Wolcen: Lords of Mayhem nollställer sin ekonomi i ny uppdatering

Robot
Wolcen: Lords of Mayhem nollställer sin ekonomi i ny uppdatering

Gamla karaktärer kommer inte kunna interagera med nya.

#Wolcen-lords-of-mayhem, #Wolcen-studio


Medlem

Oj...vet inte om det direkt gynnar ett spel som redan inte direkt har bra reviews..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Oj...vet inte om det direkt gynnar ett spel som redan inte direkt har bra reviews..

Fast hur föreslår du att man fixar en ekonomi där spelare kunde duplicera och spelarekonomin löpte amok med inflation gånger tusen som resultat?

Faktum är ju att om man ser till vad spelet hade bakom dessa problem och buggar vid release, så verkar det riktigt intressant. Därför bör man inte skriva av det direkt, utan när utvecklarna nu kommer med en reset och förhoppningsvis löst mycket av de initiala problemen, så kan det ju faktiskt vara väldigt värt att ge en chans. Allt är inte av ondo i världen, och många utvecklare som snubblar vid release, har ofta fått till en mycket bra produkt till slut.

Jag ställer mig iaf optimistisk till det här och tänker ge det en chans när väl uppdateringen kommer

Medlem

Att ekonomin rensas tycker jag är rktigt bra och är en av anledningarna till att man kommer tillbaka till spel som exempelvis PoE där ekonomin rensas var 3-4 månad.

De borde tillföra säsonger i Wolcen också.

Tråddemonen
Testpilot

Speltiteln stavade fel på Vulkan

Medlem

Spelet är betydligt bättre nu än vad det var vid realese.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Speltiteln stavade fel på Vulkan

Nej, det heter Wolcen....

Eller.. Jaha? Ok.. Hiho


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Scream112:

Fast hur föreslår du att man fixar en ekonomi där spelare kunde duplicera och spelarekonomin löpte amok med inflation gånger tusen som resultat?

Faktum är ju att om man ser till vad spelet hade bakom dessa problem och buggar vid release, så verkar det riktigt intressant. Därför bör man inte skriva av det direkt, utan när utvecklarna nu kommer med en reset och förhoppningsvis löst mycket av de initiala problemen, så kan det ju faktiskt vara väldigt värt att ge en chans. Allt är inte av ondo i världen, och många utvecklare som snubblar vid release, har ofta fått till en mycket bra produkt till slut.

Jag ställer mig iaf optimistisk till det här och tänker ge det en chans när väl uppdateringen kommer

Jag föreslår faktiskt ingenting


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Wolcen var kul att köra igenom när det kom, det var väldigt buggigt och obalanserat men jag och 2 kompisar hade kul. Inte kört det sedan release men tänker lätt sätta mig ner med det igen när det kommer mera conte nt. En reset är på sin plats. Hoppas dom fixar mycket denna gång och gör spelet till det spel det skulle kunna vara.

Gnällkuk

Tycker det är märkligt beslut att släppa det nu, PoE väljer att pusha sitt till 2021 pga cyberpunk, kommer deras nya content inom ett par veckor tror jag de kommer tappa rätt mycket. Jag e riktigt sugen på att återvända men känns tveksamt om man kommer ha så mycket tid till det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tycker det är märkligt beslut att släppa det nu, PoE väljer att pusha sitt till 2021 pga cyberpunk, kommer deras nya content inom ett par veckor tror jag de kommer tappa rätt mycket. Jag e riktigt sugen på att återvända men känns tveksamt om man kommer ha så mycket tid till det.

Dom säger ingenting när det skall släppas tror inte det släpps nu i dagarna. Förhoppningsvis innan jul men är skeptisk

"More details about the content of this update will be shared as we approach its release."

