi måste bara förstå vilken pris det har (det riktiga priset, inte det abstrakta priset i SEK saker har för oss i Sverige). Utan pris på miljö, människor, djur, klimat.. Då skulle vi helt inte ha råd med allt som vi konsumerar, det skulle inte vara en fråga om individuell frihet att konsumera.

Gällande lastbilar så är det nog inte så våra speditörer jobbar, är nog rätt övertygad att det är extremt effektiviserat för att inte åka onödiga rutter med halvfulla släp.

T.L.D.R Det är den vidriga symboliken för Black Friday/reor generellt som jag pekar på nu. Konsumtionen måste självfallet drastiskt minskas året runt för att nå de mål vi satt för att ha en planet att bo på om 40 år.

Skrivet av Joheje:

Jojo, fast som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det inte Black Friday som blir skiljelinjen mellan miljövänligt och icke miljövänligt. Black Friday eller week eller vilken rea som helst blir bara ett tydliggörande för hur lite vi bryr oss.

Förvisso så är det många av oss trädkramare som hävdar detta, men det är inte vi som hittat på det, eller 'påstår' något. Det är forskare, ekonomer, kunniga inom resurshantering på makronivå. Det är fakta. Sen så är det självklart en svår kalkyl att räkna fram, så vi har inte exakta nummer. Men att vi överkonsumerar året runt, yes alla gånger. Vi måste sluta konsumera över lag.
Att något finns tillgängligt på marknaden betyder inte att det är hållbart, varken ur miljösynpunkt, människosynpunkt eller energisynpunkt.

I år så har co2-nivåerna stigit till nya rekordnivåer, världen har varit varmare än den någonsin varit i modern tid, det är kraftiga oväder med mer ödesdigra konsekvenser och de som producerar det vi konsumerar fortsätter att leva i förhållande en förmodligen skulle kalla mer eller mindre livegenskap. Läs: Amazon (eller vilken annan producent som producerar saker som är 'för dyra' för att produceras i det vi kallar västvärlden).

Och du sätter ju huvudet på spiken i slutet det är inte hållbart att handla sådant man inte behöver. Exakt. Vi behöver extremt lite av det som marknaden erbjuder oss. Vi måste bara förstå vilken pris det har (det riktiga priset, inte det abstrakta priset i SEK saker har för oss i Sverige). Utan pris på miljö, människor, djur, klimat.. Då skulle vi helt inte ha råd med allt som vi konsumerar, det skulle inte vara en fråga om individuell frihet att konsumera.

Gällande lastbilar så är det nog inte så våra speditörer jobbar, är nog rätt övertygad att det är extremt effektiviserat för att inte åka onödiga rutter med halvfulla släp.

T.L.D.R Det är den vidriga symboliken för Black Friday/reor generellt som jag pekar på nu. Konsumtionen måste självfallet drastiskt minskas året runt för att nå de mål vi satt för att ha en planet att bo på om 40 år.

Största miljöproblemet vi har är att de föds för mycket människor. Det är den största miljöboven av alla, det är ren fakta men ingen inser det.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Största miljöproblemet vi har är att de föds för mycket människor. Det är den största miljöboven av alla, det är ren fakta men ingen inser det.

Antalet människor/nya människor är ju absolut en del i ekvationen. Men det är ju inte något som minskar eller åsidosätter avtrycket som varje redan född människa gör på något sätt? Det 'bara' adderar ju på redan ansträngda resurser. Antal människor * konsumtion per individ gäller ju fortfarande liksom. Sjukt förenklat självfallet, men det går inte peka på ett annat problem för att förskjuta sin egen delaktighet i ett problem.

Det är inte så att 'ingen' har insett att det är fakta och ett stor problem, alla har insett det. Varenda miljöaktivist är medveten om det, och forskarna nämner det ganska ofta. Det är ganska så grundläggande. Men det är ett problem som inte är så enkelt löst. Vi kan ju inte gärna börja skjuta av folk?
Det finns en enkel lösning på detta annars. En lösning där du inte ens behöver göra något. Sluta konsumera. Bam! Så enkelt. Sluta bygga enorma hus och fastigheter, BAM! (Livscykeln för att bygga och nyttja fastigheter står för ca 50% av alla utsläpp av co2).
Slutar vi konsumera kommer det krävas mindre industrier = mindre energi för att tillverka = vi behöver inte bygga stora kraftverk. Konsumerar vi mindre kommer vi behöva mindre lön = mindre arbetstid = mindre pengar till de allägande storföretagen, återigen Läs: Amazon. Och du får tid att göra det du tycker är skoj.

Medlem
Medlem

Inget, tack vare/trotts bra tips som uppskattas. Men nu vet jag i alla fall vad jag är ute efter mer exakt i alla fall. Med en massa tur så kanske det blir något vettigt på "cyber monday" om det fortfarande är en grej.

Medlem
Skrivet av matt76:

Standard edition till PC innehåller dock inte själva spelet på skiva, utan detta tillhandahålls med en digital GOG kod. Skivorna som nämns ska vara spelets soundtrack.

Ok.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Ingenting i år då jag inte behövde nått speciellt. Tänkte att det hade vare trevligt med en till 1tbSSD bara för spel, den första fylldes allt för snabbt 😂 och en ny mixer för att göra smoothies hade också vare bra men, behöver inte.

Fast jag har ju köpt,,, eller det var iaf inte på Black Friday sektionen då det var normalpris, blev 2 st THRUSTMASTER T16000M, så nu ska det bli flyga av i Star Sitizen, Elite Dangerous och X4.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Blev lite födelsedagspresenter och julklappar till barnen i form av barnböcker & leksaker.

Hittade inget till mig själv, snegla på en s6maxv robot för 5k.

Har ba svårt o motivera köpet, när den e nere på 4 kanske ja slår till

Medlem

Köpte två stycken Google nest audio, väldigt onödigt köp, men det var rea och jag fick en liten dopaminkick på köpet. Tycker dom dessutom låter bra, samt lagom diskreta och fina.

Skägg.
10 Chambers

Facit blev vinterskor, gryta och pastamaskin.


signatur
Medlem

Köpte följande från PS Store:

Diablo III: Eternal Collection
The Division 2
PS Plus 12 mån

Äntligen har man en massa (gamla) roliga spel till sin PS5:a!

Medlem

Blev lite skoj inför flytten.
Ny soffa och säng.
Philips espressomaskin EP324350
Kaffe för runt tusingen
Dubbla Google nest protect
Samsung T7 SSD
Ledpaneler till Chili växterna samt lite nya fröer.
Steam: Green hell och Crysis 3+ dlc
Köksknivar och annat sånt tjafs till köket.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skriv svar