Vilket snacks till uppesittarkvällen 24/11?

Skribent
Vilket snacks till uppesittarkvällen 24/11?

Så imorgon klockan 18.00 ska alltså generationen spel koras, men vilket snack känns mest som förra generationen och på så sätt passar bäst att smaska på till sändningen?

Första jag tänker på är att "förra generationen" låter gammalt så typ en påse Bridgeblandning. Samtidigt har ju Bridgeblandning funnits betydligt längre än bara förra generationen så det kanske inte riktigt passar (iofs precis som vissa spel som återanvändes från generationen innan).

Andra tanken är någon form av chipssort som är exklusivt för en tillverkare. kanske en exklusiv sort från OLW och en exklusiv sort från Estrella, alternativt så väljer man en sort från en tillverkare och hånar alla som väljer en sort från den andra tillverkaren

Tredje tanken är en påse lösgodis, blanda som man vill, inga restriktioner, man kan få allt man önskar bara man är villig att betala tillräckligt mycket.

Sista tanken är en lyxig choklad, tänk en sån där lindt med massa extra kakao eller de där fantastiskt goda lidorkulorna. Mest bara för att det känns exklusivt och det inte är något man köper vid vanliga sammanhang.

Så vad säger ni andra? Vad för snack/glass/tårta/grönsak/frukt m.m passar bäst till uppesittarkvällen där förra generationens spel ska koras och varför?

Medlem

En påse twist och Estrellas PepparChips!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Megadelux

Hemmagjord Beefjerky modell svinstark.

Medlem

Jag tycker lösgodis! Kul att sitta och välja vilken godis man ska äta, och brukar räcka fram tills man blir illamående iaf
Lyxig choklad är nice men det äter jag upp för snabbt. Bridgeblandning, ew men ändå nostalgi.
Chips och salt snacks är också alltid trevligt. Älskar honungsrostade jordnötter, såå gott.

Farornas Konung

Kanske fetaost fyllda pepperoni och salta pinnar. Dryck till blir Öl och kanske en gin och tonic, har ju semester och allt.

Backloggens befriare
Skrivet av JonseredRocks:

Kanske fetaost fyllda pepperoni och salta pinnar. Dryck till blir Öl och kanske en gin och tonic, har ju semester och allt.

Semester? Är det så högt tryck på jobbet nu alltså?

Här blir det nog lite lösgodis och någon slags påse med chips. Får se vad det finns för utbud i den affär som vädret låter mig ta mig till.

För att citera Lasse Berghagen "där lösgodiset möter chipsen, en blandning av sött och salt".


signatur

Ad hoc addendum

Farornas Konung
Skrivet av keffkebab:

Semester? Är det så högt tryck på jobbet nu alltså?

Här blir det nog lite lösgodis och någon slags påse med chips. Får se vad det finns för utbud i den affär som vädret låter mig ta mig till.

För att citera Lasse Berghagen "där lösgodiset möter chipsen, en blandning av sött och salt".

Japp, har ingen lust att sitta och läsa 8h om dagen. Är man borta en vecka så hinner det ju förhoppningsvis bli lite att göra nästa vecka. Offrar dock denna vecka mot att vara ledig en under jul.

Medlem

Jag föredrar lösgodis, gärna lakrits- och gele-godis, gillar tex gröna grodor väldigt mycket.

Mumsar gärna i mig Ballerinakex också, så kanske det istället. Originalet.

Chips faller mig inte riktigt i smaken längre som det brukade, men det blir ändå ett köp ibland när det är på rea.

Skribent

För mig blir det en hemmagjord pizza och efter det västkustchips med sweet chili dip.
Coca Cola Zero får bli kvällens dryck.

Medlem

Här blir det almondy daimtårta och kaffe.

Medlem

Bridgeblandning är den bästa godisblandningen som finns, väl avvägd blandning som alltid ligger rätt i handen och smakat underbart till kaffet!

Gillar verkligen inte den mobbning och åldersdiskriminering som sker mot Bridgeblandningen och dess konsumenter XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Soulless:

Bridgeblandning är den bästa godisblandningen som finns, väl avvägd blandning som alltid ligger rätt i handen och smakat underbart till kaffet!

Gillar verkligen inte den mobbning och åldersdiskriminering som sker mot Bridgeblandningen och dess konsumenter XD

hear hear. Inte min favorit, men jag brukar köpa med en påse Bridgeblandning när jag drar hem till några polare bara för att trigga dem lite

1
Skriv svar