Ryktesdags: Resident Evil Revelations 3 blir Switch-"fokuserat"

Robot
Ryktesdags: Resident Evil Revelations 3 blir Switch-"fokuserat"
Medlem

Aah, mer RE till Switch! Satt precis och kikade på REmaken och RE Zero till den. Hade varit nice att kunna spela alla RE-spel bärbart.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Aah, mer RE till Switch! Satt precis och kikade på REmaken och RE Zero till den. Hade varit nice att kunna spela alla RE-spel bärbart.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Men fan i stans helvete varför gör man så här jag älska revelation 1 o 2 och jag hoppades på en 3 men nä är du fans av spelet åt helvte med dig om du inte köpt eller har råd med en ny konsol bara för 1 jävla spel räkte fan med demon souls remaster visst demons souls var ju endast playstion så var förståt det skulle bli PS5 endast. Men en series som har släppts på fler system än 1 nä fan.

Hur fan skulle det se ut om låt säga Final fantasy serien helt o hållet började FF16 PS5 endast FF17 Xbox series X endast och FF18 PC endast. Har du släppt hela serien på flera system så fortsätt med det och ge inte lång fringet till dina fans på andra system.

Jävla satans dumheter.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Men fan i stans helvete varför gör man så här jag älska revelation 1 o 2 och jag hoppades på en 3 men nä är du fans av spelet åt helvte med dig om du inte köpt eller har råd med en ny konsol bara för 1 jävla spel räkte fan med demon souls remaster visst demons souls var ju endast playstion så var förståt det skulle bli PS5 endast. Men en series som har släppts på fler system än 1 nä fan.

Hur fan skulle det se ut om låt säga Final fantasy serien helt o hållet började FF16 PS5 endast FF17 Xbox series X endast och FF18 PC endast. Har du släppt hela serien på flera system så fortsätt med det och ge inte lång fringet till dina fans på andra system.

Jävla satans dumheter.

Lugna ner dig nu va. Det står klart och tydligt att det släpps på alla plattformar men med Switch som huvudplattform. Revelations utvecklades för 3ds i första hand med ska du veta. Låter som du är väldigt anti Nintendo.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Lugna ner dig nu va. Det står klart och tydligt att det släpps på alla plattformar men med Switch som huvudplattform. Revelations utvecklades för 3ds i första hand med ska du veta. Låter som du är väldigt anti Nintendo.

Ja Nintendo kan suga en korv. Tänkiskt sätt så släpptes Resident evil först på Playstation om vi ska vara jävligt petig.

Skribent
Skrivet av Duke_Gamer:

Hur fan skulle det se ut om låt säga Final fantasy serien helt o hållet började FF16 PS5 endast FF17 Xbox series X endast och FF18 PC endast. Har du släppt hela serien på flera system så fortsätt med det och ge inte lång fringet till dina fans på andra system.

Jävla satans dumheter.

Fast du kan inte riktigt tänka så då Revelation-serien i stort är en spinoff och startade ju till och med på 3DS, som bärbart RE-spel.

Skrivet av Duke_Gamer:

Ja Nintendo kan suga en korv. Tänkiskt sätt så släpptes Resident evil först på Playstation om vi ska vara jävligt petig.

och ska vi vara petig där så släpptes ju FF-spelen på Nintendo först.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Men läs! Det är enligt källan inte exklusivt till Switch, vad är ditt problem? Jösses.

Medlem

Lär väl bli som med ZombiU, någon ful gimmick till just Wii U som inte spelar ett dugg roll. Typiskt Nintendo.

Medlem

bådar inte gott om det är gjort i åtanke för switch först..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bådar inte gott om det är gjort i åtanke för switch först..

Det bådar nog gott för Capcom med tanke att Switch i dagsläget sålt 70 milj konsoler och sätter nya försäljningsrekord månadsvis i de flesta regioner. Jag tror det är den snabbaste säljande konsolen någonsin, inte helt säker men den ligger rätt långt före ps4 som är en enorm succé. Poängen är att de vill sälja spel såklart. Sen är Switch jäkligt kapabel om utvecklarna är skickliga, kolla bara på Nintendos exklusiva spel.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast du kan inte riktigt tänka så då Revelation-serien i stort är en spinoff och startade ju till och med på 3DS, som bärbart RE-spel.

och ska vi vara petig där så släpptes ju FF-spelen på Nintendo först.

mm på den tiden då jag gillade nintendo nog för jag gilla 3dsen.

Medlem

Jaha, då blir resident evil spelen om gjord till barn spel och kommer att se ut som spelet animal crossing. Kan dom inte fokusera på pc först och sen går man neråt i kedjan efter performance. Det blir vad det blir till Nintendo. Dock så läste jag inte artikeln. Såg ordet/namnet Nintendo och resident evil. Ville spy lite galla över Nintendo och nu har jag gjort de.

Medlem

Varför detta Nintendohat här? Utan Nintendo hade inte spelen varit det dom är idag. Och varför lägger inte vissa ner lite mer möda på sina inlägg? Särskrivning och kommatering för fasen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Duke_Gamer:

Ja Nintendo kan suga en korv. Tänkiskt sätt så släpptes Resident evil först på Playstation om vi ska vara jävligt petig.

