Recension – Sackboy: A Big Adventure

Robot
Recension – Sackboy: A Big Adventure

Mitt i all nextgen-hysteri är det lätt att glömma gamla hjältar. Din förlust, i så fall.

#sackboy-a-big-adventure, #sumo-digital


Avstängd

Helt otroligt vilka lir Sony fixat till ps5 launchen i många olika valörer för att fånga så stor del av kundbasen som möjligt. Lägg därtill de tunga ps4 spelen släppta tidigare i år också. Helt makalöst år och verkar inte sakta in heller för nästa år.

Inväntar med spänning Bugsnax recensionen


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Fin recension, jag kanske missade det om det nämndes men skulle det vara möjligt att spela detta coop med min 5 åriga tös, eller är det för avancerat?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Redaktör
Ponny
Skrivet av b0ne:

Fin recension, jag kanske missade det om det nämndes men skulle det vara möjligt att spela detta coop med min 5 åriga tös, eller är det för avancerat?

Jag berör det litegrann, och jag tror faktiskt det kan fungera riktigt fint med co-op trots olika förutsättningar. Även om det bitvis kan bli tufft så är antalet checkpoints generösa. Om det t.ex. blir för svårt kan du köra på, och så kan hon snabbt ansluta. Everybody wins? Jo, det verkar faktiskt så. (Spelets svåraste utmaningar väntar dessutom i specialbanor som inte är ett måste.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Detta spelet är på min önskelista! Hoppas jultomten fått mitt brev

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag berör det litegrann, och jag tror faktiskt det kan fungera riktigt fint med co-op trots olika förutsättningar. Även om det bitvis kan bli tufft så är antalet checkpoints generösa. Om det t.ex. blir för svårt kan du köra på, och så kan hon snabbt ansluta. Everybody wins? Jo, det verkar faktiskt så. (Spelets svåraste utmaningar väntar dessutom i specialbanor som inte är ett måste.)

Supertack! Kanske blir ett köp vid löning <3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Mina kids är uppväxta med LBP. Ett måste om man är småbarnsförälder helt enkelt.

Medlem

Är spelet översatt till svenska? Min 6-åring är inte så bra på engelska än så länge...

Medlem
Skrivet av Anciegher:

Är spelet översatt till svenska? Min 6-åring är inte så bra på engelska än så länge...

Ja dom pratar svenska!
Spelat det rätt mycket med min 4åring i Coop. Är verkligen jätteroligt! rekommenderas varmt!

Varierade världar och svårighetsgrad. Man får hjälpas åt

Medlem

RIP Adam Alsing :(.

Undrar vem som gör rösten för detta spelet.

Fragtjuv

Det fick bättre betyg än vad jag trodde att det skulle få! Inget nytt Knack med andra ord.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Skrivet av joelthor100:

Det fick bättre betyg än vad jag trodde att det skulle få! Inget nytt Knack med andra ord.

Knack-trofén är inte utdelad än, nej. Vi recenserar Godfall i morgon, får se om den kommer till pass då.


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av Checker:

Helt otroligt vilka lir Sony fixat till ps5 launchen i många olika valörer för att fånga så stor del av kundbasen som möjligt. Lägg därtill de tunga ps4 spelen släppta tidigare i år också. Helt makalöst år och verkar inte sakta in heller för nästa år.

Inväntar med spänning Bugsnax recensionen

Vilka då? Både Sony och MS har och hade inga direkta kioskvältare vid launch? :'D Otroligt ljumt ifrån båda lägren.

Medlem

Jösses vilken konsol start man drar till med med ps5. Har hållit på med konsolgaming sedan NES tiden och haft lite annat innan dess också och kan inte minnas ett enda släpp där det från day one funnits så här mkt spel som fått väldigt bra mottagande.
Vilket så klart är jättekul, särskilt för alla de som redan nu sitter på en ps5 Skönt de ändå har lite att välja på.
Det här spelet kommer definitivt att införskaffas. Redan snackat ihop mig med min co-op kompis och vi har redan nu bestämt att så fort vi lagt vantarna på en varsin ps5 blir det att köpa oss detta spelet.

Nu vill jag se ett nytt knack också.
Jag vet folk har lite halvljumna kommentarer kring knack men har jag verkligen gillat både första och andra spelet.
Det är något med dem som drar in mig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Allt är så klart subjektivt, men överlag så vinner Sony första ronden när det gäller kvalitativa nya launch games, med kioskvältare som Demon Souls Remake och Spiderman (remastered samt Miles), gulligt co-op via LBP4 och det lite annorlunda bugsnax (räknar bort Godfall ) . De "vann" så klart främst på att MS lämnade walk-over under 2020 (Halo flopp och enbart Next-gen patches), men lär väl bli bättre 2021 och framåt i-och-med alla inköp de gjort.

Helt OK för egen del dock, då jag hoppade över föregående Xbox generation, så har en hel del att lira på min Series X, även om det är främst äldre spel såsom Gears etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Klarade ut demon souls igår så det blir att harva detta spel i lugn och ro nu

Medlem

Hade gärna spelat detta med dottern. Men känns lite ovärt att punga ut flera tusen på en konsol bara för ett spel. (blev lite så med PS3an för mig, det spel som gått mest är just LBP 1 & 2)

Medlem
Skrivet av shelter:

Hade gärna spelat detta med dottern. Men känns lite ovärt att punga ut flera tusen på en konsol bara för ett spel. (blev lite så med PS3an för mig, det spel som gått mest är just LBP 1 & 2)

Det finns ju på ps4 också
Går ju få tag på billigt begagnat

Medlem

Kul att även detta blev bra. Sackboy är en fantastisk figur som borde utnyttjas mer.

"PS4 hade Knack, regisserat av självaste Mark Cerny. Enkelt uttryckt: han är bättre på att designa konsoler än plattformsspel."

För ett par år sedan blev jag sugen på lite "old school"-plattformande och kom ihåg att Knack ingått med PS+ och laddade hem det. Jag blev dock lite förvånad då gameplay mer var en light-version av God of War (det gamla) än ett plattformsspel. Det var i alla fall bättre än jag förväntat mig efter allt som skrivits.

Medlem

Köpte det för någon vecka sedan (pc). Och efter att ha spelat första världen så får jag säga att det är riktigt trögt och tråkigt, fram till de sista banorna och nu i början på värld två verkar det lovande. Hoppas det håller i sig.
Lite väl mycket skit med olika valutor och kläder osv som inte tillför något till spelet. Men det går väl inte göra spel utan sånt idag.

1
Skriv svar