Redaktör
Ponny
Skrivet av Saurfange:

Så den stora fråga då, kan jag bli en robocop?

Computer says no.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Computer says no.

Finns det Matrix-vibbar då?

Medlem

En av de buggigaste storspelen på länge och det är "mästerligt". Kvittar ju hur man vrider och vänder på det men går väl knappast att kalla detta spel mästerligt ur en tekniskt synvinkel?

Medlem
Skrivet av Renton:

Han skrev ju runt 30 timmar, sedan dubbla det med alla sidouppdrag.. Sedan några 100 h med att endast lalla runt.

Några 100h att lalla runt är väl knappast att räkna tillgodo som spelets innehåll , de är typ valfritt spel du älskar och vill spendera tid i ett nötskal, även om det är linjärt

Medlem

Det var längesen jag kände Hype inför ett spel. Men nu gör jag det. Om 2 dagar försvinner jag in i denna värld, kanske som Corpo, who knows. En sak är säker - jag kommer spendera alldeles för mycket tid med att skapa min karaktär 😅

Redaktör
Ponny
Skrivet av mobmoben:

En av de buggigaste storspelen på länge och det är "mästerligt". Kvittar ju hur man vrider och vänder på det men går väl knappast att kalla detta spel mästerligt ur en tekniskt synvinkel?

Som sagt: recensenter har drabbats olika hårt. I mitt fall har det handlat om grafiska glitchar då och då, och de har ju inte varit ständiga. Så jo, för mig är det ett fantastiskt spel, och buggarna jag råkat ut för är sådana som bör kunna plåstras om snabbt. (Helst igår iofs.) Haken är ju, återigen, att somliga haft det värre.

Fick tips också om att man kan dra ner inställningarna om man råkar ut för de grafiska glitcharna. Kan definitivt vara värt att testa om man råkar på dem.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Zontos:

Finns det Matrix-vibbar då?

Förutom Keanu...? Bitvis, japp. Men går jag in på detaljer så går jag in i spoilerland.
(Insåg precis att det var groteskt längesedan jag såg Matrix.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Några av mina favoritspel någonsin är ju typiska "Eurojank" spel så buggar är jag van vid och jag är härdad. Ska nog inte vara några problem för mig inte XD

Medlem

Lika oväntat betyg som när Red dead 2 kom. Så hypeat innan release så ni målat in er i ett hörn ett halvår innan.

Jhf
Avstängd
Skrivet av mobmoben:

En av de buggigaste storspelen på länge och det är "mästerligt". Kvittar ju hur man vrider och vänder på det men går väl knappast att kalla detta spel mästerligt ur en tekniskt synvinkel?

Den tekniska synvinkeln är ju som tur är inte heller den enda synvinkeln. Tekniken måste ju såklart funka, givet det är det den minst intressanta synvinkeln.

Vad gäller buggarna så lär det återstå att se den 10 hur det står till med den saken.

Jhf
Avstängd
Skrivet av Siggesvenskas:

Lika oväntat betyg som när Red dead 2 kom. Så hypeat innan release så ni målat in er i ett hörn ett halvår innan.

Fz har väl hajpat ganska försiktigt?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Förutom Keanu...? Bitvis, japp. Men går jag in på detaljer så går jag in i spoilerland.
(Insåg precis att det var groteskt längesedan jag såg Matrix.)

Thats cool! Det kommer säkert vara en och en annan förväntan på lite mr robot, matrix eller dyl från mitt håll Nej det ska bli spännande att upptäcka allt.

Skrivet av Siggesvenskas:

Lika oväntat betyg som när Red dead 2 kom. Så hypeat innan release så ni målat in er i ett hörn ett halvår innan.

RDR2 levde ju ändå upp till sin hype, oslagbart spel på många sett om man verkligen spelar alla delar i spelet. Det kommer kännas tunt om man bara spelar storyn i Cyberpunk 2077 också.

Kolla i forumsdelen vetja, tråden lever fortfarande trots att det släpptes 2018.

Avstängd

Ett tips så här före release är att inte kolla videorecensioner. Verkar som att CDPR har satt NDA för videorecensioner och begränsar videoklipp som får visas till endast B-roll material. Alltså material som CDPR själva valt ut.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Tack alla ni som beta testar

Medlem
Skrivet av mobmoben:

En av de buggigaste storspelen på länge och det är "mästerligt". Kvittar ju hur man vrider och vänder på det men går väl knappast att kalla detta spel mästerligt ur en tekniskt synvinkel?

Buggarna är en tråkig slaggprodukt av den extremt komplexa naturen av spelets motor, där allt verkar påverka det ena eller det andra. Det är inte många rollspel som lyckats med den bedriften, om ens något? och jag tror knappast att fz sätter betyget mästerligt utan att verkligen mena det.
Betänk att detta med största sannolikhet är det mest avancerade spel som någonsin skapats, hittills.
Lite buggar kan man väl leva med? Och om du inte klarar det så får du väl vänta ett par månader tills svävande champagne glas patchats bort?

Medlem

Så en sak jag inte riktigt lyckas hitta...spelades det med en kontroll kopplad till PC eller med tangentbord+mus? Vore intressant att se vad som faktiskt känns bäst.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Jag tror recensionerna är gjorda innan dag 1 patchen som ska vara på 40gb. Den lär rätta till bra många buggar!

Ja, det får man hoppas.
Personligen kommer jag inte spela det vid release, så jag behöver nog inte oroa mig.

