Varsågod, nattens alla* Game Awards-filmer på ett bräde

Robot
Varsågod, nattens alla* Game Awards-filmer på ett bräde

*Typ. Saknas nån? Säg till!

#game-awards


Medlem

det tråkiga med det hela är. När man kolla på vad all spelare röstade på så var det ghost of tsushima som skulle vunnigt game of the year men det gick till Last of us II vilket påvisar att vad du ens röstar på så bestämmer en egen vald jury vad som vinner i slut ändan.

För att kommentera vad jag läst många andra säga både på reddit och andra spel forum. Game awards is just a rigged circle jerk event and the only thing that matter is the new game reveal stuff.

Inaktiv
Skrivet av Duke_Gamer:

det tråkiga med det hela är. När man kolla på vad all spelare röstade på så var det ghost of tsushima som skulle vunnigt game of the year men det gick till Last of us II vilket påvisar att vad du ens röstar på så bestämmer en egen vald jury vad som vinner i slut ändan.

Vart kolla man vad alla spelare har röstat?

Skrivet av Duke_Gamer:

För att kommentera vad jag läst många andra säga både på reddit och andra spel forum. Game awards is just a rigged circle jerk event and the only thing that matter is the new game reveal stuff.

Nu ska jag inte tala för alla men; Ja? Varför i h*lvete skulle man annars kolla på det? Småkul med musikinslagen osv men man vill ju egentligen bara se något nytt från Elder Scrolls 6.

The Ashen One

Hoppades på att få se något mer från Elden ring... Men ja det visade sig vara 3 bortkastade timmar samt många gäspningar på jobbet..😂

Medlem

Crimson Desert såg riktigt häftigt ut men trailen hade sjukt mycket framedrops och får en känsla av att spelet har en identitets kris. Det verkar inte riktigt veta vad det vill vara så dom fyller den med lite av allt.

NuZ
Testpilot

Perfect Dark och FIST var höjdpunkterna tycker jag


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

det tråkiga med det hela är. När man kolla på vad all spelare röstade på så var det ghost of tsushima som skulle vunnigt game of the year men det gick till Last of us II vilket påvisar att vad du ens röstar på så bestämmer en egen vald jury vad som vinner i slut ändan.

Last of Us var på väg att vinna även spelarnas röster innan det startades en kampanj för att stoppa det. Det är ju inte direkt så att spelarna röstade helt annorlunda.

Redaktör
Skrivet av Duke_Gamer:

det tråkiga med det hela är. När man kolla på vad all spelare röstade på så var det ghost of tsushima som skulle vunnigt game of the year men det gick till Last of us II vilket påvisar att vad du ens röstar på så bestämmer en egen vald jury vad som vinner i slut ändan.

För att kommentera vad jag läst många andra säga både på reddit och andra spel forum. Game awards is just a rigged circle jerk event and the only thing that matter is the new game reveal stuff.

Skrivet av Natrium:

så många sjukt trevliga spel I listan, Å all jävla skit gick till de där sug spelet Last of Us part 2. Ge oss ett en bättre show där inte juryn är köpt och SJW PK korrekta missfoster.

I FAQ:en kring röstningsprocessen står att vinnaren utses med röster från dels en jury, dels alllmänhetens röster, med fördelningen 90 procent för juryns och 10 procent för allmänhetens. Om inte jag fattar fel kan 7 miljarder människor lägga sin röst på Tsushima - de står ändå bara för 10 procent av rösttyngden. Det förklaras ju helt öppnet, så det låter väl snarare som en felltolkning än faktisk korruption, anpassning till nån ideologi eller nåt sånt. Fast jag såg inte hur det gick till i natt, så jag kanske är ute och cyklar.

Winners are determined by a blended vote between the voting jury (90%) and public fan voting (10%). Fans can vote for their favorite games on TheGameAwards.com and also via social media platforms in select categories. In China fans can vote on the winners via Bilibili. Fan voting closes on Wednesday, December 9 at 6 pm PT.

Själv finner jag det helt obegripligt att inte Half-Life Alyx var en GOTY-kandidat.


signatur
Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

det tråkiga med det hela är. När man kolla på vad all spelare röstade på så var det ghost of tsushima som skulle vunnigt game of the year men det gick till Last of us II vilket påvisar att vad du ens röstar på så bestämmer en egen vald jury vad som vinner i slut ändan.

För att kommentera vad jag läst många andra säga både på reddit och andra spel forum. Game awards is just a rigged circle jerk event and the only thing that matter is the new game reveal stuff.

