EA fintar Take-Two och köper Codemasters

Robot
EA fintar Take-Two och köper Codemasters

Svepte in från sidlinjen med en större pengasäck.

#codemasters


Inaktiv
Medlem

Japp, svor när jag läste det i morse. Codemaster är ju en klassiker i sig, men kan väl knappt påstå att jag spelar några av deras senaste släpp. Även om jag har Dirt och co så var det inte riktigt i min smak (hör inte vad kartläsarn säger t.ex)

Medlem

skit också. Dålig stämning

Medlem

När tar 2020 slut 😩

Medlem

För mig så försvann Codemasters för 5-6 år sedan, så de var ingen större förlust för mig personligen. Det har verkligen varit medioker mjölkning. Men för de som tycker om Dirt och F1 så är det nog en mörk dag idag. Men vare sig det blev EA eller Take-Two så stod det mellan pest eller kolera, och det blev pest den här gången.

Medlem

Synd


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag köper ju inga Codemasters spel alls, men om EA köper upp dom så kommer väl många av deras spel att komma till EA Play, och i sin tur Gamepass. Så jag klagar inte.

Sen att EA är EA, det kan man klaga dagligen på.

Medlem

RIP


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Känns lite sak samma, varken Take Two eller EA står särskilt högt i kurs i min bok.

Gnällkuk

The lesser evil, bättre än take two iaf


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Hexon:

När tar 2020 slut 😩

Tänker desamma


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Codemasters nuvarande katalog känns mer EA än Take-Two så detta låter väl logiskt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

The lesser evil, bättre än take two iaf

Definitivt!


signatur

I drank what?

Medlem

Hur många racingspels dedikerade studios behöver EA egentligen? Har dom slaktat någon av dom gamla?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

För mig så försvann Codemasters för 5-6 år sedan, så de var ingen större förlust för mig personligen. Det har verkligen varit medioker mjölkning. Men för de som tycker om Dirt och F1 så är det nog en mörk dag idag. Men vare sig det blev EA eller Take-Two så stod det mellan pest eller kolera, och det blev pest den här gången.

Köper F1-spelen typ vart annat år eftersom det inte händer så mycket mellan varje år. Så det ska bli lite intressant att se vad EA kan göra. Fräschare grafik hade jag inte tackat nej till, vet inte hur Frostbite funkar i Need For Speed men något sånt.

Medlem
Inaktiv

Lite pest eller kolera där. Take 2 eller EA.

Medlem

Ah då försvann deras spel för alltid ..EA allt dom rör i förstörs

Medlem

där gick dom i graven då. EA bara förstör. dom jobbar inte för folket utan bara för vinster


signatur

//monster

Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist

Känns som att den här är ganska passande nu

Medlem

RIP Codemasters. Ytterligare ett namn som snart hamnar på deras växande kyrkogård.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

RIP Codemasters. Ytterligare ett namn som snart hamnar på deras växande kyrkogård.

EA har ju dock bättrat sig och har väl bara släppt bra eller helt okej spel på senaste tiden?
Take two å andra sidan. De verkar försöka efterlikna forna EA så mycket de bara kan.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

där gick dom i graven då. EA bara förstör. dom jobbar inte för folket utan bara för vinster

Vänta lite nu... du menar att ett företag, verkande i privata sektorn, och ett AB dessutom, bara jobbar för VINSTER?! NÄÄHÄÄÄÄ?!!??!?!?!


signatur

I drank what?

Medlem

Sorgligt. Ännu ett spelföretag rätt ner i EA graven.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vänta lite nu... du menar att ett företag, verkande i privata sektorn, och ett AB dessutom, bara jobbar för VINSTER?! NÄÄHÄÄÄÄ?!!??!?!?!

Bara för att man jobbar för vinster betyder det inte att man måste rånbögmörda hela sin fanbase och aldrig lyssna på input från dom som faktiskt spelar deras spel.

Medlem

EA...EA är anti-Midas, allt de rör vid blir till skit istället för guld.

Flakmonkey

Tja om Codemasters behövde köpas för att existera så är det ju ett begränsat antal aktörer som kan köpa det rakt av utan att det styckas och säljs i små bitar. Bland de som kan köpa så har nog alla sin egen ranking på vad som är det minst dåliga men för egen del är jag glad över att det inte köptes upp av någon av konsoltillverkarna så att framtida spel blir exklusiva. Sen får ju framtiden utvisa vad EA gör med Codemasters. Finns väl ändå exempel på studios som de inte förstört? Respawn har väl lyckats rätt bra tex? Så kanske är de på rätt väg där även om man såklart har Bioware, Dice, etc i bakhuvudet.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vänta lite nu... du menar att ett företag, verkande i privata sektorn, och ett AB dessutom, bara jobbar för VINSTER?! NÄÄHÄÄÄÄ?!!??!?!?!

ja, det var exakt det jag sa ja. varför repetera det jag säger?


signatur

//monster

Medlem

RIP Codemasters!

12
Skriv svar