Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Som med alla CDPR-spel kan man nog vänta några månader, för att vara på den säkra sidan. Verkar ju rätt slumpmässigt vilka system som får vilka bugar. Jag och Fredrik hade helt olika. (Dock bara kört ett par timmar)

Det var även PC Gamers slutkläm i deras recension att vänta några månader. De säger även att day-one patchen var släppt för recensenter så det är väl lika bra invänta ytterligare en patch.

Medlem

Day One patch efter en sån försening är ju ganska löjligt.

Medlem

Tycker du det var värt all 'hype' i slutändan? De har ju konstant flörtat med spelare de senaste åren och byggt upp enorma förväntningar hos alla.

Sen är jag nyfiken att höra vad du tycker om att Venturebeat gav spelet en 3/5, och Gamespot en 7/10. Två stycken från den sistnämnda recensionen;

  1. These bugs, more than any game I've played in years, took me out of the experience often. Non-interactable items like cardboard boxes will explode when you interact with something next to them; UI elements will stay on-screen long after they're meant to, which is only solved by reloading a save; characters will interrupt themselves during proper dialogue sequences by repeating a throwaway line they'd say in the overworld, seriously disrupting key moments; I died once and, upon reloading my last save, found my hacking ability no longer worked, forcing me to roll back to an autosave 10 minutes prior. The list is extensive.

  2. But then it's hard to get into Cyberpunk 2077's world in general. So much of it is superficial set dressing, and there's so much happening all around you--ads going off at all times, gunfights breaking out in the streets, texts coming in about cars you'll never buy--that a lot of the game feels superfluous. The side quests and the characters they showcase are the shining beacon through the neon-soaked bleakness of Night City, and they give you room to explore the best the core RPG mechanics have to offer. These are what carried me through an otherwise disappointing experience.

Verkar vara en jäkligt skillnad på vad folk upplever.

Medlem

OJ?! Vilken överraskning att en recension låg ute! Ska bli kul att läsa vid tillfälle. Var det utannonserat att ni skulle släppa recension idag?

Medlem

En väldigt bra spoilerfri recension som väcker hypen!

Närstrid var inte Witcher 3s starka, finns känslan där när man svingar spetsiga saker och andra tillhyggen?

Känns lite tomt på NPCer för en så stor stad i vissa klipp som cirkulerat inför. Är det så?

Kan man gå runt Kalle Anka style?

Medlem

Att det är Bethesdanivå på buggarna efter så många förseningar. Det kanske inte är Bethesda som är inkompetenta, utan att det faktiskt är pissvårt att göra enorma förstapersonsrollspel?

Hur som så kan jag som vän av Bethesdaspel överleva buggar, bara spelet är fantastiskt och det verkar ju detta sannerligen vara. Torsdag nu!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Alldeles i början körde jag med ett good ol' Gefore GTX 1080, innan jag fick låna fläskigare av redaktionen. Det flöt ju sämre, definitivt, men klart spelbart och det sämre flytet var åtminstone "konstant", om du fattar? Tror det beror på hur känslig man är. Jag är inte superkänslig, men det är ju helt klart olika tycke och smak.

Ok, tack för snabbt svar. Förstår precis vad du menar med konstant, håller med om att det är mycket bättre för det vänjer man sig vid efter ett tag, svårare när det droppar och går upp. Jag är inte superkänslig, bara det är OK räcker. Är mer för djup i handling och stämning m.m.

Tack för bra recension, det va verkligen så spoilerfri den kan bli. Uppskattas

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Som med alla CDPR-spel kan man nog vänta några månader, för att vara på den säkra sidan. Verkar ju rätt slumpmässigt vilka system som får vilka bugar. Jag och Fredrik hade helt olika. (Dock bara kört ett par timmar)

Gaaaah, hur ska man kunna vänta. Gäller att klara sig förbi första veckan eller två när det spelas precis överallt på hela internet, sen brukar det va enklare och det är jul m.m. Men vad ska man göra i 2 veckor? Kanske blir det där disco elysium köpet jag hållit på så länge.. Hur fan lyckas du Jocke??

