Hur gamla är ni?

Medlem
Skrivet av SunShine:

Grattis i efterskott!

Och grattis på dagen då Blir det väl tårta o grejer idag då?

Tack Jag har varit och köpt en tårta som vi ska äta här på jobbet, sen blir det ett restaurangbesök med tjejen senare:)

Medlem

51 och älskar fortfarande att spela, kommer säkert att spela tills kroppen inte pallar....

Medlem
Medlem
Medlem

39


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Inaktiv
Medlem

Om ett tag blir jag 50.
Då är äntligen grinden över och jag kan bara roama runt och göra som jag vill.
Jag kan hänga på n00b ställen och fasa över hur ungdomen inte tål lite grind numera och jag kan gå till 30 området och skratta åt deras idoga försök att min maxa saker istället för att ha roligt och jag kan hänga med oldboys och se tillbaka på lyckade raider.

Medlem

55år gammal och spelat sedan Commodore
64-tiden.
Har två söner 30 och 28år gamla som jobbar med app och spel-utveckling så något har man ju lyckats med.😁

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Isak19:

Fyllde 20 igår

Grattis i efterskott! Du tillhör den nya generationen!

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Sök på age obsessed
Så får du artiklar liknande den från ja.
Irland, Tyskland, USA, Storbritannien och från överallt. Det är ”fult” att nojja men jag tror att alla gör det någon gång. Men ärligt talat så spelar det ingen roll vilken ålder man har. Det är väl bara att tugga i sig. Att en del blir oroliga att bli äldre någon gång är inte fel och fjantigt. Det ingår väl i processen att bli äldre.

https://www.google.se/search?ei=sfIyYNnqKMiyrgTU1524Dg&q=age+...

Hehe kul att du letade fram en artikel från 2004, den var för gammal ;P

Nej men åldersnoja är nog bara vanligt, hade det vid 25 med men nu som snart 32 så har jag verkligen ingen "lust" att vara yngre. Känner mig mer vuxen nu än då så det är väl individuellt men jag stämmer inte in på dom som säger "jag hade hellre varit 25" eller vad de nu kan säga. Kanske om jag är 80 och mina ben börjar strejka av ålder vem vet. Att man är åldersfixerad tror jag dels beror på medierna och filmer där alla ser så unga och snygga ut.

Det kan också bero på att man förr i världen redan jobbade efter femte klass, min morfar och farfar jobbade riktigt tidigt och idag kanske många får sitt första jobb vid 25-30 eftersom de studerar längre, det kan vara därför många blir förvånade över att vissa ser yngre ut för man lever helt enkelt förmodligen sundare. Som en anekdot så såg jag en dokumentär som heter Vår tid är en dröm som handlar om Sverige under 1800-talet, de som jobbade i gruvor och var drygt 20 kunde se ut som att vara 45-50, för att de jobbat hela livet

Våga vägra ålder kanske?

En grej jag som jag upplever är värre på arbetsmarknaden är inte min ålder utan mitt CV, det är nog rätt få som tänker "Okey han har ett svagt CV, ok han kanske har haft en historia vi fokuserar på vad han gör NU". Det känns som folk dömer mig på förhand snarare av vad jag gjort trots min ålder snarare än vad jag har utbildat mig till nu.

Medlem

27, men känner mig som 19. Förutom när jag har slut på snus och pengar, då känner jag mig som 74. Minst.

Medlem

Var tvungen att räkna på fingrarna, fyller tydligen 38 i år!

Medlem

41 år. Vem tar på sig att sammanställa medelåldern? Jag gissar på 36.457...

Medlem
Skribent
Skrivet av Jud1t:

41 år. Vem tar på sig att sammanställa medelåldern? Jag gissar på 36.457...

Jag gjorde det ett par sidor bak. Det är öppet för den som vill och orkar att fortsätta

#4100568

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag gjorde det ett par sidor bak. Det är öppet för den som vill och orkar att fortsätta

#4100568

Ni kanske får göra en poll själva och se om det är samma snitt som går in och läser er sida

Medlem

41
Åldra baklänges senaste halvåret då jag var mer tunnhårig ett år sedan. 🤷‍♂️
Kan hänga ihop med ny roll på jobbet med lägre last och betydligt mindre stress.

Medlem
Avstängd
Skrivet av Redstar:

Tack Jag har varit och köpt en tårta som vi ska äta här på jobbet, sen blir det ett restaurangbesök med tjejen senare:)

Hur gammal är tjejen?

Jag är 30!

Inaktiv

Snart fyller jag 46 år, känner mig väl fortfarande som 30 år.
Kommer aldrig sluta spela om inte något radikalt sker.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Hur gammal är tjejen?

Jag är 30!

Tjejen är 33 år och klämde nyss ut vårt första gemensamma barn. Ännu en Gamer till världen 🙂

Medlem
Medlem

50 i december

Vad ska jag köpa till mig i present?

Medlem

Glad kille som har passerat 36 varv runt solen. Förutom krypande hårfäste är, och ser jag yngre ut. Tycker jag.

Skriv svar