Tempest 3D ljud - Playstation 5

Medlem
Tempest 3D ljud - Playstation 5

Hej!

Någon som har provat och spela med Sony lurar eller andra hörlurar?

Skribent

Jag har skrivit en testpilot på Steelseries specialanpassade lurar för Playstation 5, Arctis 7P. Tyvärr hade jag personligen ingen möjlighet att prova dem tillsammans, men användaren @Nordstierna har gjort precis det och skriver lite om sina intryck i kommentaren till artikeln. Har du fler frågor så är det bara fråga.

https://www.fz.se/recension/284923-testpilot-steelseries-arct...

Medlem

Hej

Nu är jag sen till ditt inlägg. Men fick inte min ps5 förrän igår och har kört ett gäng timmar nu.
Har ett Playstation Platinum Headset och efter lite fipplande med de olika ljud typerna som man fick testa mellan för just 3d ljudet (för att hitta det som passar ens öron bäst) och spelat lite witcher 3, astros playroom, god of war så kan jag säga att jag upplever det som att jag har fått ett par nya hörlurar.
Ljudet är enormt mkt bättre jämfört mot PS4an.

Klarheten i ljudet är bättre, bättre o rappare bas (samt djupare bastoner hörs), surround ljudet har utan att överdriva dubblats i sin storlek på ljudbilden samt 3d ljudet hörs mkt tydligare nu. Det är mkt enklare att höra ljud som upplevs komma ovanför en eller under en.

Så för mig skulle jag säga att ljudet är lika stor vinst som den nya handkontrollen som verkligen är i en liga för sig just nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar