Medlem
Skrivet av superlim:

Skulle rekommendera att läsa på engelska om möjligt, speciellt för fantasy. Svenska översättare gör ofta ett ganska dåligt jobb, långa väntetider, vissa serier översätts bara delvis, listan av anledningar är lång.

Jag kommer dit. Måste bara lära mig läsa på svenska först 🤪 jag kan läsa på engelska, har bara svårt att hänga med och glömmer snabbt vad jag läst när det är engelska. Men kommer nog när jag kommit in mer i läsning överhuvudtaget

Medlem

Det av Stephen King är makalös. En helt annan, större upplevelse än filmerna.

Och vem vore jag om jag inte rekommenderade mig själv? Min fantasybok Oxvältarna finns som e-bok på AdLibris, så den borde gå att läsa på plattan din.

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Det av Stephen King är makalös. En helt annan, större upplevelse än filmerna.

Och vem vore jag om jag inte rekommenderade mig själv? Min fantasybok Oxvältarna finns som e-bok på AdLibris, så den borde gå att läsa på plattan din.

Sweet, den ska jag lätt testa. Återkommer med review när jag läst klart. Har du tjänat några pengar på den?

Medlem
Skrivet av robbis:

Sweet, den ska jag lätt testa. Återkommer med review när jag läst klart. Har du tjänat några pengar på den?

Hoppas den går hem!

Än ligger jag minus på den, om man räknar utgifter kontra intäkter. Men det säljs fortfarande någon- eller några böcler i månaden, så lite pengar intjänade börjar det bli Men man inser ju att det nog är lättare att gå runt som författare med ett stort förlag i ryggen.

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag kommer dit. Måste bara lära mig läsa på svenska först 🤪 jag kan läsa på engelska, har bara svårt att hänga med och glömmer snabbt vad jag läst när det är engelska. Men kommer nog när jag kommit in mer i läsning överhuvudtaget

låter vettigt!

Kan rekommendera Red Rising (rött uppror på svenska). https://www.sfbok.se/serie/rott-uppror-8654
det är science fantasy, ganska lätt att följa, en perfekt bok för de som återkommer till läsande som vuxna

12
Skriv svar