Medlem
Skrivet av Checker:

Konsolversionerna verkar vara så trasiga att Sony beslutat att refunda alla som vill på grund av "faulty product", vilket alltså sträcker sig längre än den normala refund policyn som Sony har.

Mycket bra av Sony! Det borde sätta en het polygrip runt nötterna på CPR.
Har du länk på detta?

Avstängd
Skrivet av Buster:

Mycket bra av Sony! Det borde sätta en het polygrip runt nötterna på CPR.
Har du länk på detta?

Bland annat gamesradar skriver om det
https://www.gamesradar.com/sony-is-refunding-unhappy-cyberpun...

Öven TheGamer skriver om det. Lite mer detaljer också
https://www.thegamer.com/sony-refunds-for-cyberpunk-2077/
"Sony has started offering refunds to players past the usual two-hour playtime limit if there is viable proof of “faulty” gameplay or mechanics."


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SID 6.7:

Släng gärna in här: https://www.fz.se/forum/trad/442648-visa-upp-din-v-fran-cyber...

Skrivet av Kiario:

FZ fick väl kaffe o glass när dom hälsade på cdred därav 5/5

Skärp dig. Håll inte med om betyget men att påstå att vi skulle vara mutade är bara fjantigt. Dessutom föredrar vi mörk sprit framför glass.

Skrivet av Cane:

Ohederligare recension får man leta länge efter. Även om man bortser från buggar och prestandaproblem så lider spelet av så många brister att man omöjligen kan ge det så här högt betyg. Bara AI:n är ju för fan sämre än något från tidigt 2000-tal

Nog aldrig varit med om ett mer livlöst open world spel.

Du är välkommen att skriva en egen medlemsrecension om du inte håller med vår.


signatur
Dex
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Släng gärna in här: https://www.fz.se/forum/trad/442648-visa-upp-din-v-fran-cyber...

Skärp dig. Håll inte med om betyget men att påstå att vi skulle vara mutade är bara fjantigt. Dessutom föredrar vi mörk sprit framför glass.

Du är välkommen att skriva en egen medlemsrecension om du inte håller med vår.

Haha gillar att du går från att "Vi gillar inte glass" till "Vi gillar mörk sprit dock"! Var det dom 2 alternativen bara? Ingen annan sorts glass eller något annat som var aktuellt? Det var bara direkt på spriten!

Medlem

Ja jäklar vilket spelsläpp. Tycker CP77 är grymt bra men snacka om att de tappade bollen helt och hållet när det kommer till hype och reklam. Spelet skulle aldrig ha hypats upp som det gjordes, och jag tror studion lovade för mycket. Faktumet att ingen tilläts visa upp vanlig gameplay förrän typ 10 timmar innan släppet är skamligt, finns inga andra ord.

Det vi har nu är ju egentligen ett modernt Far Cry spel fast i stadsmiljö blandat med Watch Dogs. Jag säger inte att det är dåligt, har typ 40 timmar i spelet hittills och tycker om det skarpt men jäklar alltså, deras marknadsföring under åren visade på något annat spel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dex:

Haha gillar att du går från att "Vi gillar inte glass" till "Vi gillar mörk sprit dock"! Var det dom 2 alternativen bara? Ingen annan sorts glass eller något annat som var aktuellt? Det var bara direkt på spriten!

Vi spelrecensenter är enkla människor. Men om du trugas så Ben & Jerrys > Häagen Dazs.


signatur
Avstängd

Recensioner som denna gör hela spelvärlden en stor otjänst genom att legitimera buggar, falskhet, marknadsföring där man bara vill visa PC för att konsolversionen är så dålig att den ej gör sig på film. Jag tycker man har en plikt när man är recensent att kritiskt granska hela produkten så tillverkaren inte får komma undan med vad som helst. Jag menar det här är ju på NMS nivå helt och hållet. Det fanns väl de som gav NMS 5/5 när det begav sig och jag tror de, likt de som ger detta full pott är förevigade i skämskammaren och inte kommer tas seriöst någonsin.

Vad gäller AI... GTA V vs CP AI:

https://streamable.com/xal31p

Medlem
Skrivet av Harmond:

Recensioner som denna gör hela spelvärlden en stor otjänst genom att legitimera buggar, falskhet, marknadsföring

Tycker det här är en intressant fråga faktiskt. Spel är ju rätt så unika att recensera. Ska man ge ett spel en dålig recension om det marknadsfördes som ett racingspel, men man fick ett pusselspel istället? Om det visade sig att det var ett fruktansvärt bra pusselspel, är det värt minuspoäng då? Ska man ta studions förutsättningar i åtanke när man recenserar eller ska man helt enkelt ignorera allt annat utom produkten i hand? Jag tyckte RDR2 var tråkigt som fan och skulle vilja ge det ett lågt poäng men kan lätt säga att det var värt alla priser det fick. Bara allt arbete med röster, animationer och världsbygge är i högsta klass. I slutändan handlar det om hur spelupplevelsen var för recensenten, och många tyckte att innehållet övervägde buggarna. Då får man acceptera deras val.

