Call of Duty har dragit in 25 miljarder kr – senaste året

Robot
Call of Duty har dragit in 25 miljarder kr – senaste året

Rösta – hur många Call of Duty har du spelat?

#activision, #black-ops-cold-war, #call-of-duty


Skribent

Sist jag kollade kostade ett JAS-plan ca 1 miljard svenska kronor. Utvecklarna kan säkert köpa fler JAS-plan än Försvarsmakten har till sitt förfogande.

Medlem

Serien har betytt ganska mycket för mig, åtminstone första decenniet på PC från 1:an fram till 4:an. Det var där man lirade som mest klan-matcher, skaffade servrar och lanade clanbase & scrims, det var golden age innan spelen vart alldeles för konsollifierade.

Produktionsvärdet är ju ofta högt men jag skulle ljuga om jag inte sa att jag önskar att serien försvann ett tag. Battlefield och EA har ju åtminstone inte helt abstinens utan har tagit nästan 3 år av från sin serie helt efter 5an. Cold War skulle aldrig släppts. Man kan tycka vad man vill om hur serien utvecklats men spelet är otroligt undermåligt i allt från kampanj, animationer m.m. givet budget och jämförelse med tidigare år, vilket har sin förklaring i att Sledgehammer droppade utvecklingen av Cod Vietnam mitt i, men Activision kommer undan med att släppa det bara för att det har etiketten CoD. Hade detta släppts helt fristående av annan studio hade det sågats sönder och säkerligen inte sålt.

Nu undrar man om man ens kommer få uppleva seriens död under sin livstid..

KoP
Medlem

Har nog bara kört ett cod-spel (mest för att nån polare ville köra det i co-op). Men verkligen inte min kopp te dom där spelen.

Medlem
Skrivet av bastard:

Sist jag kollade kostade ett JAS-plan ca 1 miljard svenska kronor. Utvecklarna kan säkert köpa fler JAS-plan än Försvarsmakten har till sitt förfogande.

Snart får vi kanske höra hur Activision har deploy-at en division stridsflyg nere i mellanöstern. Bli inte förvånad!

Edit: Det räcker till 37st F-35A plan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming

Köpte alltid CoD förr. Men nu ser jag verkligen inte varför man vill köra dom. Inget djup överhuvudtaget och actionen är verkligen subpar.

Medlem

CoD 4, WaW, MW2, Black Ops, MW3.

Medlem

Call of duty 1 och 2 har jag köpt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har samtliga som givits ut på pc. En jävla bunte i fysisk version med.

Jag gör samma jävla misstag varje gång - säger till mig själv "Nej nu får det räcka..det är samma skit varje år"...

...sen helt plötsligt sitter jag där med den senaste. Jag är fan en idiot. (Speciellt då jag inte spelar de nya särskilt mycket).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Första, Andra, CoD 4, Modern Warfare 2. Thats it


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Inte spelat ett enda. Har jag missat nåt?

Inaktiv

4st. Gillade COD2 bäst, det var SP rikitgt skoj på.
MW var roligt på MP.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

4st. Gillade COD2 bäst, det var SP rikitgt skoj på.
MW var roligt på MP.

CoD2 var wunderbar (eller ÄR rättare sagt).

Var roligare innan det skulle handla om att låsa upp en massa onödigt trams (CoD:WW2 är förövrigt kul, men jag önskar de skippat en massa och gjort det "enklare" samt tagit bort saker som faktiskt inte användes under ww2).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

När jag var ung minns jag att jag störde mig på att mina favoritspel inte fanns med bland de mest sålda spelen. Försäljningslistorna dominerades av FIFA och Call of Duty, och barnslig som jag var avskydde jag de spelen för det. Trots allt jag aldrig testat dem.

För ett par år sedan testade jag mitt första CoD, Call of Duty 4 Modern Warfare. Och jag blev så hooked. Spelet var kul och framför allt så cinematiskt, kändes filmiskt och fängslade mig på ett sätt som andra spel inte gjort. Efter att ha spelat igenom Modern Warfare 2 och 3 blev Modern Warfare-serien min favorittrilogi på PC. Jag har efter det spelat de flesta spelen i serien, förutom CoD 1 till 3 som jag är ganska säker på att jag skulle ogilla, eftersom spelen är så pass gamla och framför allt utspelar under andra världskriget, ett tema som jag finner dötrist. World at War är det absolut tråkigaste, sämsta CoD-spelet jag kört, och därför har jag inte testat CoD WWII än. Har inte heller kört Black Ops 4, eftersom det inte har någon singel player campaign. Alla andra spel, från CoD 4 till senaste Cold War, har jag spelat igenom. Och jag har gillat alla spel, förutom World at War. De allra bästa spelen är helt klart CoD 4 (första Modern Warfare), Modern Warfare 2, Modern Warfare 3 och Modern Warfare från 2019. D.v.s. Infinity Wards spel. Har lärt mig att om det står Infinity Ward på fodralet kan man räkna med att det är ett kanonspel.

Medlem

Jag har alla från det första Medal of Honor, COD:Modern Warfare till de senaste Warzone och COD:Cold War, (pc).
Har även spelat Medal of Honor:Frontline/Rising sun som endast släpptes till Playstation2, Xbox och Gamecube.
Det är tyvärr väldigt mycket "same-same". Har börjat få svårt att se skillnaden på versionerna av spelen.
Trist att de inte försöker förnya handling och spelmotor. Men varför sluta göra ett säljande koncept?

-Vad hände med dessa två (floppar)?:
Medal of Honor:Warfighter (Limited Edition) [Såldes på Elgiganten för 10 kr styck för några år sedan.]
Medal of Honor:Tier 1 Edition

Black Ops 4, avinstallerade jag ganska snabbt, eftersom det inte har någon singel-player campaign. Gillar inte Battle-Royale stilen.

Svårt att säga vilket som är bäst, men håller med om att World at War är det absolut tråkigaste.


signatur

autograph

Medlem

CoD 2
CoD 3
CoD 4
CoD WaW
CoD MW2
CoD MW
CoD WZ
CoD BOCW

Så har blivit en del, men låååångt ifrån alla.

Medlem

Jag spelade dessa två ganska mycket när de släpptes:
Medal of Honor:Warfighter (Limited Edition)
Medal of Honor:Tier 1 Edition
Men de verkar snabbt ha glömts bort?


signatur

autograph

1
Skriv svar