CD Projekt låter dig lämna tillbaka Cyberpunk 2077 på last-gen om du är missnöjd

Robot
CD Projekt låter dig lämna tillbaka Cyberpunk 2077 på last-gen om du är missnöjd

Ber köparna om ursäkt och lovar patcha spelet.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Inte mer än rätt. Ännu bättre hade varit att inte chans-släppa utan istället vänta tills spelet var färdigt......

Redaktör
Skrivet av lars_kongo:

Inte mer än rätt. Ännu bättre hade varit att inte chans-släppa utan istället vänta tills spelet var färdigt......

Ja, då hade de sluppit den här smutsfläcken på sitt namn. Men ändå riktigt bra kundservice, de är snabba och gör rätt saker.


signatur
Medlem

Ska dem inte laga spelet till de nya konsolerna också? konstant krashande, massa glitches i cutscenes, NPC som pratar efter man dödat dem, NPC som fastnar i vägga och kan skjuta igenom dem.

NPC som fastnar i marken efter man fäller dem med skott i benen. Fullt med fiender som inte går att loota eller objekt på marken som inte går att loota.

Riktigt trasigt just nu och släppt alldeles för tidigt.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Ska dem inte laga spelet till de nya konsolerna också? konstant krashande, massa glitches i cutscenes, NPC som pratar efter man dödat dem, NPC som fastnar i vägga och kan skjuta igenom dem.

NPC som fastnar i marken efter man fäller dem med skott i benen. Fullt med fiender som inte går att loota eller objekt på marken som inte går att loota.

Riktigt trasigt just nu och släppt alldeles för tidigt.

dom nya konsolerna spelar ju lastgen versionerna av spelen så det är det som ska patchas.

Jag har också upptäckt fiender säga saker när man tagit ner dom men dom dör inte alltid, dom ligger och vrider sig på marken.
Man kan avsluta dom så blir det tyst på dom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag spelar på PC och visst är där lite glitchar men inte så det stör.
Spara ni på spelet och vänta på fixarna för det är det värt.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Skrev precis i en annan tråd : Det är jätteunderhållande att se folk på ps4/xboxone klaga över prestanda  Själv sitter man på en monster dator som klarar spelet utan problem 😂👌


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skrev precis i en annan tråd : Det är jätteunderhållande att se folk på ps4/xboxone klaga över prestanda  Själv sitter man på en monster dator som klarar spelet utan problem 😂👌

Vad härligt det måste vara att vara du 🙄

Medlem

Personligen tycker jag det är bra att det släpptes ofärdigt redan nu. Anledningen är att jag om 1-2 månader kan hugga en begagnad, och mer "patchad", kopia av spelet för en betydligare billigare peng än vad som annars hade varit möjligt.

Sen är det ju upp till var och en om man väljer att spela omedelbart och få härda ut lite buggar eller om man är tålmodig och väntar lite till. Med tanke på hur hårt community'n hetsade på CD project att inte skjuta upp spelsläppet ytterligare, så känns det personligen som en ganska okej kompromiss att de ger oss den valfriheten. Att skjuta upp spelsläppet igen hade kanske orsakat ännu mer skandal vid det här laget..

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skrev precis i en annan tråd : Det är jätteunderhållande att se folk på ps4/xboxone klaga över prestanda  Själv sitter man på en monster dator som klarar spelet utan problem 😂👌

Onödigt att vara en douche för det. Jag kör också spelet på en "monster dator" men jag har full förståelse för att folk vill kunna spela Cyberpunk 2077 utan att spendera 20 000+ kr.

Medlem

rätt pinsamt detta, alla års hype och dom måste ge pengarna tillbaka för spelet är så pass trasigt på dom gamla konsollerna... hur tänkte dom ? deras rykte har gått ner rejält nu.. trodde jag inte om dom.

hela vitsen spela på en konsoll är att just slippa bry sig om diverse tekniska problem som kan uppstå på pc med alla miljoner olika kombinationer. om bara spelet flöt på hyffsat stabilt i åtminstone 30fps eller nåt skulle det inte vara några problem med tanke på att dom gamla konsollerna har hårdvara från 2012 men allvarliga tekniska problem, krascher buggar osv som rejält sänker spelkänslan är fan inte ok med tanke på hur länge dom har jobbat med konsollerna ändå... kunde dom inte optirmerat det bättre skulle dom aldrig släppt det med hänvisning att det inte går att få cd projekt kvalite som dom önskar.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skrev precis i en annan tråd : Det är jätteunderhållande att se folk på ps4/xboxone klaga över prestanda  Själv sitter man på en monster dator som klarar spelet utan problem 😂👌

Och hur mycket har du lagt på den? Eller mamma/pappa som fått betala för allt?