MEG
Medlem

Inte enkelt att sätta betyg, om det hade varit buggfritt så skulle det ha fått 4/5, nu får det 3/5, men det är en underbar känsla att köra omkring på morgonen (eller natten) i staden och lyssna på jazz.
Delar av storyn och sluten är enligt min åsikt det som drar ner betyget, men det är självklart en smaksak. Jag gissar att det delar spelarna i två läger


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tycker FZ kan ta till sig en del i kritiken. Exempel så kanske man kan skriva ut en varningstext att recensionen enbart gäller pc utgåvan och att man ej erhållit annan utgåva.

Man bör också följa upp med en separat konsol recension när spelet väl är släppt.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Recensioner som denna gör hela spelvärlden en stor otjänst genom att legitimera buggar, falskhet, marknadsföring där man bara vill visa PC för att konsolversionen är så dålig att den ej gör sig på film. Jag tycker man har en plikt när man är recensent att kritiskt granska hela produkten så tillverkaren inte får komma undan med vad som helst. Jag menar det här är ju på NMS nivå helt och hållet. Det fanns väl de som gav NMS 5/5 när det begav sig och jag tror de, likt de som ger detta full pott är förevigade i skämskammaren och inte kommer tas seriöst någonsin.

Vad gäller AI... GTA V vs CP AI:

https://streamable.com/xal31p

Tycker det är kul att man på något sätt kan påstå att Cyberpunk är mästerligt och ett underverk när spel som är nästan 10 år äldre och släppta på en konsol som är en generation yngre är mycket mer avancerade och livfulla. Det finns hur många exempel som helst på hur Cyberpunk jämfört med andra spel ligger långt bakom "Cyberpunk vs Watchdog traffic " och det värsta är att det är på punkter som skall göra så att staden känns mer levande och man skall känna immersion som Cyberpunk inte lyckats med.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Släng gärna in här: https://www.fz.se/forum/trad/442648-visa-upp-din-v-fran-cyber...

Skärp dig. Håll inte med om betyget men att påstå att vi skulle vara mutade är bara fjantigt. Dessutom föredrar vi mörk sprit framför glass.

Du är välkommen att skriva en egen medlemsrecension om du inte håller med vår.

Dags för en förklaring hur man kan ge ett spel 5/5 som inte funkar på xbox/ps4 och som är så undermåligt överlag

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kiario:

Dags för en förklaring hur man kan ge ett spel 5/5 som inte funkar på xbox/ps4 och som är så undermåligt överlag

Vi recenserade PC-versionen som överlag har fått väldigt bra betyg. Inte svårare än så. Sen är det en väldigt speciell situation i ett sådant här konsolskifte, där det är uppenbart att CDPR fått stora problem med last-gen.


signatur
Medlem
Skrivet av mobmoben:

Tycker det är kul att man på något sätt kan påstå att Cyberpunk är mästerligt och ett underverk när spel som är nästan 10 år äldre och släppta på en konsol som är en generation yngre är mycket mer avancerade och livfulla. Det finns hur många exempel som helst på hur Cyberpunk jämfört med andra spel ligger långt bakom "Cyberpunk vs Watchdog traffic " och det värsta är att det är på punkter som skall göra så att staden känns mer levande och man skall känna immersion som Cyberpunk inte lyckats med.

Vettefan varför man skulle stoppa trafiken med flit istället för att faktiskt spela spelet dock.
Kan nog tycka att trafik AI och sån skit inte är det viktigaste direkt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi recenserade PC-versionen som överlag har fått väldigt bra betyg. Inte svårare än så. Sen är det en väldigt speciell situation i ett sådant här konsolskifte, där det är uppenbart att CDPR fått stora problem med last-gen.

Japp förstår att ni testade på PC. Och recensenten har givetvis rätt att tycka bra om spelet. Man skall ha respekt för vad andra tycker och inte säga att det är fel.

Men, till och med CoHH som är en hängiven "fan" av CDred säger att spelet har en hel del brister som ex AI systemet och en öppen värld som inte är speciellt interaktiv.

Det är en liten underlig situation. Dom flesta "profesionella" recensioner har hyllat spelet. Finns dock några som get det 4-7 av 10 ex gamespot.
Men tittar man på kundrecensioner och omdömen på reddit så är det tvärtom.

I och med alla buggar, halvt färdiga system(ex AI) och att flera utlovade funktioner som CDred valt att klippa bort från den färdiga versionen så ser "jag" det som att man inte
kan ge detta överlag 5/5 maxbetyg
Det är som CoHH säger 5/5 main story, the rest not so good

Medlem
Skrivet av Kiario:

Japp förstår att ni testade på PC. Och recensenten har givetvis rätt att tycka bra om spelet. Man skall ha respekt för vad andra tycker och inte säga att det är fel.

