Någon som lirar Wargames Red Dragon?

Medlem
Någon som lirar Wargames Red Dragon?

Så hittade wargames bland mina oinstallerade steamspel. Kom inte ihåg att jag lirat det så i Coronatrisdessen installerade jag det och startade upp..

Jo nu mindes jag, hade köpt det en gång i tiden i tron att det var lite battlefield aktigt men när jag insåg att man inte kunde lira som fps tappade jag intresset..

Nåja, nu när jag ändå installerat det och startat upp det så fick jag väl ge det en chans.. Ok så det var ett RTS spel.. jag som starkt ogillar RTS.. det här börjar inte bra...

Men det är cold war eran.. en setting som jag gillar.. 40 minuter senare Major defeat.. Wtf fuskar datorn? Den hinner ju med att kriga på 5 ställen samtidigt..

Men ok, man kunde tydligen placera infanterit inne i byggnader.. ok provar en gång till.. wtf e detta? deck building?
Oh man kan sätta ihop en egen arme.. få se...

3 dygn senare.. Kanske borde dricka något iallafall eller hur länge klarar man sig utan vätska? Ok, en match till innan jag går och dricker..

Riktigt kul krigsspel där man kommenderar ut trupper i realtid. Skitsvårt tills man efter någon dag upptäcker att man kan sänka spelhastigheten från Normal till bullet time som är i princip paus.. Men joxa med tiden är för fegisar haha

Så finns det någon annan här som lirar detta underbara spel?

Medlem

Har lirat ”Wargame: Airland Battle” en del men jag har verkligen svårt att lyckas i det.
Precis som i Steel Division så blir det för mycket micro management för vad jag klara av

Men det är fantastiska spel jag önskar jag orkade med!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
80% rea

Missa inte att det är 80% rea på detta fantastiska spel just nu på Steam!

1
Skriv svar