Hjälp med traktor i Farming Simulator 15

Medlem
Hjälp med traktor i Farming Simulator 15

Behöver få hjälp att få igång traktorer.
Dom går i krypfart och vill att dom skall gå fortare
Xbox One S
Spelet är Farmet simulator 15
Är det någon som kan tipsa mig

Medlem

Krypfart som i hur snabbt då? För att du ska kunna använda dina släp på traktorn så kan de inte gå snabbare än... cirka 15km/h om jag inte minns helt fel. Beror dock på vilket släp du använder på din traktor samt styrkan på traktorn. Uppförsbacke gör även att du kommer gå långsammare.

Hur kommer detta sig? Jo, du förstår att en traktor har en ganska stark motor. Och det är den motorn som ska trycka både den tunga traktorn SAMT släpet OCH släpets maskineri samtidigt. Du kommer inte få ut så mycket hastighet från en traktor med lägre hästkrafter.

Men cirka 15km/h ska du kunna få ut ur dem så länge du inte använder dig av ett för tungt släp för traktorn.

Medlem

Enligt hastighetsmätaren på höger sida av bilden visa 0 . Det är knappt att traktorerna rör sig när man plöjer,harvar och sår men kommer den på vägar så går dom i 15-20 km

Medlem

Har du för tunga släp för din traktor? Som jag förklarade i mitt tidigare meddelande så krävs det att traktorns motor faktiskt klarar av tyngden av din traktor, ditt släp OCH maskineriet på släpet samtidigt.

Testa att helt enkelt skaffa en ny traktor. För den du har verkar inte orka med det den ska göra.

Medlem

Det var något fel på spelet
Jag meddelade Microsoft att det funkade konstigt och dom testade spelet och fick samma problem som jag när dom plöjde så började man på 8-10 km och sedan minskadedet till 1 km
Nu har jag ett annat farmer simulator 17 och det funkar jättebra

Medlem
Farmer simulator 15

Hej igen
Nu har jag skaffat större traktorer och det blir lika dant att dom kryper så dom knappt rör sig

Nu säger Microsoft att man skall fabriksinställa spelet,men försvinner inte alla spelen som jag köpt då och hur fabriksinställer man X-Box 0ne

Tacksam för svar

jbx
Medlem
Skrivet av Hundlasse:

Hej igen
Nu har jag skaffat större traktorer och det blir lika dant att dom kryper så dom knappt rör sig

Nu säger Microsoft att man skall fabriksinställa spelet,men försvinner inte alla spelen som jag köpt då och hur fabriksinställer man X-Box 0ne

Tacksam för svar

Har du testat motvikt på traktorn? Alltså en sån tyngd du sätter fram? Du kanske har för tunga grejer för just de traktorerna du testat?

Återställa maskinen tror jag inte du behöver, radera spelet och installera de igen borde räcka om det nu är en bugg, men jag tror inte de.

Gå in under dina spel och välj ta bort, alternativt under inställningar och lagring.

Finns det farthållare i farming 15? Du kanske isåfall kan öka farten på farthållaren?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Trodde aldrig att jag skulle tycka det var spännande att läsa om en ej fungerande digital traktor...

Håll oss informerade om utvecklingen!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

KoP
Medlem

Har inte haft något utav dom problemen med FS 15, 17 eller 19 som du beskriver (har spelat och spelar dom på Xbox One).

Gissar på någon typ utav handhavande fel. :'D

Kolla vad farthållaren är inställt på som någon föreslog och ändra den.

Sen kan man t.ex inte brassa på i full fart med varken en harvester eller en plog, olika redskap kräver olika hastigheter för att jobba optimalt och spelet låser dessa hastigheter automatisk när man brukar dem.

Medlem
Traktor

När jag kör på åkrarna så har jag införskaffat nya starkare traktorer atr plöja med och så åkrarna med
Kopplar man på dem på plogen och såmaskinen så håller dom 1 km i tim enligt hadtighetsmätaren på åkrarna

Slåttermaskinen håller mellan 8-10 km i tim när den tröskar

Traktor och vagn håller 15 km i tim när man åker i väg för att tömma vagnen på säd

Ni talar om farthållare,var sitter den och hur ändrar man dem

jbx
Medlem
Skrivet av Hundlasse:

När jag kör på åkrarna så har jag införskaffat nya starkare traktorer atr plöja med och så åkrarna med
Kopplar man på dem på plogen och såmaskinen så håller dom 1 km i tim enligt hadtighetsmätaren på åkrarna

Slåttermaskinen håller mellan 8-10 km i tim när den tröskar

Traktor och vagn håller 15 km i tim när man åker i väg för att tömma vagnen på säd

Ni talar om farthållare,var sitter den och hur ändrar man dem

Om bara TeamViewer hade fungerar på Xbox...

Farthållare för fs15 på Xbox, LB + RB + X sen vänster spak uppåt för att öka farten.

Hastigheterna ser korrekta ut för de två du nämner, angående den som är 1km/h så låter det som du gör något fel, är övertygad om att det inte är en bugg.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av KoP:

Har inte haft något utav dom problemen med FS 15, 17 eller 19 som du beskriver (har spelat och spelar dom på Xbox One).

Gissar på någon typ utav handhavande fel. :'D

Kolla vad farthållaren är inställt på som någon föreslog och ändra den.

Sen kan man t.ex inte brassa på i full fart med varken en harvester eller en plog, olika redskap kräver olika hastigheter för att jobba optimalt och spelet låser dessa hastigheter automatisk när man brukar dem.

Jag har Farmer simulator 17 och det fungerar jättebra men Farmer simulator 15 fungerar inte alls har ändrat farthållare men ändå så är det 1 km på traktorer när dom jobbar på åkrarna

Avstängd

Detta var ju en sjukt intressant tråd 😂


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Skribent
Skrivet av 20LEGEND:

Detta var ju en sjukt intressant tråd 😂

Verkligen! Den här behöver en puff på ettan så problematiken med traktorerna uppmärksammas av fler och kanske kan få sig en lösning! Jag har tyvärr inget själv att bidra med, men hoppas det löser sig.

Medlem

Antagligen oljan som behöver bytas, när bytte du senast?
Är oljan gammal så brukar dom börja knacka från lyftarna, speciellt när oljan blir varm/tunnare. Sitter hydrauliska lyftare så dessa behöver olja för att fungera, om du har gammal olja eller vatten i oljan så öppnar inte ventilerna som dom skall och maskinen knackar/går dåligt.

Samma sak gäller om maskinen legat på sida en lite längre stund, då brukar dom också gå dåligt tills man fått upp rätt oljetryck till lyftarna.

Var noga med olje bytena samt ha koll på nivån på potatisarna för att slippa dessa bekymmer!

1
Skriv svar