FrÄga ang Demon souls

Medlem
FrÄga ang Demon souls

Tjena!

NĂ„gra som spelar Demon souls? Jag fullkomligt Ă€lskar spelet men har en frĂ„ga. Jag har nu 4av4? i 2st archstones och 3av4 i 2st...SĂ„ det kĂ€nns ju som att jag snart klarar spelet ? vilket jag ju sĂ„klart inte vill Ă€n 🙂 men enligt spelets progression sĂ„ stĂ„r det 22% Jag har 4e bossen i första archstone och tredje kvar. Har jag mycket eller lite kvar av spelet dĂ„ ? 🙂 22% lĂ„ter ju som att jag har sjukt mycket kvar men dom kanske rĂ€knar NG+ osv ? vore ju iofs skumt att rĂ€kna med det ?

Medlem

Jag vet iof inte. Men i Dark souls sÄ finns det ju +1+2+3 ringar osv som du kan fÄ i ng+ ng+2 ng+3.

SÄ progression har nog mer att göra med att du ska hitta alla vapen mm Àn döda sista bossen.

Medlem

Ja du börjar nÀrma dig slutspurten i vanliga ng

Processor: Intel Core i7 9700K @ 5.0 GHZ, Processorkylare: Corsair Hydro H100i PRO RGB
Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 3070 Vision OC 8GB
Arbetsminne: 32 GB HyperX Fury Black DDR4 3200mhz 2x16
Högtalare: Samsung HW-Q86R + SWA-9000S.
Hörlurar: AKG K712 Pro

Medlem

Jag lÄnar trÄden med en egen frÄga. En mer noob frÄga jÀmfört med OP's frÄga

LÀste att en 'crushing claymore' funkar bra med den build jag spelar pÄ och min claymore behöver vara +3 innan jag kan uppgradera den till en crushing.

Min Àr pÄ +3 men jag har Ànnu inte hittat Greystone som jag behöver. Min frÄga Àr dÄ, kan jag uppgradera mitt svÀrd till +4 och omvandla den till en crushing nÀr jag hittar stenen eller förstör jag chansen om jag uppgraderar svÀrdet till +4?

Medlem

Yes, progression Àr kopplat till achievements (som typ alla spel). SÄdana fÄr du som bekant inte bara nÀr du klarar bossar, utan Àven nÀr du gÄr med i en covenant, maxar en build, lÀr dig en hÀlsning etc. Har efter tio genomspelningar i DS3 "bara" 98 procent eftersom den sista pokalen Àr hopplöst svÄr att fÄ och innefattar en supersÀllsynt item drop.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag lÄnar trÄden med en egen frÄga. En mer noob frÄga jÀmfört med OP's frÄga

LÀste att en 'crushing claymore' funkar bra med den build jag spelar pÄ och min claymore behöver vara +3 innan jag kan uppgradera den till en crushing.

Min Àr pÄ +3 men jag har Ànnu inte hittat Greystone som jag behöver. Min frÄga Àr dÄ, kan jag uppgradera mitt svÀrd till +4 och omvandla den till en crushing nÀr jag hittar stenen eller förstör jag chansen om jag uppgraderar svÀrdet till +4?

NEJ! Det misstaget gjorde jag, fÄr du valet att uppgradera till tex Crushing sÄ Àr du pÄ exakt rÀtt nivÄ av det vapnet, jag körde ett vapen 1 steg för högt och dÄ försvann crushing valet igen, man kan dock "tvÀtta" av uppgraderingarna med nÄgon form av sten men bara sÄ du vet.

Medlem

Alright tack för bra svar allihopa, uppskattas...Àven om det kÀnns sorgligt att snart ha klarat spelet.

Dock sĂ„ Ă€r det faktiskt ett av FÅ spel som faktiskt fĂ„r mig sugen pĂ„ att köra nĂ„gra NG vĂ€ndor.
(Fuckade ju upp WT för att fÄ den dÀr macen)

Har faktiskt bara hÀnt en enda gÄng tidigare i hela min spelhistoria och det var med Witcher 3.

(Iofs fortfarande lite sugen pÄ att dra NG med Darksouls 1 och 3 ocksÄ och ev Bloodborne

Medlem

Sen vill jag nÀstan varna för att uppgradera vapen/character för mycket.