Men, till och med CoHH som är en hängiven "fan" av CDred säger att spelet har en hel del brister som ex AI systemet och en öppen värld som inte är speciellt interaktiv.

Det är en liten underlig situation. Dom flesta "profesionella" recensioner har hyllat spelet. Finns dock några som get det 4-7 av 10 ex gamespot.
Men tittar man på kundrecensioner och omdömen på reddit så är det tvärtom.

I och med alla buggar, halvt färdiga system(ex AI) och att flera utlovade funktioner som CDred valt att klippa bort från den färdiga versionen så ser "jag" det som att man inte
kan ge detta överlag 5/5 maxbetyg
Det är som CoHH säger 5/5 main story, the rest not so good

En recension är och kommer alltid att vara subjektiv. Kommer aldrig komma en recension av en produkt som alla är överens om.

Att vissa gastar om last gen-versionerna av spelet är helt irrelevant. Det framgår tydligt i recensionen att det är PC som bedöms. FZ recenserade inte spelet på konsoll och prestandan där kan därför inte påverka betyget.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi recenserade PC-versionen som överlag har fått väldigt bra betyg. Inte svårare än så. Sen är det en väldigt speciell situation i ett sådant här konsolskifte, där det är uppenbart att CDPR fått stora problem med last-gen.

Tycker det är tydligt att ni recenserat pc, så ser inget konstigt med det. Sen kanske ni kan lägga in en tydlig varning i recensionen för lastgen konsolspelare, att de bör titta på andra recensioner.

Däremot måste jag säga att andra delen av din kommentar är konstig.
Jag är annars säker på att finns andra spel som har fått lägre betyg av FZ på grund av buggar som har ursäkter till dessa buggar. Spelutvecklare sjukskriven i viktigt moment etc etc.

Jag tror dock inte det du säger påverkade betyget , var ju inte ens du som skrev recensionen, men det kan låta som om det har det när du skriver det i ett svar till någon som kritiserar betyget.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AHTF:

Tycker det är tydligt att ni recenserat pc, så ser inget konstigt med det. Sen kanske ni kan lägga in en tydlig varning i recensionen för lastgen konsolspelare, att de bör titta på andra recensioner.

Däremot måste jag säga att andra delen av din kommentar är konstig.
Jag är annars säker på att finns andra spel som har fått lägre betyg av FZ på grund av buggar som har ursäkter till dessa buggar. Spelutvecklare sjukskriven i viktigt moment etc etc.

Jag tror dock inte det du säger påverkade betyget , var ju inte ens du som skrev recensionen, men det kan låta som om det har det när du skriver det i ett svar till någon som kritiserar betyget.

Jag förstår vad du säger med varning, vi bör kanske lägga in en blänkare om det i recensionen. Gällande buggarna så är det högst individuellt, där Fredrik inte upplevde några spelförstörande buggar av den magnitud som andra verkar ha blivit drabbade av. Att jag försvarar vår recension ser jag ändå som en självklarhet, men hoppas inte det uppfattas som att jag har taggarna utåt.


signatur
Medlem
Skrivet av G4ruda:

En recension är och kommer alltid att vara subjektiv. Kommer aldrig komma en recension av en produkt som alla är överens om.

Att vissa gastar om last gen-versionerna av spelet är helt irrelevant. Det framgår tydligt i recensionen att det är PC som bedöms. FZ recenserade inte spelet på konsoll och prestandan där kan därför inte påverka betyget.

Lite svårt det där. Om spelet näst intill är ospelbart på ps4 och xbox så borde det framgå eftersom det är samma spel till alla platformar.
Om jag läser en PC recension på cyberpunk och exakt samma spel finns til PS4 så skall man kunna utgå från att det iallafall är spelbart på Ps4.

I detta fall borde man göra som ign recencera om spelet på ps4/xbox och ge det det betyg det förkänar. IGN gav det nu 4/10

Medlem
Skrivet av Kiario:

Lite svårt det där. Om spelet näst intill är ospelbart på ps4 och xbox så borde det framgå eftersom det är samma spel till alla platformar.
Om jag läser en PC recension på cyberpunk och exakt samma spel finns til PS4 så skall man kunna utgå från att det iallafall är spelbart på Ps4.

I detta fall borde man göra som ign recencera om spelet på ps4/xbox och ge det det betyg det förkänar. IGN gav det nu 4/10

Absolut, det skulle ju kunna vara en bra idé. Svårt att kräva av recensenter att de ska spela samma spel på alla plattformar innan de får ge betyg, men att i efterhand lägga in någon ytterligare text om läget kanske kan fungera.

