World of Warcraft: Shadowlands är släppt

Medlem
Skrivet av IMSG:

Håller med, det är såklart upp till var och en hur mycket spoilers man vill ha. Jag tycker ändå att det vore mer intressant om ingen visste något mer än vad Blizzard teasat om. Dels för mig som mest tittar på streams mer än spelar själv, även för "okända" spelare och guilds att mäta sig för en kort stund med de stora men också för generell förväntan inför spelet. Jag menar jag som knappt spelar längre hade nog köpt en månad för att vara med i starten för att känna hypen och mystiken, men tyvärr har du nog allt för rätt gällande just det sistnämnda.

Fast vad spelar det för roll för dig och mig vad andra har gjort under betan, förutom att det gör att vi slipper en expansion som är full utav buggar?
Ingenting.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är inte bara WoW, men det är väl som diskuteras oftast i och med dess storlek?

Varför det alltid handlar om nostalgi är väl återigen för att det är en åsikt många har? Och återigen så har det inget med åldern på spelet att göra.

Ser inte vad om skulle vara varken bisarrt eller hyckleri, om jag ska vara ärlig.

Tycker det är i grunden en dryg inställning när nån går in och berättar varför nån annan väljer att spela ett spel. Vad vet du om det? Är också en ganska korkad åsikt då folk oftast bara spelar ett spel en kort period när det handlar om nostalgi, och här är vi nu 16 år senare med miljontals spelare fortfarande.

WoW classic är ett bra exempel, de som endast var nostalgiska levlade upp till 15 och slutade, medans andra som tycker det är ett bra spel lirar fortfarande 1,5 år senare. Var jättemycket snack innan om att det endast handlade om nostalgi och att serverna skulle dö ut några månader efter release. Detta visade sig vara fel med hundratusentals som fortfarande spelar och nostalgi snackat har dött ut då de som hävdade det verkar iaf ha tillräckligt med verklighetsuppfattning att sluta tjata om det. Vissa i FZ kommentarsfält är inte riktigt där ännu.

Medlem
Skrivet av abso:

Tycker det är i grunden en dryg inställning när nån går in och berättar varför nån annan väljer att spela ett spel. Vad vet du om det? Är också en ganska korkad åsikt då folk oftast bara spelar ett spel en kort period när det handlar om nostalgi, och här är vi nu 16 år senare med miljontals spelare fortfarande.

WoW classic är ett bra exempel, de som endast var nostalgiska levlade upp till 15 och slutade, medans andra som tycker det är ett bra spel lirar fortfarande 1,5 år senare. Var jättemycket snack innan om att det endast handlade om nostalgi och att serverna skulle dö ut några månader efter release. Detta visade sig vara fel med hundratusentals som fortfarande spelar och nostalgi snackat har dött ut då de som hävdade det verkar iaf ha tillräckligt med verklighetsuppfattning att sluta tjata om det. Vissa i FZ kommentarsfält är inte riktigt där ännu.

Och det är såklart helt okej att ha den åsikten också
Även om jag själv inte håller med. Däremot går jag inte runt och kallar din åsikt korkad, då det sänker hela diskussionen till en så löjligt låg nivå....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Och det är såklart helt okej att ha den åsikten också
Även om jag själv inte håller med. Däremot går jag inte runt och kallar din åsikt korkad, då det sänker hela diskussionen till en så löjligt låg nivå....

Fel utryckt av mig, men det det känns som att nostalgi snacket är idag på nivå med jorden är platt åsikter då så mycket pekar på att det är fel och jag är lite fascinerad av fenomenet och är nyfiken på hur ni tänker. Men vi kommer ingenvart och vi får låta alla mijoner spelare leva kvar i sin nostalgi dröm och vissa FZ läsare får fortsätta hävda sin nostalgi-teori varje gång det kommer en wow nyhet, jag skall låta er vara

Medlem
Skrivet av abso:

Fel utryckt av mig, men det det känns som att nostalgi snacket är idag på nivå med jorden är platt åsikter då så mycket pekar på att det är fel och jag är lite fascinerad av fenomenet och är nyfiken på hur ni tänker. Men vi kommer ingenvart och vi får låta alla mijoner spelare leva kvar i sin nostalgi dröm och vissa FZ läsare får fortsätta hävda sin nostalgi-teori varje gång det kommer en wow nyhet, jag skall låta er vara

Ja, nostalgi är en stark dragningsfaktor, helt klart. Jag gissar på att många inte heller vill bli av med allt man åstadkommit i WoW för att börja om från början i ett annat MMO, oavsett vilket man tycker är tekniskt bättre.