Flera bossar jag mött nu i slutet har jag tagit pÄ första försöket, och det Àr INTE för att jag Àr yber hardcore best in the world demon soul player... mer att jag tÄl sÄ sjukt mycket stryk och vapnet gör lite för ont...Àr nog lite för overleveled atm vilket gör vissa boss fighter lite trÄkigare.

Storm king frÄn DS3 Àr ju fortfarande 100ggr svÄrare Àn samtliga demon souls bossar jag mött, hoppas pÄ en riktigt svÄr i slutet

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

NEJ! Det misstaget gjorde jag, fÄr du valet att uppgradera till tex Crushing sÄ Àr du pÄ exakt rÀtt nivÄ av det vapnet, jag körde ett vapen 1 steg för högt och dÄ försvann crushing valet igen, man kan dock "tvÀtta" av uppgraderingarna med nÄgon form av sten men bara sÄ du vet.

Tack för svaret! MisstÀnkte att demons souls skulle göra nÄgot sÄnt.

*tvÄ tummar upp*

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Tjena!

NĂ„gra som spelar Demon souls? Jag fullkomligt Ă€lskar spelet men har en frĂ„ga. Jag har nu 4av4? i 2st archstones och 3av4 i 2st...SĂ„ det kĂ€nns ju som att jag snart klarar spelet ? vilket jag ju sĂ„klart inte vill Ă€n 🙂 men enligt spelets progression sĂ„ stĂ„r det 22% Jag har 4e bossen i första archstone och tredje kvar. Har jag mycket eller lite kvar av spelet dĂ„ ? 🙂 22% lĂ„ter ju som att jag har sjukt mycket kvar men dom kanske rĂ€knar NG+ osv ? vore ju iofs skumt att rĂ€kna med det ?

Finns mÄnga olika sÀtt att spela Demon's Souls pÄ.
Dödade du Tutorialbossen i början?
Har du klarat alla "World Tendency"-event?
Har du dödat alla invaders?
Frigjort alla fÄngar?
FÄtt tag pÄ alla trollformler?
FÄtt tag pÄ alla mirakel?
FÄtt tag pÄ alla ringar?
FÄtt tag pÄ alla vapen?
Uppgraderat alla vapentyper till max?
Kört mycket coop?
Kört mycket PvP?

Finns mycket att göra i Demon's Souls. Tycker den första gÄngen man klarar en Soulslike Àr den mest spÀnnande, men det bÀsta jag har upplevt Àr att spela igenom det igen, med fokus pÄ en annan build, en annan ordning pÄ att döda bossarna pÄ etc. Det som gör Demon's Souls extra bra pÄ den biten Àr att vÀrlden Àr sÄ pass öppen som den Àr efter du har klarat första bossen.

FortsÀtt att spela och njut, coop, ny karaktÀr och/eller NG+. Utforska nya miljöer och till slut, öppna den dÀr...dörren!

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Sen vill jag nÀstan varna för att uppgradera vapen/character för mycket.

Flera bossar jag mött nu i slutet har jag tagit pÄ första försöket, och det Àr INTE för att jag Àr yber hardcore best in the world demon soul player... mer att jag tÄl sÄ sjukt mycket stryk och vapnet gör lite för ont...Àr nog lite för overleveled atm vilket gör vissa boss fighter lite trÄkigare.

Storm king frÄn DS3 Àr ju fortfarande 100ggr svÄrare Àn samtliga demon souls bossar jag mött, hoppas pÄ en riktigt svÄr i slutet

Enda bossen som Àr halvsvÄr Àr ju tyvÀrr Maneater. De andra Àr supersimpla Ànda in i slutet. Dödade alla pÄ första försöket förutom Maneater tyvÀrr.

Svaga bossar gör tyvÀrr sÄ att Demons Soul tappar i min smak.
Min rankning av Souls spel Àr
1. Dark Souls 3
2. Bloodborne
3. Dark Souls 1
4. Demons Souls
5. Sekiro

Aldrig spelat 2an sÄ kan inte ranka in det.

En styck signatur.

Medlem

Rankar ocksÄ topp 3 som dig. D23 bloodborne och darksouls 1.

Till Lurwas, ja jag Àr faktiskt lite sugen pÄ den dÀr dörren, tror jag kommer försöka pÄ det.
Blir ju minst 2 igenom spelningar till med andra ord

Medlem

Btw! fÄr man en NG frÄga nÄgon gÄng i spelet eller blir man bara kastad till NG efter att man dödat sista bossen som i tex Bloodborne ?

1
Skriv svar