Det är bra att det är en jury som väljer annars blir det spelet med mest uppmärksamhet som vinner. Båda spelen är riktigt bra. Själv tycker jag The Last of Us 2 är bättre än Ghost of Thushima på väldigt mycket och värdig vinnare.

Medlem

Jag stör mig på att det inte blev något "bästa strategi" i år då de valt att lägga sim och strategi under samma kategori.

Inaktiv
Skrivet av Lasrod:

Det är bra att det är en jury som väljer annars blir det spelet med mest uppmärksamhet som vinner.

This this åter this. Ibland är det bättre att några få kunniga väljer än folkmassan. För mycket skit och att man röstar av fel anledning, t ex att man skulle rösta på GoT även fast man inte spelat det för att man var sur på TLoU2.

Medlem

The Callisto Protocol är jag nog mest intresserad av, spirituell uppföljare till Dead Space. Jag hoppas och tror att detta kommer bli något riktigt trevligt .

"A New Story-Driven, Single-Player Survival Horror Game from the Creators of Dead Space. Coming 2022 to PC and Consoles."

"We’ve built a world class studio of passionate developers that is ready to once again tackle one of our all-time favorite genres—survival horror. We’re setting out to make one of the most terrifying games of all time, and we can’t wait to share more about The Callisto Protocol next year.
—Glen Schofield, Founder and CEO, Striking Distance Studios

https://www.callistothegame.com/en


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Riot King, Perfect Dark och Josef Fares nya ser spännande ut!

Inaktiv

Att jag inte ens bemödar mig med att se Dragon Age eller Mass Effect teasern visar hur djupt Bioware har sjunkit.

I övrigt för mig så var det inget särskilt, Darktide såg ruggigt bra ut dock även om jag inte kommer spela det.

Medlem

Sepiroth i Smash Bros. Ultimate var det bästa, kul med Perfect Dark också.

Medlem

En jury ska absolut vara den som har största makten. Kolla bara på people choice award där folket väljer vinnarna. Bad Boys for Life blev årets film... HERREGUD(!!!)

Medlem

Season såg riktigt vackert ut. Ingen aning vad det handlar om eller ens kommer till PC. (hoppas)

Gillade trailern för Endless Dungeon.

Loop Hero verkar kul och Road 96 verkar intressant.

Medlem

Kanoners, denna summering jag älskar av Fz!

Medlem

Trist event, inget kul alls.

Medlem

The Callisto Protocol ser ruskigt spännande ut. Ska jag helt klart hålla ett öga på.

Störst hajp känner jag dock för Mass Effect. Nog för att Andromeda var bedrövligt sett till karaktärer, manus och skådespelarinsatser. Men spelserien har ändå något så pass magiskt i sig att jag sätter mig bekvämt tillrätta på hajptåget. Det må sluta i besvikelse igen, men såhär på förhand vägrar jag vara pessimistisk. Inte när världens bästa spelserie trots allt ska få tillökning.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Ambassadör
Xbox

Bästa var som vanligt att snacka skit i FZ discord under natten!

Perfect Dark var annars höjdpunkten vad det gäller nya spel. The Initiative är en grymt spännande studio.

I övrigt Flight Simulator på konsol i sommar, Yakuza 3,4,5,6 på Xbox Game Pass, Cyberpunkbil i Forza Horizon, Callisto Protocol m.m.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Det är bra att det är en jury som väljer annars blir det spelet med mest uppmärksamhet som vinner. Båda spelen är riktigt bra. Själv tycker jag The Last of Us 2 är bättre än Ghost of Thushima på väldigt mycket och värdig vinnare.

Vad fan är det för mening med röstning om inte spelet folk röstar på vinner? Det är inte så demokrati funkar. Jag kan säga jag älska Last of us men last of us II fy fan rena dygan. Men vi alla vet att vid player choise så van ghost of tsushima så overlägest. Fan när jag skälv röstade stog det 60% mot 40%. Men det blir ju så att den som vinner är ju dom som smörjer handen på juryn mest.

Medlem
Skrivet av Margy:

Last of Us var på väg att vinna även spelarnas röster innan det startades en kampanj för att stoppa det. Det är ju inte direkt så att spelarna röstade helt annorlunda.

"Yet, Druckman insulted everyone on twitter again, which resulted in boycott and Ghost of Tsushima getting even more support and winning "players choice" award."

Säger så båda spelen låg jämt när jag rösta sedan fucka ju Drunkman up som vanligt så folk vart förbannad.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Vad fan är det för mening med röstning om inte spelet folk röstar på vinner? Det är inte så demokrati funkar.