Jag gav upp efter TBC då det började bli skräp redan där (min åsikt, återigen), och har därmed kunnat testa andra spel istället vilket jag är glad för.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vilken start på den nya expansionen! Riktigt bra

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, nostalgi är en stark dragningsfaktor, helt klart. Jag gissar på att många inte heller vill bli av med allt man åstadkommit i WoW för att börja om från början i ett annat MMO, oavsett vilket man tycker är tekniskt bättre.

Jag gav upp efter TBC då det började bli skräp redan där (min åsikt, återigen), och har därmed kunnat testa andra spel istället vilket jag är glad för.

Det är det defintivt, och är väl en blandning av både kvalitet och beroende som håller så många kvar. Slutade spela seriöst i WOTLK och det var mitt bästa beslut någonsin.

Skribent

Bara jag eller var detta typ den tråkigaste lanseringstrailern de har gjort någonsin? Brukar vanligtvis vara lite gåshud iaf även om jag inte spelat sen Lich King.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Tack vare att varken Nvidia eller Sony kan leverera mina senaste inköp kommer jag troligtvis spela detta alldels för många timmar den närmaste tiden.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Grattis!

Inte för att regna på din parad, men... Under föräldraledigheten tänkte jag spela när barnen sov lunch varje dag. Det hände nästan aldrig pga att jag också sov.

Känner igen mig i det här. Hade högtflygande planer om att spela RDR2 under min pappaledighet men det var svårt att orka med på dagarna. Låg mest och sov jag också. Nu när dottern börjar närma sig två har jag blivit lite bättre på att spela på kvällarna men med nummer två på väg lär det bli betydligt mindre igen snart.

Medlem

Efter en kvälls spelande (19-23) så måste jag säga att jag har haft väldigt trevligt den korta stund jag spelat.
Testade den första dungeonen man låser upp vid 51 och det var trevligt att inte veta vad man skulle göra när vi fastnade på en av bossarna
Annars är det fruktansvärt vackra miljöer man springer omkring i och questerna känns ganska varierade än så länge.
Jag skulle rekommendera er som inte börjat än att ta det lugnt och inte stressa igenom levlandet. Det finns så mycket att se och upptäcka som man missar om man bara öser på för att nå max level.

Jag har bara varit med från start vid en expansion en gång tidigare och det var cataclysm. Det var enligt mig en tråkig expansion vilket i slutändan fick mig att sluta. Började spela igen i mitten av bfa och tyckte det var okej, inte superroligt men ganska mysigt. Shadowlands slår detta med råge. Jag börjar närma mig wotlk för att jämföra med tidigare expansioner.
5/5 än så länge. Men det är 6 levels kvar till endgame så min åsikt kan komma att ändras.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Bara jag eller var detta typ den tråkigaste lanseringstrailern de har gjort någonsin? Brukar vanligtvis vara lite gåshud iaf även om jag inte spelat sen Lich King.

Håller helt med. Både trailern och launch eventet var väldigt underwhelming. Gissar på att dom lagt allt krut på spelet med tanke på alla utmaningar med förseningar, Corona med mera.

För spelet i sig är väldigt lovande tycker jag. Så mycket bättre än Battle for Azeroth. Sen kommer dom aldrig kunna göra alla bittra gamla nostalgiker nöjda. Men det är ett steg i rätt riktning iaf.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Jag förstår syftet med testservrar men det är sjukt tråkigt när allt redan är avklarat innan expansionen släpps. World first till 60 blir ett optimerat speedrun där några vet exakt hur man ska gå till väga, raids är redan avklarat och guiderna på plats sedan flera veckor tillbaka osv.

Vore så mycket mer intressant om ingen visste något och allt var outforskad mark vid release. Kanske bara är jag?

Känns som en konstig grej att klaga på när PTR har varit en grej sen typ The burning crusade.

Medlem

Av det jag har spelat hittills ser Shadowlands väldigt lovande. Otroligt vackra zoner och en hyffsat intressant story inledningsvis.
Är inne på zon 3 av 4 i questandet och har väldigt lite invändningar än så länge.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Om man nu vill plocka upp och börja spela WoW, inte lirat sen vanilla. Räcker det att jag köper Shadowlands så får jag alla tidigare expansioner på köpet?

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Om man nu vill plocka upp och börja spela WoW, inte lirat sen vanilla. Räcker det att jag köper Shadowlands så får jag alla tidigare expansioner på köpet?

I prenumerationen ingår alla gamla expansioner, så det räcker med att skaffa det så får du tillgång till allt som släppts till och med Battle for Azeroth.
Att köpa Shadowlands ger tillgång till Shadowlands, allt annat är uppknutet i prenumerationskostnaden.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

12
Skriv svar