ELF
Medlem

Ser intressant ut. Tyvär så togs det ju bort från GoG precis innan release. Men det kanske var bäst så av vad jag läser här. Hoppas dock på en återlansering.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

varför straffa gamla spelare ? bättre göra att det gäller bara om man skapar en ny gubbe o inte gamla existerande...

Medlem

Hade skoj vid min första playthrough i alla fall, endgame kändes ganska budget dock, blir att installera nu så man blir påmind att testa när uppdateringen kommer

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

varför straffa gamla spelare ? bättre göra att det gäller bara om man skapar en ny gubbe o inte gamla existerande...

Hur straffar detta gamla spelare?
Detts är inte mer annorlunda än D3 och PoE med säsonger/leagues vilket har varit tanken att implementera från start.

Efter en säsong så blir din säsongsgubbe till legacy och en ny säsong startar.

Detta påverkar inte dem som har gamla gubbar mer än att dessa gubbar inte kan spela med nya tills de nya blir legacy dem också.

Detta är inget förvånande. Dem som följt utvecklingen sedan inna och efter launch borde redan veta att detta skulle komma, bara lite "tidigare" än planerat då säsongerna inte startar med denna uppdatering.

Medlem

Detta lär u inte bli så poppis bland ägarna av spelet!


signatur

//monster

Medlem

Går inte på den luringen igen. Dogshit game gonna stay dogshit. Fool me twice osv.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag föreslår faktiskt ingenting

Det påstod jag inte heller, dock frågade jag dig vad du skulle föreslå, eftersom du hade en negativ åsikt till deras lösning på ett enormt problem dom dragits med. Snyggt sätt att ducka dock...

Skrivet av monsterbenke:

Detta lär u inte bli så poppis bland ägarna av spelet!

Snarare tvärtom, det är MYCKET poppis bland oss ägare av spelet. Det här är faktiskt något som ägare av spelet har bett om sedan första veckorna efter lanseringen.

Inaktiv

Har det blivit roligare? Tråkiga abilities och låst system vid release tyckte jag. Kändes slött överlag.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Det påstod jag inte heller, dock frågade jag dig vad du skulle föreslå, eftersom du hade en negativ åsikt till deras lösning på ett enormt problem dom dragits med. Snyggt sätt att ducka dock...

Det finns säkert många som INTE utnyttjat systemet och spelat "normal"..det känns ju inte helt rätt att dra alla över en kam..eller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det finns säkert många som INTE utnyttjat systemet och spelat "normal"..det känns ju inte helt rätt att dra alla över en kam..eller?

Exakt, och det är ju framför allt dom som spelat legit, som vill se ekonomin återställd. Då dom har noll chans att köpa eller byta till sig något bra, då pga inflationen så är allt bra värt "miljoner" så att säga, vilket legit spelare helt enkelt inte har om dom hållit sig "clean". Dom förlorar ju inget på detta? Ingen förlorar sin karaktär, dom hamnar i en egen separat "ekonomi", eller "liga" som det ofta kallas.

Verkar som du argumenterar för andra än dig själv, som sagt det här är extremt önskad åtgärd från utvecklarna. Faktum är ju att dom flesta slutat spela i väntan på det här. Om dom inte gör detta, så kommer dom aldrig återfå någon spelarbas.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Verkar som du argumenterar för andra än dig själv, som sagt det här är extremt önskad åtgärd från utvecklarna. Faktum är ju att dom flesta slutat spela i väntan på det här. Om dom inte gör detta, så kommer dom aldrig återfå någon spelarbas.

Du har fulltständigt rätt då jag inte har spelet. Tänkte köpa den vid sin release men skippade det då den var för buggig .)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gen
Medlem
Skrivet av Ankh:

Det finns säkert många som INTE utnyttjat systemet och spelat "normal"..det känns ju inte helt rätt att dra alla över en kam..eller?

o/

Visste inte ens att man kunde utnyttja systemet. Har iofs bara kört igenom kampanjen och inte lirat endgame. Har alltså bara 26h i spelet.

1
Skriv svar