Så överför du Cyberpunk 2077:s sparfiler från old- till next-gen

Robot
Så överför du Cyberpunk 2077:s sparfiler från old- till next-gen

Har du inte fått tag på en next gen-konsol kan du lugnt börja lira ändå.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Hehe, nu spänner det i byxorna på FZ-redaktionen. Cyberpunk-hybrisen er et faktum när nyheter som denna anses ha raison d'être.

/LD

Skribent
Skrivet av Lord Darkness:

Hehe, nu spänner det i byxorna på FZ-redaktionen. Cyberpunk-hybrisen er et faktum när nyheter som denna anses ha raison d'être.

/LD

Det rör sig om årets i särklass mest eftertraktade spel, och kombinerat med det faktum att många inte får tag på next gen-konsolerna är det tämligen relevant att veta att man kan börja spela på PS4/Xbox One och sedan fortsätta spela på samma sparfil när man väl lyckats få tag på en konsol.

Ambassadör
Xbox

Ja jo, det är ju alltid automatiskt på Xbox... Vet inte när jag brydde mig om sparfiler senast tbh, allt syncas via molnet.


signatur

Jump in.

Medlem

*Pust*
Jag blev lite nojig av rubriken då allt på Xbox funkar automatiskt/"Bara funkar" och tänkte att det var en krångligare historia..


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

KoP
Medlem

Kommer nog hinna spela ut det på Xbone innan jag hunnit skaffa en Series X. :'D Så detta med sparfiler är inget jag behöver reflektera över.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja jo, det är ju alltid automatiskt på Xbox... Vet inte när jag brydde mig om sparfiler senast tbh, allt syncas via molnet.

Hur får jag igång dlc till mitt cod world at war på min xbox one?
Spelet har jag på skiva men dlc är köpt i deras online utkik.
Det har i alla fall inte syncats eller så har jag gjort fel i alla år. Får plocka fram min 360 när jag vill köra dlc banorna. Tror inte heller sparfilen va syncad för kampanjen började på uppdrag nr1.

Medlem

Frågan är om man kan göra liknande saker mellan olika plattformar. Har förbeställt spelet på Stadia, men det är möjligt att jag kommer vilja köra det på PC i framtiden om jag skaffar ett grafikkort med ray-tracing (utgår från att detta inte kommer att finnas i Stadia-versionen).

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lilagröt:

Hur får jag igång dlc till mitt cod world at war på min xbox one?
Spelet har jag på skiva men dlc är köpt i deras online utkik.
Det har i alla fall inte syncats eller så har jag gjort fel i alla år. Får plocka fram min 360 när jag vill köra dlc banorna. Tror inte heller sparfilen va syncad för kampanjen började på uppdrag nr1.

I det fallet så är det Activision som med vissa CoD-spel vill att man ska köpa DLC igen och alltså inte tillåter inköp på 360 att fungera. Så är det med Call of Duty 2 i alla fall, förmodar att det är samma sak här. Dåligt!

Sparfilen ska synkas om det är uppladdat till molnet från 360? Jag har aldrig haft några problem. Kan ju återigen vara Activision-skräp, men det vet jag inte då jag inte spelar det själv.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

I det fallet så är det Activision som med vissa CoD-spel vill att man ska köpa DLC igen och alltså inte tillåter inköp på 360 att fungera. Så är det med Call of Duty 2 i alla fall, förmodar att det är samma sak här. Dåligt!

Sparfilen ska synkas om det är uppladdat till molnet från 360? Jag har aldrig haft några problem. Kan ju återigen vara Activision-skräp, men det vet jag inte då jag inte spelar det själv.

Inte så lockande att skaffa dlc på nytt. Får bli ifall det kommer en remaster/remake de gjorde ju en bra av 4an

Ok får försöka komma ihåg att kolla på det med sparfilen nästa gång jag plockat fram min 360 är rätt säker på att jag ändrade så sånt sparas i molnet direkt när funktionen kom. Men spelet är från 2008 tror jag så kan ju va så att sparfilen skapades innan funktionen kom nu när jag tänker på det.

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Frågan är om man kan göra liknande saker mellan olika plattformar. Har förbeställt spelet på Stadia, men det är möjligt att jag kommer vilja köra det på PC i framtiden om jag skaffar ett grafikkort med ray-tracing (utgår från att detta inte kommer att finnas i Stadia-versionen).

Tror du misstänker rätt. Att sparfilerna skulle gå att synka mellan stadia och PC tror jag ej kommer gå.

Medlem

Frågan är hur det blir när PS5 versionen av Cyberpunk 2077 släpps, Sony verkar kräva att spel måste separeras emellan PS4 och PS5 för att få tillgång till PS5 features.
I beskrivningen så står det att spelet körs genom bakåtkompabilitet, detta gäller antagligen alltså bara tills PS5 versionen kommer.

CDPR har ju några månader på sig att lösa detta, så det bör väl inte vara ett problem.
Insomniac löste ju detta med Spider-Man remastered, så det bör väl inte vara något större problem, antar jag.

1
Skriv svar