Starbreeze har betalat tillbaka majoriteten av sina skulder

Robot
Starbreeze har betalat tillbaka majoriteten av sina skulder

Kanske blir det ändå ett Payday 3.

#payday-3, #starbreeze


Medlem

Bra jobbat. Starbreeze är ett anrikt svenskt företag som måste få överleva. Hoppas de kan komma tillbaka som en tung spelskapare igen.
Och bara det as coola namnet o logga är ju värt att räddas.

Mitt favoritspel från de är Riddick: Escape From Butcher Bay™. Verkar bara gå att pirata det spelet om man vill lira på PC. Finns inte på Steam eller GoG vilket är synd.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Skönt, starkt att de inte dukade under. Lätt att kasta in handduken i sådana här lägen.

Medlem

Härligt att höra!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bra jobbat. Starbreeze är ett anrikt svenskt företag som måste få överleva. Hoppas de kan komma tillbaka som en tung spelskapare igen.
Och bara det as coola namnet o logga är ju värt att räddas.

Mitt favoritspel från de är Riddick: Escape From Butcher Bay™. Verkar bara gå att pirata det spelet om man vill lira på PC. Finns inte på Steam eller GoG vilket är synd.

Dom som låg bakom riddock jobbar inte där längre.
Var nån artikel om just dom för ett tag sen vill jag minnas? Eller om det är nått jag sett på Youtube


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas det går bra för dom, glömmer aldrig när jag var mer i alpha o beta test av Outforce .
När dom fortfarande var av storlek mindre var sjukt roligt att sitta och spela samt jiddra med utvecklarna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kommer ihåg den här artikeln:

https://www.eurogamer.net/articles/2019-01-28-the-fall-of-swe...

Målar en bild av företaget som är allt annat än vacker, väldigt intressant läsning.

"Every now and then, when Starbreeze launches a new game or is in the news for some reason, you'll see a comment or two from people who wish they'd make another Darkness game, or another Chronicles of Riddick game, or maybe even have another stab at Syndicate. But the people who made those games are no longer at Starbreeze. In fact they haven't been for many years."

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dom som låg bakom riddock jobbar inte där längre.
Var nån artikel om just dom för ett tag sen vill jag minnas? Eller om det är nått jag sett på Youtube

Nej, jag vet. Minns att nån här på FZ skrev till mig i en tråd att många drog till Machine Games™.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Redaktör

Flera av grundarna och de tidiga Starbreeze-medarbetarna lämnade företaget i början av 10-talet. Vissa av dem startade Machinegames, som ju gjort förträffliga Wolfenstein-spel sen dess.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Flera av grundarna och de tidiga Starbreeze-medarbetarna lämnade företaget i början av 10-talet. Vissa av dem startade Machinegames, som ju gjort förträffliga Wolfenstein-spel sen dess.

En vän till mig fick jobb på starbreeze efter vår utbildning, han sitter på Machine Games nu.

Medlem

Att studios lever på gamla meriter är sen gammalt. I brançhen hoppar talanger runt mellan studios som billiga fnask. Det som en gång gjorde ett spel bra har med människorna bakom det att göra och inte studion. Därför antagligen Bioware är i kris nu.

Medlem

Hoppas fan på att det kommer ett Payday 3! Har hängt kvar med mina aktier som ligger på -60%. Behöver vinna tillbaka alla förlorade pengarna xD

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Flera av grundarna och de tidiga Starbreeze-medarbetarna lämnade företaget i början av 10-talet. Vissa av dem startade Machinegames, som ju gjort förträffliga Wolfenstein-spel sen dess.

Starbreeze är ju ett av svenska spelindustrins bästa Theseusskepp!

Medlem

Vem bryr sig om Payday 3 blir av utifall dom glömt bort hur man gör spel...

Alla som gjorde bra grejjer på Starbreeze har ju försvunnit sedan länge... Och i brist på folket som gjorde bra grejjer så måste man ju förlita sig på en bra företagskultur.. Och den måste man ju säga framsår som minst sagt 'sådär' - i dagens läge.

Starbreeze är dött...


signatur

subterranean homesick alien

ELF
Medlem

Hoppas de lyckas bettala tillbaka allt och kommer på stadig fot igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Dammit, nu blev jag sugen på Riddick igen. Får kanske damma av min PS3:a...

Medlem

Nyfiken sitter de fortfarande på rättigheterna till System Shock 3 och Psychonauts 2?

Medlem

Trevliga nyheter, trodde det var kört för dom.

Skrivet av CARTMAN:

Mitt favoritspel från de är Riddick: Escape From Butcher Bay™. Verkar bara gå att pirata det spelet om man vill lira på PC. Finns inte på Steam eller GoG vilket är synd.

Det brukade gå att köpa det på GOG, köpte det då och har det fortfarande där. Borde spela det någon gång.

1
Skriv svar