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jonlissla:

Tycker du det var värt all 'hype' i slutändan? De har ju konstant flörtat med spelare de senaste åren och byggt upp enorma förväntningar hos alla.

Sen är jag nyfiken att höra vad du tycker om att Venturebeat gav spelet en 3/5, och Gamespot en 7/10. Två stycken från den sistnämnda recensionen;

  1. These bugs, more than any game I've played in years, took me out of the experience often. Non-interactable items like cardboard boxes will explode when you interact with something next to them; UI elements will stay on-screen long after they're meant to, which is only solved by reloading a save; characters will interrupt themselves during proper dialogue sequences by repeating a throwaway line they'd say in the overworld, seriously disrupting key moments; I died once and, upon reloading my last save, found my hacking ability no longer worked, forcing me to roll back to an autosave 10 minutes prior. The list is extensive.

  2. But then it's hard to get into Cyberpunk 2077's world in general. So much of it is superficial set dressing, and there's so much happening all around you--ads going off at all times, gunfights breaking out in the streets, texts coming in about cars you'll never buy--that a lot of the game feels superfluous. The side quests and the characters they showcase are the shining beacon through the neon-soaked bleakness of Night City, and they give you room to explore the best the core RPG mechanics have to offer. These are what carried me through an otherwise disappointing experience.

Verkar vara en jäkligt skillnad på vad folk upplever.

Verkar väl snarare som att du letat upp några av de mest kritiska recensionerna som skrivits? Spelet har 91/100 på OpenCritic där 97% av recensenterna rekommenderar spelet. Det får lov att sägas vara rätt starkt med tanke på hur buggigt spelet beskrivs som av nästan alla recensenter.

Ingen har väl förväntat sig att alla kritiker kommer gilla spelet - lika lite som att alla spelare kommer gilla det. Det gäller ju alla spel.

Medlem

@jonlissla såg också dem på opencritic, minns inte vart gränsen går, men 2 som aviker utav 40 kan man nästan statistiskt förkasta.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Förväntar mig ett spel fullt av buggar, folk som inte gör det har fan ingen koll på hur ett spelsläpp ser ut idag. Tyvärr så det är, jag är bara så jävla glad att få spela det på onsdag natt, att jag inte har ett jobb att gå till hela veckan ut, och bara få njuta av ett spel som man väntat så länge på, ska bli så jävla nice.

Medlem

Spännande! Jag kommer nog vänta till någon gång i januari i alla fall innan jag hoppar in, det låter som att några poleringspatchar inte vore fel här.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hur kändes rekyl i vapnen? exempel smg/assault rifle.

Med och utan perks? vad för sorts perks vart där specifikt?

vart alla perks fire rate/recoil/fire rate? kul o veta innan man startar upp det den 10e midnatt

Redaktör
Ponny
Skrivet av Commander_Eggi:

Så min största fråga jag har om detta spelet som jag inte kan hitta svar på nånstans på nätet.
är hur de funkar med sidemissions som kan "avsluta ditt spel"
Kan man bara fortsätta spela ? eller måste man starta om ? eller hur funkar det

För jag är en completionist, och att ett sidemission bara kan sluta din runda så att säga är nog det jag är mest rädd för, om du har någon insyn på det?

Har tyvärr inget svar att ge. Enda gången jag såg eftertexterna var när spelet tog slut "på riktigt". Har ju också läst att man kan avsluta spelet utan att slutföra huvudstoryn. Spännande, och något oklart.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Verkar väl snarare som att du letat upp några av de mest kritiska recensionerna som skrivits?