Medlem
Medlem

Besviken på CPR, CEOn borde hänga löst... detta spelet duger mest till en PC Benchmark.
Det var längesen jag slutade pre-ordra spel, detta bekräftar verkligen varför.
CPR som dessutom uttala sig att de redan tagit igen utvecklingskostnaderna på alla pre-orders här i höst. Och så leverar på detta vis...

Inte bara buggar som är problemet, världen är helt innehållslös och AIn har de inte ens jobbat på. Provocerande är också det faktum att de lagt ner massa tid och pengar på att ta med Keanu, Refused... de är nog lagom nöjda nu.
Skulle lagt den tiden och pengarna på att knacka kod istället...

Medlem

Fråga till recensenten:

Vad tycker du om polisjakterna?

Dex
Medlem
Skrivet av Buster:

Besviken på CPR, CEOn borde hänga löst... detta spelet duger mest till en PC Benchmark.
Det var längesen jag slutade pre-ordra spel, detta bekräftar verkligen varför.
CPR som dessutom uttala sig att de redan tagit igen utvecklingskostnaderna på alla pre-orders här i höst. Och så leverar på detta vis...

Inte bara buggar som är problemet, världen är helt innehållslös och AIn har de inte ens jobbat på. Provocerande är också det faktum att de lagt ner massa tid och pengar på att ta med Keanu, Refused... de är nog lagom nöjda nu.
Skulle lagt den tiden och pengarna på att knacka kod istället...

Tycker du ja. Själv tycker jag och många andra att dom har gjort ett jätte bra jobb och tycker det är en skit rolig upplevelse i spelet.

Visst finns där saker som kunde varit bättre, men inget spel är perfekt.

Dom som klagar på att världen är helt innehållslös, har ni ens spelat spelet? Jag får upp sidoaktiviteter typ varannan minut när jag kör runt i spelet.

Medlem
Skrivet av Dex:

Tycker du ja. Själv tycker jag och många andra att dom har gjort ett jätte bra jobb och tycker det är en skit rolig upplevelse i spelet.

Visst finns där saker som kunde varit bättre, men inget spel är perfekt.

Dom som klagar på att världen är helt innehållslös, har ni ens spelat spelet? Jag får upp sidoaktiviteter typ varannan minut när jag kör runt i spelet.

Dex! Är det du! Du är ju fixer, klart att du kan fixa gigs! 🤓

Medlem

Förutom spelrelaterade buggar så verkar ju spelet har ju en massa konstiga grafikproblem med så fort man skruvar ner inställningarna. Ser säkert jättebra ut på ultra men vissa saker beter sig jävligt underligt på t.ex medium.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Vad gäller AI... GTA V vs CP AI:

https://streamable.com/xal31p

Åh herregud...

Medlem
Skrivet av shelter:

Åh herregud...

Ja sicket skitspel CP är i många avseenden

Medlem

Spelade 7 timmar innan jag gav upp. Hade inte läst någon recension utan tog mig an spelet utan förväntingar.. Men fy satans vilket SKITSPEL ! Buggigaste röran jag rört på länge .. och utan content? Inga val? Ingen AI? Ingenting? Nu efter jag läst denna recension bland andra så undrar jag hur ni tänker ? Har ni spelat en annan version än alla andra ? Smaken är delad fungerar lixom inte här, inte om man är en ärlig i sitt tyckande.

Dex
Medlem
Skrivet av lajklajk:

Spelade 7 timmar innan jag gav upp. Hade inte läst någon recension utan tog mig an spelet utan förväntingar.. Men fy satans vilket SKITSPEL ! Buggigaste röran jag rört på länge .. och utan content? Inga val? Ingen AI? Ingenting? Nu efter jag läst denna recension bland andra så undrar jag hur ni tänker ? Har ni spelat en annan version än alla andra ? Smaken är delad fungerar lixom inte här, inte om man är en ärlig i sitt tyckande.

Intressant. Själv har jag spelat nu i typ 15 timmar och tycker det är ett fantastiskt spel. Inte perfekt på något vis (finns inget spel som är), men har varit väldigt underhållande.
Har haft 2-3 grafiska buggar, men inget gamebreaking.

Börjar verkligen få svårt och tro att många här på FZ verkligen har spelat spelet när dom klagar på att där inte finns något att göra i spelet..... Kan förstå om vissa inte tycker det är roliga saker man kan göra då alla tycker olika, men att påstå att där INTE finns något att göra är ju rent felaktigt.
Jag tycker till och med själv att där är för mycket ibland. Kör man runt i staden i typ 5 minuter så fylls quest loggen upp med en hel del uppdrag vilket jag kan tycka är lite störigt då man inte kan ta bort dom igen.

Förstår verkligen inte heller varför så många på internet har så himla svårt att acceptera att andra gillar saker som dom inte gör.

Skriv svar