Bli spritsmugglare, vinn Empire of Sin!
Möt John Romeros skurkaktiga gammelfarmor – fiktivt men gratis!
Ni har väl hört talas om Chicago Deep Dish Pizza? Om inte, så googla det. Jag hade utnyttjat mina matkunskaper och helt sonika bakat in flaskorna i dessa massiva pizzor, och börjat sälja dessa i New York! Mat och sprit, 2-in-1. Kinderägg för vuxna! Mat! En överraskning! Fylla!
Ad hoc addendum
Skulle börja småskaligt med små ziplock påsar fyllda med en sexa i varje och skicka dem med tränade gråsparvar.
I takt med att verksamheten växer ökar storleken på påsarna och fåglarna.
Duvor = 1 liters påsar
Fiskmås = 3 liters påsar
Havsörn = Ica påse (före skatten på plastpåse)
Kondor = Sopsäck
|Playstation 5|Metspö|
Möt John Romeros skurkaktiga gammelfarmor – fiktivt men gratis!
Jag skulle inte behöva smuggla. Jag skulle helt enkelt flytta produktion till New York. Låt oss leka med tanken att det BARA är i Chicago som alla ingredienser för produktion finns så är det ju ej olagligt att frakta dem till New York, där produktionen kan ske i diverse källare (såklart under uppsyn av familjen Corleone).
Hade nog grävt en tunnel, hur långt kan det va liksom? 😎 då hade jag kunnat smuggla allt möjligt genom den. Min special cannoli bland annat. Mina kvinnliga underhållare skulle kunna köra ett pass i C och sen gå genom den lilla tunneln och göra ett pass i NY. Spriten kunde gå i rör i taket.
1# FZ Troll
Jag skulle ta till exakt samma knep som jag använde mig av i verkligheten när jag smugglade sprit över gränsen till Norge: 5-liters plastdunk, i med spånken samt en halv flaska karamellfärg (Absolut nödvändigt att den är blå)
Därefter ångar du av en etikett från en femlitersdunk med spolarvätska och limmar på.
Självklart funkar detta lika bra på enlitersflaskor.
Nu får man ju självfallet modifiera detta till passande vara för epoken, men det funkar precis hur bra som helst.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Ni har väl hört talas om Chicago Deep Dish Pizza? Om inte, så googla det. Jag hade utnyttjat mina matkunskaper och helt sonika bakat in flaskorna i dessa massiva pizzor, och börjat sälja dessa i New York! Mat och sprit, 2-in-1. Kinderägg för vuxna! Mat! En överraskning! Fylla!
Kan vi bara utse denna till vinnaren?
Spela spel är kul ibland.
Jag skulle använda mig av bowlingbollar för att transportera alkoholen.
Igen kommer att misstänka en person med ett gäng bowling bollar.
När polisen stoppar mina lastbilar, kommer de inte finna någon alkohol. Bara massa bowlingbollar.
Nostalgia is a hell of a drug Benny.
Hmmm, lång sträcka som får delas upp. Alltid bra att byta fordon längs vägen för att förvilla lagen långa arm och spriten bär jag i ryggsäcken.
Första sträckan: Chicago - Cleveland
På Commander Keens hoppstylta. Vem misstänker spritsmuggling då??
Andra Sträckan: Cleveland - Pittsburgh
Hiss ala wolf3d-style (fast horisontellt...;) )
Tredje sträckan: Pittsburgh - Philadelphia
Risken att jag är jagad är nu stor efter hissfärden (den var kanske inte så diskret..) så jag vänder näsan mot Chicago och skjuter hejvilt med min SuperShotgun. Rekylen trycker mig mot Philadelphia
Sista sträckan: Philadelphia - New York
Rocketjumpar i perfekt vinkel framåt, ungefär hoppet upp till röda armorn på dm6 i quake 1. Launchermodellen får vara ngt tidsenligt, tänker Harrison ford i slutet på ”Raider of the lost Ark”-modell
Nu får vi hoppas att smugglingen gick bättre än Daikatana...
Hade börjat med att tjalla till Kevin Costner om hur alla här skriver hur dom skulle göra så att dom åker fast...
Sen berättar jag inte hur jag smugglar mitt eget för det är en hemlis..
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Hade börjat med att tjalla till Kevin Costner om hur alla här skriver hur dom skulle göra så att dom åker fast...
Sen berättar jag inte hur jag smugglar mitt eget för det är en hemlis..
Snyggt! En av mina favoritfilmer
När det begav sig gav sig spritsmugglarna iväg längs vägarna i modifierade bilar som dels gick snabbt men också hade gömda utrymmen för spriten. Själv tänker jag lite mer bombastiskt: Ett besprutningsflygplan, fyllt med sprit i besprutningstankarna. Sedan åker man lågsniffande över Manhattan och öppnar upp. Sprit rakt i munnen för den törstande medborgaren! Har dessvärre inte riktigt löst hur betalningen ska gå till, det blir nästa problem.
Kan vi bara utse denna till vinnaren?
Låt inte mig säga emot
Ad hoc addendum
Etanol i pulverform. Fraktas i lastbilar som industrikemikalier eller kanske något agrikultur relaterat. Väl framme är det bara att lösa upp i vatten till önskad %. Blanda med purple drank = vin. Blanda med root beer = öl. Använd som ersättning för vodka i de flesta drinkarna. Enda problemet jag inte riktigt löst är hur man ska få till whiskey etc. Kanske låta den lösta etanolen ligga i gamla whiskey tunnor några månader, eventuellt med någon smaksättare, när de är väl framme i NY?
Jag skaffar licens för tillverkning av icke-alkoholhaltiga drycker och gör sedan starköl i mitt bryggeri i smyg. Denna ädla dryck tappar jag sedan upp i flaskor märkta Granpa Popski's Lemonade och kan sedan köra den helt öppet i lastbilar till New York, Boston, Buffalo, Detroit, Atlantic City och Philadelphia.