Så du väljer att helt strunta i det faktum att Last of Us 2 ledde även spelarnas omröstning till det startades en kampanj för att rösta bort det?

Röstade inte många spelare på TLOU2?

Edit: Det kan väl ändå inte vara någon slags överraskning eller skandal om ett spel som uppenbarligen både recensenter och spelare tycker är bra vinner "årets spel"?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

I FAQ:en kring röstningsprocessen står att vinnaren utses med röster från dels en jury, dels alllmänhetens röster, med fördelningen 90 procent för juryns och 10 procent för allmänhetens. Om inte jag fattar fel kan 7 miljarder människor lägga sin röst på Tsushima - de står ändå bara för 10 procent av rösttyngden. Det förklaras ju helt öppnet, så det låter väl snarare som en felltolkning än faktisk korruption, anpassning till nån ideologi eller nåt sånt. Fast jag såg inte hur det gick till i natt, så jag kanske är ute och cyklar.

Winners are determined by a blended vote between the voting jury (90%) and public fan voting (10%). Fans can vote for their favorite games on TheGameAwards.com and also via social media platforms in select categories. In China fans can vote on the winners via Bilibili. Fan voting closes on Wednesday, December 9 at 6 pm PT.

Själv finner jag det helt obegripligt att inte Half-Life Alyx var en GOTY-kandidat.

Då undrar man ju varför ens ha en jävla folk röstning om den ej betyder ett jävla skit om det är slut ända en jury som bestämer sedan var juryn folk vald eller bara vald om företagen ?

Men jag står fast i jag håller med andra det game awards är bara en circle jerk för förtagen och det enda som är värt är new game reveals.

Medlem

Inget nytt om hur det går för Bioware och deras Anthem? Annars ser man fram emot Dragon Age och Callisto.

Medlem

The Callisto Protocol var en fin överraskning, hoppas verkligen på en grym spirituell uppföljare till Dead Space då det har gått i graven.

Medlem

Det sjuka är att det enda som fisk mig att höja på ögonbrynen var.. Ghost and goblins. Inte för att det såg så bra ut. Utan mer att det var oväntat. Har länge undrat varför ingen gjort något nytt med den serien. Såg dessvärre inte ut som det var gjort med någon vidare inlevelse. Perfect Dark och Fares prylar var det väl annars. Men förrendrerat skit alltså.... Orka...

Redaktör
Skrivet av Duke_Gamer:

Då undrar man ju varför ens ha en jävla folk röstning om den ej betyder ett jävla skit om det är slut ända en jury som bestämer sedan var juryn folk vald eller bara vald om företagen ?

Men jag står fast i jag håller med andra det game awards är bara en circle jerk för förtagen och det enda som är värt är new game reveals.

Jag vet inte, men kanske ett sätt att göra nåt eget? Finns ju sätt för både bransch, journalister och kunder att säga sitt, så det är väl trevligt att nån försöker nåt nytt. Fast ” circle jerk” - det låter inte alldeles fräscht att antyda att alla i spelföretagen tänker/röstar likadant. Nåt spel måste ju vinna, och oavsett vilket kommer det alltid finnas folk som tycker nåt annat borde ha vunnit. I detta fall du. Och jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag vet inte, men kanske ett sätt att göra nåt eget? Finns ju sätt för både bransch, journalister och kunder att säga sitt, så det är väl trevligt att nån försöker nåt nytt. Fast ” circle jerk” - det låter inte alldeles fräscht att antyda att alla i spelföretagen tänker/röstar likadant. Nåt spel måste ju vinna, och oavsett vilket kommer det alltid finnas folk som tycker nåt annat borde ha vunnit. I detta fall du. Och jag.

Jag säger inte att the last of us II ej skulle vunnigt. Men om man nu ska ha en så kallad rötning där gamers får rösta men ändå gå in med en jury så får kasta beslutet så varför ens ha det. Ja Last of us II var ledande bland spelarna också tills en viss person gick ut på twitter och kalla alla som ej röstar på last of us II för haters då tog det tvär vänding och ghost of tsushima tog ledning.

Som sagt jag tycker det hela är hogwash där dom som vinner är som mutar mest och skulle ej förvåna mig om det var så.

Men som sagt spelet jag önskade skulle vinna var inte ens nominerad men som sagt såg mer fram i mot game Revals då det är det enda som känns äkta med hela game awards.

12
Skriv svar