"Där satt den!" Videor som fångar trophies på PS5 fångar även din röst

Robot
"Där satt den!" Videor som fångar trophies på PS5 fångar även din röst

Bevara primalskriket för alltid.

#playstation-5, #sony


Medlem

Ni säger att det kräver en mikrofon men DualSense har ju det inbyggt?

Rolig video iallafall. Känner igen den där känslan från Souls-spelen.

Medlem

haha oj.. nu får man tänka sig för om man ska dela med sig av trophy videos på webben framöver


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

haha oj.. nu får man tänka sig för om man ska dela med sig av trophy videos på webben framöver

Jobbigt ifall man råkar utbrista sitt FB användarnamn och lösen i glädjeyran o_O

Medlem
Skrivet av Ender:

Jobbigt ifall man råkar utbrista sitt FB användarnamn och lösen i glädjeyran o_O

haha det vore inte helt bra nej!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jobbigt ifall man råkar utbrista sitt FB användarnamn och lösen i glädjeyran o_O

Haha, jobbigt om man har såna ticks. Måste skrika användarnamn och lösen varje gång en boss dör.

Medlem

Detta gillar jag inte alls. Man kan sitta med någon som pratar om olämpliga saker i samband med en trofé. Saker som nu riskerar att komma ut av misstag.

Inte bra alls.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Detta gillar jag inte alls. Man kan sitta med någon som pratar om olämpliga saker i samband med en trofé. Saker som nu riskerar att komma ut av misstag.

Inte bra alls.

Rätta mig om jag har fel, men det sparas väl bara lokalt på ens maskin? Inget som laddas upp på nätet om man inte själv väljer att göra det. Sen går det ju att stänga av funktionen helt också.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Rätta mig om jag har fel, men det sparas väl bara lokalt på ens maskin? Inget som laddas upp på nätet om man inte själv väljer att göra det. Sen går det ju att stänga av funktionen helt också.

Då måste man tänka ett steg extra innan man vågar att dela med sig.

Om det går att stänga av så är det bra, men det borde vara avstängt per default.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Då måste man tänka ett steg extra innan man vågar att dela med sig.

Om det går att stänga av så är det bra, men det borde vara avstängt per default.

Tror många skulle må bra om de alltid tänkte ett extra steg innan de delade/uttryckte något på nätet.

Medlem

Första jag stängde av på min.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Tror många skulle må bra om de alltid tänkte ett extra steg innan de delade/uttryckte något på nätet.

Om medvetna saker, ja.

Att behöva tänka på om ens fru säger att man glömt att spola bajset i toan, eller att ens barn säger något privat om sin sjukdom i samband med en trophy, är helt fel.

Tredje part kan bli uthänga på fel sätt. Det ska man inte behöva tänka på/oroa sig för.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Håller med Freakon.
Det ska definitivt vara avslaget från början och slår man på det ska man behöva acceptera att man spelas in osv

Medlem

Om någon vill höra hur jag lät när jag sänkte Isshin första gången vet jag inte, men det är väl fint att möjligheten finns?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Om någon vill höra hur jag lät när jag sänkte Isshin första gången vet jag inte, men det är väl fint att möjligheten finns?

Att möjligheten finns är kanon. Är övertygad om att det kommer att skapa mycket glädje inom communityn.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Mom get the camera!

Avstängd

Trevlig funktion.
Också trevligt att det finns alternativet att stänga av


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Mina enda kommentar, detta borde vara avslaget per default!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om medvetna saker, ja.

Att behöva tänka på om ens fru säger att man glömt att spola bajset i toan, eller att ens barn säger något privat om sin sjukdom i samband med en trophy, är helt fel.

Tredje part kan bli uthänga på fel sätt. Det ska man inte behöva tänka på/oroa sig för.

Nu blev jag ännu mer hypad på denna funktionen!!

Medlem

Sony: ”Vi tänker banna folk för ”offensive language”.
Också Sony: ”Smyginspelning via handkontrollen låter som en bra idé!”

Medlem
Skrivet av Ender:

Jobbigt ifall man råkar utbrista sitt FB användarnamn och lösen i glädjeyran o_O

Det kan ställa till det för mig då jag har en tendens att skrika ut mina bankuppgifter vart enda gång jag får en achievement!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Freakon:

Att behöva tänka på om ens fru säger att man glömt att spola bajset i toan,

Bara det hade ju varit en achievement i sig!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det kan ställa till det för mig då jag har en tendens att skrika ut mina bankuppgifter vart enda gång jag får en achievement!

Eller att man spontant ropar "mamma!" när man blir upphetsad...

Medlem

Så länge det inte är på som standard är det väl ok, men det är ju skitdumt om det är igång från början. Borde vara opt-in, inte opt-out.

Medlem

Om man inte aktivt måste välja att slå på funktionen så verkar detta fullständigt vansinnigt. Övervaka sina användare med mikrofon? ”Sparas bara lokalt”, jo tjena.

NuZ
Testpilot
Skrivet av kebbe:

Sony: ”Vi tänker banna folk för ”offensive language”.
Också Sony: ”Smyginspelning via handkontrollen låter som en bra idé!”

Haha men ganska kraftig överdrift. Detta sparas väl endast lokalt? Värre om det skulle vara som på Xbox där alls ens ”share” grejjer laddas upp på ens feed i konsolen och om valt, socialmedia. Jag har vänner jag inte alls litar på gällande sånt

*könsord* *könsord* *könsord* *könsord* Noiiijs du klara det! *könsord* *könsord* *könsord*


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Såg ganska tidigt på min PS5 att hela mitt galleri var fyllt med klipps från Astros playroom...
Stängde då av featuren direkt!
En screenshot räcker för mig.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om medvetna saker, ja.

Att behöva tänka på om ens fru säger att man glömt att spola bajset i toan, eller att ens barn säger något privat om sin sjukdom i samband med en trophy, är helt fel.

Tredje part kan bli uthänga på fel sätt. Det ska man inte behöva tänka på/oroa sig för.

Kollar man inte på inspelningen innan man lägger upp den på nätet? Låter märkligt. Då får man ju skylla sig själv lite

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Kollar man inte på inspelningen innan man lägger upp den på nätet? Låter märkligt. Då får man ju skylla sig själv lite

Håller inte med.

Saker och ting händer av bara farten ibland. Risken att utsätta någon närstående för något pinsamt/integritetskränkande är överhängande.

Då funktionen är påslagen per default så vet inte majoriteten, casuals, om detta.

Inte bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sony: ”Vi tänker banna folk för ”offensive language”.
Också Sony: ”Smyginspelning via handkontrollen låter som en bra idé!”

"It's OK when we do it.™"

Skrivet av Freakon:

Håller inte med.

Saker och ting händer av bara farten ibland. Risken att utsätta någon närstående för något pinsamt/integritetskränkande är överhängande.

Då funktionen är påslagen per default så vet inte majoriteten, casuals, om detta.

Inte bra.

Och där beskrev du VARFÖR Sony gör det.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar