En speedrun av Zelda: Twilight Princess innebär att du måste stirra på rupees i 17 timmar

Robot
En speedrun av Zelda: Twilight Princess innebär att du måste stirra på rupees i 17 timmar

Ja, det är fortfarande en speedrun.

#speedrun, #twilight-princess


Medlem

Kollade på videon, såg inget moment där han kollar på en rupee i 17 timmar, utan totalt 17h nämns i videon.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

Kollade på videon, såg inget moment där han kollar på en rupee i 17 timmar, utan totalt 17h nämns i videon.

"kollar på rupees" kanske är mer korrekt.


signatur
Medlem

Jag skyndade mig igenom videon så mycket jag kunde och blev ändå alldeles matt. Otroligt att det finns människor som lägger sådan tid på en sådan sak.

Medlem

haha ^^ vilket underbart klipp! Mer sådana här nyheter tack!

Det är alltid kul att läsa/se hur folk hittar nya sätt att spela spel på det är något konstigt tillfredsställande med att se hur folk listar ut hur de skall bryta ner spel på dessutom Otroligt underhållande! Tack hjärtligt

Avstängd

Helt otroligt fascinerande egentligen hur detaljerat och planerat sånt här är.
Creds


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot

Sjukt coolt!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"kollar på rupees" kanske är mer korrekt.

Står i artikeln:

Citat:

I en video förklaras konceptet och ger oss ett exempel i The Legend of Zelda: Twilight Princess där ett av momenten är att stirra på en rupee i 17 timmar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

Står i artikeln:

Ändrade bara rubriken, ordnar!


signatur
Medlem

Har redan spelet till GameCube och Wii U, men hoppas att det släpps till Switch också någon gång (tillsammans med Wind Waker).

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

För att tillägga, detta är ju inte en motsättning till en speedrun. Det är ju en speedrun inom kategorien low%.

Dvs klara spelet så snabbt som möjligt med minsta möjliga föremål som i detta fallet med Zelda. I Contra till NES är low% att man inte plockar upp något vapen utan springer genom hela spelet med original-ärtbössan.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Alltid fascinerats av alla olika former av speedrun.
Jag brukar ibland titta på såna som glitchar sig genom spel på snabbast tid.
Dom här 100% och detta kan vara lite långdraget men man kan ju spola

Brukar inte sitta och kolla live utan det blir klipp på Youtube typ,men enda imponerande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har redan spelet till GameCube och Wii U, men hoppas att det släpps till Switch också någon gång (tillsammans med Wind Waker).

Har du en PC skulle jag ladda ner en ROM eller alternativt göra en själv.
Helt underbart i 60fps och högre upplösning.

1
Skriv svar