Mechwarrior 5: Mercenaries kommer till Xbox-konsolerna

Robot
Mechwarrior 5: Mercenaries kommer till Xbox-konsolerna

Och det sker samtidigt som det nya DLC:t Heroes of the Inner Sphere släpps.

#Mechwarrior-5-mercenaries, #Piranha-games, #nyhetstips


NuZ
Testpilot

Hype!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Geeks Gaming

Problemet är att grundspelet är "meh" ja de är mech. Men hur dom hanterar uppdrag, spawns, svårighetsgrad m.m är verkligen basic. Visst finns moddar som fixar. Men då är det mega Hardcore moddar som lägger till extremt mycket annat också.

Medlem

Jag är taggad!

Medlem

Jag gillar Mech warrior 5 har det på epic lite surt det ej är på steam men men. Jävligt kul xbox spelare får ta tel av spelet.

Medlem

Finns på Windows Store men jag tyckte verkligen inte om det. Fiender spawnade från ingenstans och AI:n var ett skämt. Kanske får ge det en chans till efter patchar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Spelet är ju så arkadigt och simplifierat även jämfört med Mechwarrior 4 att spelet inte borde får heta Mechwarrior och då har jag inte ens vägt in de poppande spawnen mm. Att det ens sålde så pass bra att de vill släppa det på Xbox är helt ärligt nästan chokerande.

Medlem

Detta var nog en av de mest efterlängtade reboots jag blivit som mest besviken på i mitt liv. Sådan potential, och ändå en total pannkaka. Spelet saknar -nästan allt- som gjorde de gamla Mechwarrior roliga att spela. Sätter mig hellre framför Mechwarrior 4 merc eller valfri annan titel längre tillbaka än detta trots att tekniken gått frammåt.

Medlem

Bättre att köra mechwarrior 4 istället för denna urvattnade besvikelse. Vill man ha lite mer modernt i samma universa så är ju Battletech att rekommendera. På 75% rea just nu.

https://store.steampowered.com/app/637090/BATTLETECH/

Medlem

Ingen nyhet.
Fick déjà vu känsla och kollade upp det.
Jag rapporterade denna nyhet 4:e Dec 2018 för min community.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Ingen nyhet.
Fick déjà vu känsla och kollade upp det.
Jag rapporterade denna nyhet 4:e Dec 2018 för min community.

Väldigt skeptiskt till att du hade nyhet angående detta då för 2 år sedan, speciellt 1 år innan spelet ens var släppt på PC. Xbox versionen utannonserades 25 november 2020 via deras hemsida.

Medlem

Va riktigt sugen på detta spelet.
Men att ett spel som släpps 2019 kan vara så grafiskt fult va förvånande.
grafik är inte allt, men detta stack verkligen i ögonen.

Medlem

Kommer spelet vara crossplay? Någon som vet?
och kommer de till PS5?

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Va riktigt sugen på detta spelet.
Men att ett spel som släpps 2019 kan vara så grafiskt fult va förvånande.
grafik är inte allt, men detta stack verkligen i ögonen.

Tyckte samma sak först. Men min gamla dator klarade knappt att köra spelet på låga inställningar. Så jag uppdaterade min dator ganska kraftigt någon månad efter släppet, och med nära på maxade inställningar så tyckte jag att det är grymt snyggt. Grafiskt och mekaniskt tycker jag att det är riktigt bra spel.
Synd bara att uppdragen blev snabbt repetetiva och att ens AI-squad var totalt suicidal och inte fattade hur de skulle använda någon annan mech-setup än mid-range.

Medlem

Utan vr stöd är det här absolut inte värt nått. Tacka vet jag Vox Machinae.

Medlem

Håller med många som har skrivit tidigare. Jag var sjukt taggad, men det blev en besvikelse. Fiende spawn mekaniken var ju skrattretande. Helt plötsligt kunde ju vad som helst bara ploppa upp bakom en från ingenstans.

Medlem
Skrivet av robbis:

Väldigt skeptiskt till att du hade nyhet angående detta då för 2 år sedan, speciellt 1 år innan spelet ens var släppt på PC. Xbox versionen utannonserades 25 november 2020 via deras hemsida.

Du får vara precis hur skeptisk du vill, för dom angav redan då att dom skulle släppa det till Xbox med.
Kollade upp det innan jag postade här, vore nice om andra gjorde det med innan dom påstår sig veta bättre...

https://wccftech.com/piranha-would-love-mechwarrior-5-xb1/?fb...


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Du får vara precis hur skeptisk du vill, för dom angav redan då att dom skulle släppa det till Xbox med.
Kollade upp det innan jag postade här, vore nice om andra gjorde det med innan dom påstår sig veta bättre...

https://wccftech.com/piranha-would-love-mechwarrior-5-xb1/?fb...

Rolig du e. Den där nyheter säger ju inget om att det SKA komma till xbox, bara att det hade varit kul men att dom bara fokuserar på PC. Har du ens läst artikeln? Står det nåt mellan raderna som jag inte ser för att det är så litet eller? 🧐

Så med andra ord visste du inte ett skit för 2 år sedan och därför var det såklart en nyhet när dom utannonserade det här om dagen. 😎 Så ja det hade varit nice att kolla upp saker innan man postar här.

Medlem

Dåligt försök av en "save", troll.
När MS även äger IP:et och en utvecklare nämner det positivt, klart den kommer till Xbox då.
Har rapporterat om spelnyheter sen 8 år tillbaka och har aldrig sett så säkra ord av en utvecklare innan förutom när Dynamic Voltage Games sa att deras bästa spelversion hamnar på Xbox.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Dåligt försök av en "save", troll.
När MS även äger IP:et och en utvecklare nämner det positivt, klart den kommer till Xbox då.
Har rapporterat om spelnyheter sen 8 år tillbaka och har aldrig sett så säkra ord av en utvecklare innan förutom när Dynamic Voltage Games sa att deras bästa spelversion hamnar på Xbox.

Blir säkert bra det där. 👍

1
Skriv svar