Sonic är såklart Segas mest sålda varumärke - men Total War kommer tvåa

Robot
Sonic är såklart Segas mest sålda varumärke - men Total War kommer tvåa

Färska siffror visar vilka spelserier som är det anrika företagets mest populära.

#sega, #total-war


Medlem

Ge mig Warhammer 40k Total War!

Medlem

Total War: Warhammer 2 har man ju lirat i rätt många timmar, likaså Troy, även om det sistnämnda inte var lika bra.
Riktigt bra spel!

Medlem

Hade gärna sett ett Tw: Game of Thrones eller Tw:sagan om ringen.

Eller Tw:M3 eller tw:rome3
😊😊😊

Medlem

Chockerande att Persona endast sålt 13 miljoner som helhet

FM-guru
F.d. Sisyr

Football Manager? INSOMNAT?! Ställ dig vid skampålen medan jag hämtar riset, Calle!

Medlem
Skrivet av Keima:

Chockerande att Persona endast sålt 13 miljoner som helhet

Kanske aningen mindre än vad jag hade trott, men är ett otroligt nischad spelserie.

Medlem

Gött att se det sålt så bra! Jättebra spelserie. Väntar fortfarande på minsta lilla livstecken från utlovade TW: Warhammer 3.


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Football Manager? INSOMNAT?! Ställ dig vid skampålen medan jag hämtar riset, Calle!

Alltså, det släpps ju fortfarande spel, men serien i sig har väl varit ganska sömning åtminstone tio år tillbaka?


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Alltså, det släpps ju fortfarande spel, men serien i sig har väl varit ganska sömning åtminstone tio år tillbaka?

Pfft, FM är aldrig sömnigt. Men smaken är som baken; vissa har bra och andra inte. FM är finare än snus!

Sen är vissa upplagor bättre än andra, men 19 och 20 hör till de främsta. Senaste har jag spelat för lite av ännu.

Medlem

Dagens sammanlagda peak för aktiva FM2021/2020-spelare på Steam var ~115 000 pers. Konstig definition av avsomnat, kan jag hålla med om

Medlem

Sega har en heldel gamla varumärken som dom borde damma av. Street of rage 4 ska ju ha sålt bra https://www.kitguru.net/gaming/mustafa-mahmoud/streets-of-rag...

Ett nytt Outrun eller Golden Axe vore inte fel.

Hoppas Monster Boy har sålt bra också, köpte själv tre ex, men vet inte hur involverade Sega var i det spelet,

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Pfft, FM är aldrig sömnigt. Men smaken är som baken; vissa har bra och andra inte. FM är finare än snus!

Sen är vissa upplagor bättre än andra, men 19 och 20 hör till de främsta. Senaste har jag spelat för lite av ännu.

I stand corrected!

Min första pressresa var till Sports Interactive där jag gjorde en skitdålig intervju med Miles Jacobson.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lethal01:

Dagens sammanlagda peak för aktiva FM2021/2020-spelare på Steam var ~115 000 pers. Konstig definition av avsomnat, kan jag hålla med om

Se ovan! Det har varit så lite snack kring de titlarna de senaste åren att jag knappt trodde att hardcore-fansen brydde sig.


signatur
Medlem

Ush att see både Sakura wars och Yakuza sålt så pass lite kan nog ej båda bra för framtiden av dom serierna. Än så länge håller sega dom vid liv men hur länge kommer det ske när allt i slut ändan handlar om pengar. kanske slutar med dom blir mobil spel så sega kan dra in stor kovan på namnen i allfall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I stand corrected!

Min första pressresa var till Sports Interactive där jag gjorde en skitdålig intervju med Miles Jacobson.

Haha, den har jag läst! Tror jag i alla fall.

Miles Jacobson är nog inte så rolig att intervjua "på riktigt" ändå - dvs om det inte bara handlar om att göra PR. Han vältrar sig i hyllningar och blir grinig så fort han hör något negativt eller ifrågasättande om FM. Lite som mig.

1
Skriv svar