PS5-konsoler ska ha bannats för "delning" av PS Plus-spelpaket

Robot
PS5-konsoler ska ha bannats för "delning" av PS Plus-spelpaket

Ett kryphål man alltså bör passa sig för att utnyttja.

#Playstation-network, #Sony


Medlem

Min gissning är att dom har bannat folk som har haft kanske 5-10 unika inloggningar på en Ps5 och sen kanske sett att alla dom kontona har enbart spelat på ps4.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Min gissning är att dom har bannat folk som har haft kanske 5-10 unika inloggningar på en Ps5 och sen kanske sett att alla dom kontona har enbart spelat på ps4.

Vilket format kontona spelat på tror jag inte de bryr sig om.

Om en och samma konsol loggar in på en mängd konton som normalt "befinner" sig på andra platser och genomför transaktioner på dessa konton så slår säkerligen ett säkerhetssystem till.

Samma sak händer troligen om någon gör samma sak på Nintendo- eller Xbox-konsoler. Jag misstänker att samma sak sker om man skulle logga in från samma PC med en mängd olika konton på Steam, Epic eller andra PC-butiker och genomför köp också.

Medlem

Nu ska man ju inte dra alla över en kam. Drägg finns tyvärr överallt...

Nu tycker jag ju inte det är mer än rätt att fuskare åker dit och får stå till svars. Det kan ju inte finnas någon som gjort detta i "god tro" om man säger så.

Medlem

På tal om assholes. Vilket ogenerat plagiat av en gammal far side strip!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Hela GTA5 Online är nästan förstörd pga alla ryssar, och jag menar det, varenda ryss som spelar(och polacker) fuskar i spelet, helt öppet, helt utan skam??

JaG blev bannad en gång från RDR2 för att jag skrivit något dumt om just polacker/fuskare på chatten, och det var ganska lamt straff med tanke på att det var lite "rasistiskt", inte enligt mig, men bannen var pga det, jag var bannad från chatten i spelet i 72 timar

Just den typen av generaliseringar du gör är väl definitionen av ett rasistiskt uttalande? 🤔 Jag säger inte att det inte finns ett utbrett problem med fuskare, men gör dig själv och omvärlden en tjänst att inte sjunka till den nivån.

Medlem

Wow här blev det jävligt mörk ton direkt. Wtf...

Jag tänker inte uttala mig om fuskarna, vi alla tycker likafant änfå; fuck de.

Dock hade jag tänkt kanske skänka min trogna PS4:a alternativt låta polarn logga in på sin för att låta honom spela några spel när han är lite uttråkad. Han har inget fast nätverk hemma just nu så mest så han har ngt att lira. Skulle det funka? Vet att Sony carit chill med att man loggar in på varandras PS4:or tidigare för att spela spel och "dela" spelen men vet ej om detta faller i en annan kategori.

Avstängd

Som jag förstått saken så är det alltså konton för individer som sålt PS+ Collection som en tjänst som stängts av

Typ slängt upp en annons på blocket och begärt 500sek för att redeema spelen åt någon random

Tillägg
Unsurprisingly, auction sites including eBay already have multiple listings for people offering to unlock the PS Plus Collection for PS4 in exchange for money.

At the time of publishing, one user had made £100+ charging over 20 users £5 each to unlock the PS Plus Collection on their PS4 consoles.

https://www.videogameschronicle.com/news/ps5-users-are-report...


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Just den typen av generaliseringar du gör är väl definitionen av ett rasistiskt uttalande? 🤔 Jag säger inte att det inte finns ett utbrett problem med fuskare, men gör dig själv och omvärlden en tjänst att inte sjunka till den nivån.

Fast inte är det rasistiskt att poängtera att ryssar och kineser har en mer öppen syn på att fuska.

Att påstå något sådant som har fakta bakom sig är aldrig rasistiskt då nationaliteter inte är en ras.

Jag kan förstå att folk är förvirrade när folk drar rasistkortet för att försöka få gratis mat på McDonalds och folk är rädda att prata om samhällsproblem idag.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Fast inte är det rasistiskt att poängtera att ryssar och kineser har en mer öppen syn på att fuska.

Att påstå något sådant som har fakta bakom sig är aldrig rasistiskt då nationaliteter inte är en ras.

Jag kan förstå att folk är förvirrade när folk drar rasistkortet för att försöka få gratis mat på McDonalds och folk är rädda att prata om samhällsproblem idag.

Det är påståendet att ALLA ryssar och polacker fuskar som känns problematiskt, det är det jag vill poängtera. Med den utgångspunkten kommer diskussionen liksom inte vidare till något reellt konstruktivt.

Inaktiv
Medlem

Så går det när man säljer konton till folk som de kan så de kan installera det kontot på sin konsol och på så vis ta del av en massa spel.
Fick själv meddelande från ett sådant här konto om att jag kunde köpa in mig på ett konto med ps plus spel.
Detta är självklart missbruk av tjänsten så inte konstigt om Sony bannar de som uppenbart försöker göra pengar på detta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

C64
Medlem

Klassiska Ryssen kommer LOL haha

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Det är påståendet att ALLA ryssar och polacker fuskar som känns problematiskt, det är det jag vill poängtera. Med den utgångspunkten kommer diskussionen liksom inte vidare till något reellt konstruktivt.

Om man säger så här.
Alla ryssar och kineser fuskar inte.
Men dom flesta som fuskar är ryssar och kineser.
Det är inte så konstigt heller, det har dom fått i modersmjölken att fusk lönar sig.
👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Det är påståendet att ALLA ryssar och polacker fuskar som känns problematiskt, det är det jag vill poängtera. Med den utgångspunkten kommer diskussionen liksom inte vidare till något reellt konstruktivt.

Att dra rasistkortet genererar ALDRIG något konstruktivt. Det är endast till för att tysta åsikter som folk inte gillar nuförtiden.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Att dra rasistkortet genererar ALDRIG något konstruktivt.

Kanske inte, men att låta generaliserande och fördomsfulla åsikter stå oemotsagda är väl inte heller bra?

Medlem
Skrivet av Edvin:

Kanske inte, men att låta generaliserande och fördomsfulla åsikter stå oemotsagda är väl inte heller bra?

Det går att bemöta utan att spela rasistkortet.
Sen att ryssar och kineser har en tendens att fuska i onlinespel är inte en fördom, prova spela mot dem


signatur

I drank what?

1
Skriv svar