Fråga ang Demon souls

Medlem
Fråga ang Demon souls

Tjena!

Några som spelar Demon souls? Jag fullkomligt älskar spelet men har en fråga. Jag har nu 4av4? i 2st archstones och 3av4 i 2st...Så det känns ju som att jag snart klarar spelet ? vilket jag ju såklart inte vill än 🙂 men enligt spelets progression så står det 22% Jag har 4e bossen i första archstone och tredje kvar. Har jag mycket eller lite kvar av spelet då ? 🙂 22% låter ju som att jag har sjukt mycket kvar men dom kanske räknar NG+ osv ? vore ju iofs skumt att räkna med det ?

Medlem

Jag vet iof inte. Men i Dark souls så finns det ju +1+2+3 ringar osv som du kan få i ng+ ng+2 ng+3.

Så progression har nog mer att göra med att du ska hitta alla vapen mm än döda sista bossen.

Medlem

Ja du börjar närma dig slutspurten i vanliga ng


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag lånar tråden med en egen fråga. En mer noob fråga jämfört med OP's fråga

Läste att en 'crushing claymore' funkar bra med den build jag spelar på och min claymore behöver vara +3 innan jag kan uppgradera den till en crushing.

Min är på +3 men jag har ännu inte hittat Greystone som jag behöver. Min fråga är då, kan jag uppgradera mitt svärd till +4 och omvandla den till en crushing när jag hittar stenen eller förstör jag chansen om jag uppgraderar svärdet till +4?

Medlem

Yes, progression är kopplat till achievements (som typ alla spel). Sådana får du som bekant inte bara när du klarar bossar, utan även när du går med i en covenant, maxar en build, lär dig en hälsning etc. Har efter tio genomspelningar i DS3 "bara" 98 procent eftersom den sista pokalen är hopplöst svår att få och innefattar en supersällsynt item drop.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag lånar tråden med en egen fråga. En mer noob fråga jämfört med OP's fråga

Läste att en 'crushing claymore' funkar bra med den build jag spelar på och min claymore behöver vara +3 innan jag kan uppgradera den till en crushing.

Min är på +3 men jag har ännu inte hittat Greystone som jag behöver. Min fråga är då, kan jag uppgradera mitt svärd till +4 och omvandla den till en crushing när jag hittar stenen eller förstör jag chansen om jag uppgraderar svärdet till +4?

NEJ! Det misstaget gjorde jag, får du valet att uppgradera till tex Crushing så är du på exakt rätt nivå av det vapnet, jag körde ett vapen 1 steg för högt och då försvann crushing valet igen, man kan dock "tvätta" av uppgraderingarna med någon form av sten men bara så du vet.

Medlem

Alright tack för bra svar allihopa, uppskattas...även om det känns sorgligt att snart ha klarat spelet.

Dock så är det faktiskt ett av FÅ spel som faktiskt får mig sugen på att köra några NG vändor.
(Fuckade ju upp WT för att få den där macen)

Har faktiskt bara hänt en enda gång tidigare i hela min spelhistoria och det var med Witcher 3.

(Iofs fortfarande lite sugen på att dra NG med Darksouls 1 och 3 också och ev Bloodborne

Medlem

Sen vill jag nästan varna för att uppgradera vapen/character för mycket.

Flera bossar jag mött nu i slutet har jag tagit på första försöket, och det är INTE för att jag är yber hardcore best in the world demon soul player... mer att jag tål så sjukt mycket stryk och vapnet gör lite för ont...är nog lite för overleveled atm vilket gör vissa boss fighter lite tråkigare.

Storm king från DS3 är ju fortfarande 100ggr svårare än samtliga demon souls bossar jag mött, hoppas på en riktigt svår i slutet

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

NEJ! Det misstaget gjorde jag, får du valet att uppgradera till tex Crushing så är du på exakt rätt nivå av det vapnet, jag körde ett vapen 1 steg för högt och då försvann crushing valet igen, man kan dock "tvätta" av uppgraderingarna med någon form av sten men bara så du vet.

Tack för svaret! Misstänkte att demons souls skulle göra något sånt.

*två tummar upp*

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Tjena!

Några som spelar Demon souls? Jag fullkomligt älskar spelet men har en fråga. Jag har nu 4av4? i 2st archstones och 3av4 i 2st...Så det känns ju som att jag snart klarar spelet ? vilket jag ju såklart inte vill än 🙂 men enligt spelets progression så står det 22% Jag har 4e bossen i första archstone och tredje kvar. Har jag mycket eller lite kvar av spelet då ? 🙂 22% låter ju som att jag har sjukt mycket kvar men dom kanske räknar NG+ osv ? vore ju iofs skumt att räkna med det ?

Finns många olika sätt att spela Demon's Souls på.
Dödade du Tutorialbossen i början?
Har du klarat alla "World Tendency"-event?
Har du dödat alla invaders?
Frigjort alla fångar?
Fått tag på alla trollformler?
Fått tag på alla mirakel?
Fått tag på alla ringar?
Fått tag på alla vapen?
Uppgraderat alla vapentyper till max?
Kört mycket coop?
Kört mycket PvP?

Finns mycket att göra i Demon's Souls. Tycker den första gången man klarar en Soulslike är den mest spännande, men det bästa jag har upplevt är att spela igenom det igen, med fokus på en annan build, en annan ordning på att döda bossarna på etc. Det som gör Demon's Souls extra bra på den biten är att världen är så pass öppen som den är efter du har klarat första bossen.

Fortsätt att spela och njut, coop, ny karaktär och/eller NG+. Utforska nya miljöer och till slut, öppna den där...dörren!

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Sen vill jag nästan varna för att uppgradera vapen/character för mycket.

Flera bossar jag mött nu i slutet har jag tagit på första försöket, och det är INTE för att jag är yber hardcore best in the world demon soul player... mer att jag tål så sjukt mycket stryk och vapnet gör lite för ont...är nog lite för overleveled atm vilket gör vissa boss fighter lite tråkigare.

Storm king från DS3 är ju fortfarande 100ggr svårare än samtliga demon souls bossar jag mött, hoppas på en riktigt svår i slutet

Enda bossen som är halvsvår är ju tyvärr Maneater. De andra är supersimpla ända in i slutet. Dödade alla på första försöket förutom Maneater tyvärr.

Svaga bossar gör tyvärr så att Demons Soul tappar i min smak.
Min rankning av Souls spel är
1. Dark Souls 3
2. Bloodborne
3. Dark Souls 1
4. Demons Souls
5. Sekiro

Aldrig spelat 2an så kan inte ranka in det.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Rankar också topp 3 som dig. D23 bloodborne och darksouls 1.

Till Lurwas, ja jag är faktiskt lite sugen på den där dörren, tror jag kommer försöka på det.
Blir ju minst 2 igenom spelningar till med andra ord

Medlem

Btw! får man en NG fråga någon gång i spelet eller blir man bara kastad till NG efter att man dödat sista bossen som i tex Bloodborne ?

1
Skriv svar