*Host host* Capcom/Virgin gav ut det på Microsoft Windows, Saturn och Playstation

Edit: Eller ja ok, 4 månader tidigare på PS då men samtidigt som Dual shock versionen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

*Host host* Capcom/Virgin gav ut det på Microsoft Windows, Saturn och Playstation

Edit: Eller ja ok, 4 månader tidigare på PS då men samtidigt som Dual shock versionen

Kolla här någon med koll, nice!


signatur

P.L.U.R

NuZ
Testpilot
Skrivet av SorbP:

Kolla här någon med koll, nice!

Mina ofantligt många timmar i RE på psx och REmake på GC, har satt sina spår. Har nog 4000h speedrun timmar i bara RE 1 (troligen mer och lika mycket i de andra spelen i serien) och är en serie av spel jag älskar väldigt mycket.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

*Host host* Capcom/Virgin gav ut det på Microsoft Windows, Saturn och Playstation

Edit: Eller ja ok, 4 månader tidigare på PS då men samtidigt som Dual shock versionen

Sant men jag är glad att jag läste fel och det inte blir Switch endast får då hadde jag nog slutat köpa spel av comcop räker med EA, Blizzard och Sony på bojkotta listan.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Duke_Gamer:

Sant men jag är glad att jag läste fel och det inte blir Switch endast får då hadde jag nog slutat köpa spel av comcop räker med EA, Blizzard och Sony på bojkotta listan.

Bara Activision som sabbat Blizzard och EA har varit skurkar i mina ögon sedan de skrotade Westwood och implementerade gambling i ctrl+v spelen Fifa osv. Sony studios är fortfarande kreativa och duktiga


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Mina ofantligt många timmar i RE på psx och REmake på GC, har satt sina spår. Har nog 4000h speedrun timmar i bara RE 1 (troligen mer och lika mycket i de andra spelen i serien) och är en serie av spel jag älskar väldigt mycket.

Det märks verkligen att du älskar de här spelen, jag med inte riktigt lika mycket men riktigt ordentligt.

Jag känner att spelen har varit ute och slirat lite på sistone, älskade att spela RE6 med min vän i CO-OP, men det var nog mer pga sällskapet än själva spelet.

Han hade rätt svajigt internet då han bodde på Malta den tiden, och en lång rad med problem med implementationen av online-spel började visa sig. Till historien hör att min gode vän är inte bara systemutvecklare utan specifikt spelutvecklare, det blev nästan svårt att rädda humöret många gånger tills vi anammade attityden som gäller för hela RE6 - skratta åt eländet.

RE6 är hysteriskt kul, av helt fel anledningar :/


signatur

P.L.U.R

KoP
Medlem
Skrivet av lasselason:

Det bådar nog gott för Capcom med tanke att Switch i dagsläget sålt 70 milj konsoler och sätter nya försäljningsrekord månadsvis i de flesta regioner. Jag tror det är den snabbaste säljande konsolen någonsin, inte helt säker men den ligger rätt långt före ps4 som är en enorm succé. Poängen är att de vill sälja spel såklart. Sen är Switch jäkligt kapabel om utvecklarna är skickliga, kolla bara på Nintendos exklusiva spel.

Nja.. PS4 har sålt i 113 miljoner ex, vilket ger Switch en bit kvar.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Bara Activision som sabbat Blizzard och EA har varit skurkar i mina ögon sedan de skrotade Westwood och implementerade gambling i ctrl+v spelen Fifa osv. Sony studios är fortfarande kreativa och duktiga

jo o tyvär finns det inget som kan rädda blizzard och ja EA kommer nog ej rädda sig själva dom är inte smart nog. Sony ogillar jag just pga jag hatar konsol endast dumheter. Jag förstår varför men jag behöver inte gilla skiten.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nja.. PS4 har sålt i 113 miljoner ex, vilket ger Switch en bit kvar.

Jo men om du kollar på hur mycket Ps4 hade sålt efter 3.5 år så ligger den efter Switch, det är min poäng. Ps4 har ju trots allt vart på marknaden sen 2013, Switch sen 2017. Allt pekar på att Switch går förbi Ps4 när den vart på marknaden lika länge. Ha det gott!

Skrivet av Duke_Gamer:

jo o tyvär finns det inget som kan rädda blizzard och ja EA kommer nog ej rädda sig själva dom är inte smart nog. Sony ogillar jag just pga jag hatar konsol endast dumheter. Jag förstår varför men jag behöver inte gilla skiten.

Men du hatar väl inte alla konsoler?


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Synd att Switchen är lead console. Då blir grafiken lidande. Vill ha spelet på Steam™ i så bra grafik det går. Gillade faktiskt Resident Evil Revelations 2 riktigt mycket. Mycket bättre än första spelet som ser ut som crap på Steam. Men det är ju gjort till Nintendo DS i grunden.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Gudmundsdottir:

Men du hatar väl inte alla konsoler?

nä det gör jag inte har bara inte råd med skiten.

1
Skriv svar