18 december - Uppesittarkväll med Årets Spel och insamling!

Robot
18 december - Uppesittarkväll med Årets Spel och insamling!

Boka in i kalendern redan nu - insamlingsrekordet till Barncancerfonden ska slås.

#barncancerfonden, #uppesittarkväll, #årets-spel-2020


SoL
Medlem

The Last Of Us part II har ju redan vunnit årets spel och flera andra priser. Behöver det nämnas igen?

Skämt å sido, mycket fint initiativ från FZ som kör detta i år igen!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SoL:

The Last Of Us part II har ju redan vunnit årets spel och flera andra priser. Behöver det nämnas igen?

Skämt å sido, mycket fint initiativ från FZ som kör detta i år igen!

Ja, vi behöver ju få rätsida på det hela och utse det korrekta spelet - dvs Hades!

Frilansare
Skrivet av Sisyr:

Ja, vi behöver ju få rätsida på det hela och utse det korrekta spelet - dvs Hades!

Alla vinnare är rätt, utom de som är fel!

Medlem

Half life alyx är årets spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Alla vinnare är rätt, utom de som är fel!

Precis!

Medlem

Det är verkligen jättesvårt att ange bara en vinnare.

Hades är ett mästerverk men kan man verkligen jämföra det med The Last of Us 2 som är ett annat mästerverk med helt annan upplevelse. Även Half life: Alyx är ju ett mästerverk i sitt eget slag och det första riktigt välgjorda VR spelet.

Det är väldigt svårt i år att välja vad som ska anses vara bäst.

Testpilot
Skrivet av SoL:

The Last Of Us part II har ju redan vunnit årets spel och flera andra priser. Behöver det nämnas igen?

Skämt å sido, mycket fint initiativ från FZ som kör detta i år igen!

Såvitt jag minns var The Last of Us Part II det enda spelet från 2020 på Generationens spel listan så det enda konkurrenterna om titeln i år bör väl i så fall vara Demon Souls och Cyberpunk 2077

Skrivet av Mutumba:

Såvitt jag minns var The Last of Us Part II det enda spelet från 2020 på Generationens spel listan så det enda konkurrenterna om titeln i år bör väl i så fall vara Demon Souls och Cyberpunk 2077

Generationens spel för senaste två konsolerna. Men där har ju kommit spel till både PC och switch som kan vara konkurrenter


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Själv anser jag Hades är årets spel 👍


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skägg.
10 Chambers

Auktioner kommer upp löpande under veckan, ett gäng uppe redan nu!


signatur
Medlem

Någon får smyga in och skaka skumpan ordentligt innan sändning. Vaskning på hög nivå om målet nås!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Testpilot
Skrivet av Snake Plissken:

Generationens spel för senaste två konsolerna. Men där har ju kommit spel till både PC och switch som kan vara konkurrenter

Ah det är sant Half-Life Alyx skulle kunna vinna med. Tror inte att ett Switch exklusivt spel vinner dock.

Inaktiv

Har inte spelat färdigt Cyberpun 2077 än men för mig är det Last of Us 2 på förstaplats i år, otroligt tätt följt av HL: Alyx som var en fantastisk VR-upplevelse.

Medlem
phi
Medlem

The Witcher 3 för femte året på raket!

Medlem

Efter sju års väntan till stor besvikelse kan jag inte säga att cyberpunk är årets spel.

Har dock inga andra spel att nämna heller för den delen.

Så, Witcher 3. Ha.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jag hade tidigare (innan release) hoppats på Cyberpunk 2077 på förstaplatsen men det lär ju inte hända. Kanske nästa år om CDPR patchar det ordentligt.

I övrigt vet jag inte om jag spelat något "GOTY" i år. Det skulle väl kanske vara AC: Valhalla men det är ju inte innovativt nog för att kandidera. I vilket fall så blir det spännande och se vad ni kommer fram till på fredag. Och självklart slår vi förra årets insamling! 😊

Medlem

Jag är bara glad att vi får hänga med Calle och Jocke en gång till i år Tänk om Gurra kommer med också... herregud vilket mys!!
Sen vad anbelangar själva utnämningen av årets spel så hoppas jag bara att det blir en helt objektiv bedömning, annars räknas det inte.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tdoggahdogg:

Jag är bara glad att vi får hänga med Calle och Jocke en gång till i år Tänk om Gurra kommer med också... herregud vilket mys!!
Sen vad anbelangar själva utnämningen av årets spel så hoppas jag bara att det blir en helt objektiv bedömning, annars räknas det inte.

Och vi ser sjukt mycket fram emot att hänga med er. Detta brukar vara en sådan skön urladdning på slutet av året.


signatur
Medlem

I år var det lätt Doom Eternal för mig.

Har inte Testat Hades så kan inte yttra mig.


signatur

P.L.U.R

Farornas Konung

När vet man att det inte kommer mera auktioner på Tradera?
Om man vill lägga alla ägg i en korg så att säga.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av JonseredRocks:

När vet man att det inte kommer mera auktioner på Tradera?
Om man vill lägga alla ägg i en korg så att säga.

Det går upp saker löpande, så du kan gott avvakta lite, planen är att ha allt uppe absolut senast fredag. Ska fixa några nu, och försöka pusha allt imorgon förmiddag.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Jag ser att @keffkebab redan är igång


signatur
Backloggens befriare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag ser att @keffkebab redan är igång

Ah, man får ju underhålla sig i väntan på nåt kul!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ska kolla om jag har nån annan merc, kanske hinner skicka en julis till Keffkebab


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Kommer på en pod nära dig hoppas jag?

Tråddemonen
Testpilot

Hur länge tänker ni "sitta uppe"?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Laddemannen:

Kommer på en pod nära dig hoppas jag?

Det kan vi absolut ordna!

Skrivet av Zimpan:

Hur länge tänker ni "sitta uppe"?

Förra året körde vi i fem timmar, vi ska kanske försöka att hålla ner det lite i år


signatur
Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det kan vi absolut ordna!

Förra året körde vi i fem timmar, vi ska kanske försöka att hålla ner det lite i år

Okej, då kanske jag hinner kika lite efter jobbet. 🙃

12
Skriv svar