Tror vissa skrattar åt såna som lägger flera 10-tusen på datorer, än de som försöker klara sig med en konsol/mellan dator.

Är ju som skratta åt en som tjänar 12k i månaden medans nu tjänar tre gånger mer.
Vad är det som är kul med det?

Tänk till nästa gång du ska sparka på de som inte har råd att lägga flera tusen på ting.

Medlem

De har hamnat lite fel i tiden, det verkar egentligen vara en nextgen titel / PC, men inte nog med folk har köpt de nya konsolerna ännu, så går inte enbart släppa det där. Men förstår att de har trubbel med de gamla konsolerna, specen på dem är ju skrämmande. De var ju inte kraftiga när de släpptes 2013 - 2014. Även fast pro och One x är kraftigare grafiskt så är ju fortfarande det super slöa cpus i dem...

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Onödigt att vara en douche för det. Jag kör också spelet på en "monster dator" men jag har full förståelse för att folk vill kunna spela Cyberpunk 2077 utan att spendera 20 000+ kr.

Problemet är ju att folk som spelar på urgamla konsoler kallar spelet dåligt p.g.a. att de får låg FPS. Varför förväntar sig folk att de ska kunna köra det senaste på en maskin som kostar 2800 spänn?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Alla visste ju innan att det var last gen som var anledningen till framskjuten release. Hade de gjort det igen hade det tagit ännu värre hus i helvete. Hade dock varit bättre att spola last gen nu och låtit dem vänta än att låta alla vänta. Svårt att se poängen med att släppa en så pass trasig version.

Även om man kan dra lite smått på smilbanden åt det omvända scenariot

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Problemet är ju att folk som spelar på urgamla konsoler kallar spelet dåligt p.g.a. att de får låg FPS. Varför förväntar sig folk att de ska kunna köra det senaste på en maskin som kostar 2800 spänn?

Det är ju grejen med konsol: att kunna spela de senaste spelen för en rätt billig peng utan massa krångel. Men frameraten på Xbox One var fruktansvärd, jag tror uppriktigt sagt aldrig jag sett något liknande för ett namnkunnigt spel.


signatur
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Problemet är ju att folk som spelar på urgamla konsoler kallar spelet dåligt p.g.a. att de får låg FPS. Varför förväntar sig folk att de ska kunna köra det senaste på en maskin som kostar 2800 spänn?

Finns massa snygga spel till PS4/Xbox One som håller 30 fps utan att bugga sönder.

Medlem

Vad konstigt att erbjuda refund fram till den 21a. Det lär ju säkert vara många som får spelet i julklapp. De borde erbjuda refunds fram tills problemen kan anses vara åtgärdade vilket kanske blir Patch #1 eller Patch #2.

Medlem

Riktigt bra service. Tänk om andra spel distrubtörer och skapare var så här! direkt säger förlåt och försöka lappa sin problem. Först klagade vi att spelet inte releaseat nu klagar vi spelet är inte färdig. Människor, dess varelse som aldrig kan vara nöjd och tacksam.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Problemet är ju att folk som spelar på urgamla konsoler kallar spelet dåligt p.g.a. att de får låg FPS. Varför förväntar sig folk att de ska kunna köra det senaste på en maskin som kostar 2800 spänn?

Släpps spelet på konsolen ska det fungera. Ytterst få spel som släpps till konsol, helst stortitlar, och de har så här mycket problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Jag spelar på PC och visst är där lite glitchar men inte så det stör.
Spara ni på spelet och vänta på fixarna för det är det värt.