Det var faktiskt de enda två recensionerna på Metacritic som låg under 'mixed kategorin, så du har helt rätt. Resten gav toppbetyg men betonade buggarna. Dock var Gamespots recension mest kritisk på buggar, och den från Venturebeat tyckte spelet inte var så bra överlag. Självklart har alla sina åsikter och smaker och det tänker jag inte klaga på.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har tyvärr inget svar att ge. Enda gången jag såg eftertexterna var när spelet tog slut "på riktigt". Har ju också läst att man kan avsluta spelet utan att slutföra huvudstoryn. Spännande, och något oklart.

Okej!
Tack för försöket iallafall

jag har försökt hitta info om detta sen dom annonserade den featuren och jag hittar inget, det irriterar mig lite men ja! haha

Men efter dina eftertexter då? kunde du bara fortsätta springa runt o göra missions osv som i witcher?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jonlissla:

Tycker du det var värt all 'hype' i slutändan? De har ju konstant flörtat med spelare de senaste åren och byggt upp enorma förväntningar hos alla.

Sen är jag nyfiken att höra vad du tycker om att Venturebeat gav spelet en 3/5, och Gamespot en 7/10. Två stycken från den sistnämnda recensionen;

  1. These bugs, more than any game I've played in years, took me out of the experience often. Non-interactable items like cardboard boxes will explode when you interact with something next to them; UI elements will stay on-screen long after they're meant to, which is only solved by reloading a save; characters will interrupt themselves during proper dialogue sequences by repeating a throwaway line they'd say in the overworld, seriously disrupting key moments; I died once and, upon reloading my last save, found my hacking ability no longer worked, forcing me to roll back to an autosave 10 minutes prior. The list is extensive.

  2. But then it's hard to get into Cyberpunk 2077's world in general. So much of it is superficial set dressing, and there's so much happening all around you--ads going off at all times, gunfights breaking out in the streets, texts coming in about cars you'll never buy--that a lot of the game feels superfluous. The side quests and the characters they showcase are the shining beacon through the neon-soaked bleakness of Night City, and they give you room to explore the best the core RPG mechanics have to offer. These are what carried me through an otherwise disappointing experience.

Verkar vara en jäkligt skillnad på vad folk upplever.

Verkar vara, som du är inne på, en en rejäl jäkla spännvidd på problemen. Jag, Jocke (Bennet) och Jocke (Kilman) har varit rejält förskonade i jämförelse. Bör vi köpa Trisslotter? Skämt åsido, det andra citatet känner jag inte alls igen mig i. En smaksak. Det där myllret och det levande är ju en del av attraktionen. I Night Citys centrum är det galet mycket liv, och att bara gå omkring är ju bara mys. Sedan finns ju gränder och Badlands utan allt detta, och kontrasterna är totala.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har ni frågor, funderingar, farhågor, något annat, vad som (typ) helst: skrik, så svarar jag.

Behöver din åsikt:
Spela på Pc (1440p, 2700x, 2080, 16gb minne) med mus/t-bord eller på Xbox Serie X i 4k. Brukar i normalfallet aldrig spela FPS på konsol men blev lite fundersam när du spelar på Pc men med kontroll.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Commander_Eggi:

Okej!
Tack för försöket iallafall

jag har försökt hitta info om detta sen dom annonserade den featuren och jag hittar inget, det irriterar mig lite men ja! haha

Men efter dina eftertexter då? kunde du bara fortsätta springa runt o göra missions osv som i witcher?

Ingen spoiler i sig, men då många är känsliga sätter jag ändå ut taggen då förutsättningarna kring slutet och sidospåren förklaras lite.

Japp! Det kan man. Fanns en punkt man togs tillbaka till och då kan man göra allt man missat.


signatur

En Bamseponny av folket

Gen
Medlem

Glitch eller bugg? Glitchar är ju när man medvetet utnyttjar buggar till att göra saker utanför spelets gränser.

Medlem

Bra recension! Önskar att kunde gilla dessa typer av öppna spel. Fastnade aldrig riktigt för Witcher 3. GOW är ungefär där min gräns för open world går.


signatur

IngenjörsFace med perverst intresse av "jymden" och fysik.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ingen spoiler i sig, men då många är känsliga sätter jag ändå ut taggen då förutsättningarna kring slutet och sidospåren förklaras lite.