Medlem
Skrivet av Moriquende:

Så en sak jag inte riktigt lyckas hitta...spelades det med en kontroll kopplad till PC eller med tangentbord+mus? Vore intressant att se vad som faktiskt känns bäst.

Det står i recensionen.
"Jag tror de flesta kan enas om att fps gör sig bäst med gnagare och tangentbord. Men saken är ju den att CP2077 är ett spektakulärt fps – och ett djupt rollspel. För mig och min fallenhet för quickhacks blev det snabbt skönare och mer självklart att spela med kontroll."

Medlem
Skrivet av mobmoben:

En av de buggigaste storspelen på länge och det är "mästerligt". Kvittar ju hur man vrider och vänder på det men går väl knappast att kalla detta spel mästerligt ur en tekniskt synvinkel?

Håller med dig. Jag var ganska hypad på detta spel men drar nu öronen åt mig när man läser runt bland recensenterna. Hoppas bara utvecklarna lyssnar på spelarna i detta läget för att kunna prioritera buggarna osv. Sista vi behöver en yttligare trasig halvfärdig produkt.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Det står i recensionen.
"Jag tror de flesta kan enas om att fps gör sig bäst med gnagare och tangentbord. Men saken är ju den att CP2077 är ett spektakulärt fps – och ett djupt rollspel. För mig och min fallenhet för quickhacks blev det snabbt skönare och mer självklart att spela med kontroll."

Ah tack! Hade missat det helt. Känns som kontroll blir de för mig. Speciellt då de är fordon involverade och de är nästan alltid bättre styrda med en kontroll än mus/tangentbord.

Medlem

Jag har inte följt detta spel särskilt mycket. Men nu, efter att ha läst er recension så trilla en beställning igenom. La ändå 100+ timmar på Witcher 3.

Ser fram emot att sitta i soffan med en kall bärs och bara njuta av denna nya värld.

Frilansare
Skrivet av heady89:

Några 100h att lalla runt är väl knappast att räkna tillgodo som spelets innehåll , de är typ valfritt spel du älskar och vill spendera tid i ett nötskal, även om det är linjärt

Klart det räknas som innehåll - i den här typen av spel upptäcker du ju saker hela tiden när du avviker från den utstakade stigen. Stå och idla i singplay i CoD kan jag köpa inte räknas som innehåll. Men den här spelen är ju gjorda för att leva i, upptäcka. Och det finns ju mängder med utvecklarskapat content utöver main quest och side quests.
Om det blir 100 timmar vet vi dock inte, så det är sant! Kan bli hälften för någon, eller det dubbla för en annan.

Medlem

Vet inte vem eller vart jag läste detta. Men tyckte det gav en bra bild på upplägget, om det nu stämmer.

Witcher 3 = Ett träd med grenar. Tar ganska lång tid att nå toppen(slutet), särskilt om man går ut längs med alla grenar(sidequests/activities)

Cyberpunk 2077 = EN BUSKE, mycket fler saker som spretar, men kortare distans till toppen ifall man väljer gå raka vägen till mål.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

GR Sverige gav det 7 av 10 i betyg.

Här är plus och minus:
__________________________________________________________________________
+
Levande spelvärld, intressanta uppgraderingssystem, fantastisk atmosfär, god variation, strålande ljudbild, klockren design
-
Mängder och åter mängder av buggar och tekniska tillkortakommanden

Gamereactor Sverige har över huvud taget inte recenserat spelet. Recensionen på deras hemsida är ett översatt sådan från polska Gamereactor.

Medlem
Skrivet av Popski:

Gamereactor Sverige har över huvud taget inte recenserat spelet. Recensionen på deras hemsida är ett översatt sådan från polska Gamereactor.

Jo jag vet. Såg det. Hade varit intressant med PH's syn på spelet. Eller nån annan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo jag vet. Såg det. Hade varit intressant med PH's syn på spelet. Eller nån annan.

Jag håller med. GR har, enligt mig, blivit sämre med åren, men deras recensioner har jag alltid gillat.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Svarar för Fredriks räkning: det kom en stor patch medan han spelade, men den gjorde ingen större skillnad. Huruvida det är day 1-patchen är oklart. En person som fått Xbox-versionen (för) tidigt upptäckte att spelet drog hem 43 GB patch direkt. CDPR-snubben Fabian kommenterade det med att det inte är launch-uppdateringen. Gissningsvis innehåller den tidiga patche mycket men inte allt innehåll i day 1-patchen.

Tack för svar. Hoppas innerligt att dessa buggar till stor del blir patchade med launch patchen.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Nä, kommer inte att köpa. Gillar inte rollspel.
Men, det vore kul att se om det blir en film på spelet. Som typ Bladerunner och Johnny Mnemonic.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Popski:

Jag håller med. GR har, enligt mig, blivit sämre med åren, men deras recensioner har jag alltid gillat.

OT, men: Gamereactorhar verkligen blivit sämre. Någon gång under det här årtiondet så fick dom en redig pungsmäll, tappade glasögonen och föll med dimmig syn till marken och har ännu inte tagit sig upp.
Allt är bättre på FZ just nu, förutom betygssystemet, det gör ont i mig (5/5, kom igen. Full pott ska fan inte vara en ojämn siffra).


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Nu när du klarat ut Cyberpunk...
- Hur känns det?
- Är du sugen på mer?
- Finns det något end-game man kan leka runt med?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skriv svar