Går ju inte riktigt jämföra med PC. Det är betydligt mer än glitchar utan större prestandaproblem, som kommer bli svårt för dem att lösa utan att skära ned ännu mer på grafiken än vad de redan gjort för lastgen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av AxxT:

Och hur mycket har du lagt på den? Eller mamma/pappa som fått betala för allt?

Tror vissa skrattar åt såna som lägger flera 10-tusen på datorer, än de som försöker klara sig med en konsol/mellan dator.

Är ju som skratta åt en som tjänar 12k i månaden medans nu tjänar tre gånger mer.
Vad är det som är kul med det?

Tänk till nästa gång du ska sparka på de som inte har råd att lägga flera tusen på ting.

Ja du har nog rätt, men köper man en konsol så får man förvänta sig att FPS ligger under 30. Titta på tex Dark souls där den ibland sjönk till 10-15 i vissa områden på ps3/xbox360


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

kunde dom inte optirmerat det bättre skulle dom aldrig släppt det med hänvisning att det inte går att få cd projekt kvalite som dom önskar.

Lycka till att förklara den för aktieägare.

Medlem

Haha! Gillar bildtexten "Det här bildspelet är från Cyberpunk 2077 på original-Xbox One."
Ni som jobbar på FZ levererar fan fyndiga formuleringar emellanåt!

Testpilot

Den här var lite rolig:

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

rätt pinsamt detta, alla års hype och dom måste ge pengarna tillbaka för spelet är så pass trasigt på dom gamla konsollerna... hur tänkte dom ? deras rykte har gått ner rejält nu.. trodde jag inte om dom.

hela vitsen spela på en konsoll är att just slippa bry sig om diverse tekniska problem som kan uppstå på pc med alla miljoner olika kombinationer. om bara spelet flöt på hyffsat stabilt i åtminstone 30fps eller nåt skulle det inte vara några problem med tanke på att dom gamla konsollerna har hårdvara från 2012 men allvarliga tekniska problem, krascher buggar osv som rejält sänker spelkänslan är fan inte ok med tanke på hur länge dom har jobbat med konsollerna ändå... kunde dom inte optirmerat det bättre skulle dom aldrig släppt det med hänvisning att det inte går att få cd projekt kvalite som dom önskar.

Att spelet skulle vara trasigt var ganska väntat med tanke på alla uppskjutningar, och att det är CDPR, som aldrig har släppt ett buggfritt spel, så någon särskild CDPR-kvalité har aldrig funnits vid release. Grymma spel som varit uselt optimerade. De tar åtminstone ansvar och erbjuder refunds, och man får väl se hur mycket av det trasiga som går att laga, men de brukar vara ganska duktiga på att fixa sina spel. Skulle tippa på att det kommer vara spelbart på last gen innan next gen-uppdateringen väl släpps.

Medlem

Känns rimligt.

Men så här i efterhand kanske dem borde ha släppt en yellowpost i still med detta precis innan release(och innan reviews):

"Dear Gamers. No we're not delaying again. But we would have liked to. The game is missing some polish, especially on last-gen consoles. We would have wanted more time to improve the experience, but that train has left the station. So please be warned, if you play the game on release date, there will be issues. But we're working very hard to fix those as fast as possible."

Bara för att sänka förväntningarna lite och tysta ev. spekulationer om mörkning. På så sätt hade både "anti-delay maffian" blivit nöjd och folk blivit varnade innan dem köper med skyhöga förväntningar.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Problemet är ju att folk som spelar på urgamla konsoler kallar spelet dåligt p.g.a. att de får låg FPS. Varför förväntar sig folk att de ska kunna köra det senaste på en maskin som kostar 2800 spänn?

Det är så det alltid har varit tidigare. Just det som varit en av de absolut största fördelarna med konsol.

Att kunna spela vilket spel som helst som är utvecklat till konsolerna utan att behöva fundera på om man har rätt hårdvarukonfiguration.

Till skillnad från PC, där man mer eller mindre regelbundet måste uppgradera komponenterna.

Medlem

Vafan, skit i de gamla böööörkarna! Fixa till det på ps5 istället så det inte ser ut som gammelt mööög. Så jag kan börja spela nån gång 🤣

Medlem

Måste säga att jag är nöjd med mitt val av Stadia, billigaste och tillsynes ett bra val för att möjligheten för att spela Cyberpunk

Skriv svar