Japp! Det kan man. Fanns en punkt man togs tillbaka till och då kan man göra allt man missat.

precis all info jag behövde!

Tack för dina snabba svar, längtar nu till onsdag natt! haha
precis benchat shadowlands nonstop sen release natten, nu blir de svårt att byta spel här haha

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Även jag verkar ha haft delvis andra buggar än Fredrik. Man vet aldrig så noga med buggar, vad fan de kan tänkas hitta på.

Hörde någonstans att ni recensenter fick köra utan Day 1 patch? Om detta är sant så kan det ju vara mycket mindre buggar för oss vanliga stollar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gen:

Glitch eller bugg? Glitchar är ju när man medvetet utnyttjar buggar till att göra saker utanför spelets gränser.

Nej? Det du tänker på är fenomenet "glitching".

Redaktör
Ponny
Skrivet av blekfet2:

Behöver din åsikt:
Spela på Pc (1440p, 2700x, 2080, 16gb minne) med mus/t-bord eller på Xbox Serie X i 4k. Brukar i normalfallet aldrig spela FPS på konsol men blev lite fundersam när du spelar på Pc men med kontroll.

Lite svårt att ge ett entydigt svar, men ska försöka. De dedikerade nextgen-versionerna kommer ju först nästa år, så ska du spela på konsol kanske det är värt att vänta. Dessutom: inga konsolrecensioner har ännu släppts, och det KAN vara ett dåligt tecken? Eventuellt. Och jag är ju som du: spelar i normala fall fps med mus+tangentbord, men här föll sig kontrollen mer naturlig då det är mer än ett fps.

Kanske avvakta konsolsläppet på torsdag innan du bestämmer dig? Är sugen på att spela detta framför tv:n, men avvaktar definitivt nextgen-släpp. Då har jag ju lyxen att ha spelat det på pc redan. Den där lilla fördelen av att kunna alt-tabba ut för att anteckna var ju inte heller fel på pc...


signatur

En Bamseponny av folket

Gen
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nej? Det du tänker på är fenomenet "glitching".

jaha kanske det.

Redaktör
Ponny
Skrivet av loerk:

Hörde någonstans att ni recensenter fick köra utan Day 1 patch? Om detta är sant så kan det ju vara mycket mindre buggar för oss vanliga stollar.

Tidigare i veckan kom en jättepatch, men i mitt fall upplevde jag inga dramatiska skillnader. Samma slags glitchar bestod för egen del. Fler patchar ska dock vara på gång, så tiden är ju inte direkt spelets fiende.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Quad_SSG:

Bra recension! Önskar att kunde gilla dessa typer av öppna spel. Fastnade aldrig riktigt för Witcher 3. GOW är ungefär där min gräns för open world går.

Tack! Och så är det ju, man kan inte gilla allt även om man skulle vilja göra det. När till exempel en dröm om att snöa in på 4X-strategi, men kommer alltid tillbaka till Xcom och liknande strategi. Nåväl!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tidigare i veckan kom en jättepatch, men i mitt fall upplevde jag inga dramatiska skillnader. Samma slags glitchar bestod för egen del. Fler patchar ska dock vara på gång, så tiden är ju inte direkt spelets fiende.

Uppfattat!
Blir att glida in för att uppleva härligheten 01:00 på torsdag!

Tog till och med ledigt!

Redaktör
Ponny
Skrivet av FuzioN:

Hur kändes rekyl i vapnen? exempel smg/assault rifle.

Med och utan perks? vad för sorts perks vart där specifikt?

vart alla perks fire rate/recoil/fire rate? kul o veta innan man startar upp det den 10e midnatt

Nu är jag ingen fps-konnässör som, säg, Sir Calle. För mig kändes tyngden bra och "rätt" så att säga. Ska dock kolla upp perks mer för rifles och återkommer med fullödigt svar. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Skriv svar