Rapporter: återbetalning av Cyberpunk 2077 vägras, trots CD Projekt-löfte

Robot
Rapporter: återbetalning av Cyberpunk 2077 vägras, trots CD Projekt-löfte
Medlem

Tycker det är väldigt märkligt att man inte kan lämna tillbaka spel köpta på Playstation.
Jag menar det borde vara standard och även styrkas av lagen tycker man.
Nintendo kör väll samma bedrövliga policy, vet inte hur det är med Xbox.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Tycker det är väldigt märkligt att man inte kan lämna tillbaka spel köpta på Playstation.
Jag menar det borde vara standard och även styrkas av lagen tycker man.
Nintendo kör väll samma bedrövliga policy, vet inte hur det är med Xbox.

Nintendo är det typ helt omöjligt. På Xbox är det som Steam fast de 2h är mera en riktlinje än exakt 2h. Ja det borde vara helt problemfritt att lämna tillbaka spel på alla plattformar tycker jag. Dock med tid baserat på spellängd. Så man faktiskt kan lämna tillbaka GTA fast man spelat 8h men kanske något indie bara 2h osv. Är jag superluddig?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det här är helt och hållet CDPR:s fel. Först mörkar man en produkt som man vet är undermålig. Sedan pudlar man och lovar pengarna tillbaka utan att ha krattat för det. Så himla kass. Jag spelar själv Cyberpunk på PC så detta gäller inte mig men om jag hade köpt spelet på PS4 hade jag blivit heligt förbannad.

Medlem

För var dag som går så dör allt positivt vad jag trodde om CD-Project red.
Först släpper dom spelet när dom viste hur trasigt det var. Sen lät dom inte d som gör "Spelrecensioner" prata om spelet utan sätter ett embargo på det för (återigen) dom viste långt innan hur trasigt det va men brydde sig inte för pengar är viktigare än rykte och när det gäller pengar så kan man skita i sina spelare överlag.

Medlem
Skrivet av 4nub1z:

För var dag som går så dör allt positivt vad jag trodde om CD-Project red.
Först släpper dom spelet när dom viste hur trasigt det var. Sen lät dom inte d som gör "Spelrecensioner" prata om spelet utan sätter ett embargo på det för (återigen) dom viste långt innan hur trasigt det va men brydde sig inte för pengar är viktigare än rykte och när det gäller pengar så kan man skita i sina spelare överlag

CEOn bör avgå efter detta.

Medlem
Skrivet av Buster:

CEOn bör avgå efter detta.

Absolut, Får inte detta några konsekvenser så är det illa. Men förmodligen inte.
Jag menar dom får ju "pris" för det som ställt till med så att CEO,n ska avgå är väll det sista som sker.
Men man får hålla tummarna att huvuden rullar nu så att fler i spelindustrin lär sig.

Moderator | Testpilot

Fast CDPR sa väl aldrig att man lovade refunds? Meddelandet de delade på twitter är att de gör allt de kan för att hjälpa folk med det, men att man måste snacka med Sony och Microsoft först. Om inte det går kunde man kontakta dem så skulle de försöka göra något - vad det nu innebär.

EDIT: Ja, precis som jag trodde.

https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1338390123373801472


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av 4nub1z:

För var dag som går så dör allt positivt vad jag trodde om CD-Project red.
Först släpper dom spelet när dom viste hur trasigt det var. Sen lät dom inte d som gör "Spelrecensioner" prata om spelet utan sätter ett embargo på det för (återigen) dom viste långt innan hur trasigt det va men brydde sig inte för pengar är viktigare än rykte och när det gäller pengar så kan man skita i sina spelare överlag.

De borde definitivt skjutit på lanseringen av PS4/XB1-releasen. Däremot är embargon väldigt vanliga inom spelbranschen, och inget företag skulle medvetet skita i sitt rykte då rykte = spelare = pengar. Man kan inte påstå att pengar är viktigare än spelare när spelare är pengar. CDPR kommer på lösa det här på något vis, inte för att jag är en stor CDPR-fan utan för att det ligger i deras egenintresse att göra det.

Ett sätt för CDPR att få tillbaka sin upphöjda status i gamingvärlden, vore om de själva betalade tillbaka till dom som köpt spelet och sedan försökt att få in pengarna från Microsoft och Sony. Nu kommer detta aldrig hända, men i köparnas ögon hade det varit en bra gest att försöka mildra schismen som har uppstått.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Told you so. CDPR lovade att om man vill kan man. But Sony wants it cut.

Medlem

Funkar hur bra som helst för mig, enbart nån enstaka grafikbugg som varken gör till eller från.
Klockrent spel. gillart.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Releasen har blivit uppskjutet ett flertal gånger pga PS4 och Xbox One, och vad gör folk? Förhandsbokar det till PS4 och Xbox One och blir förvånade över att det är dåligt optimerat. Sluta lipa, ni har er själva att skylla.

Medlem
Skrivet av Mox+:

De borde definitivt skjutit på lanseringen av PS4/XB1-releasen. Däremot är embargon väldigt vanliga inom spelbranschen, och inget företag skulle medvetet skita i sitt rykte då rykte = spelare = pengar. Man kan inte påstå att pengar är viktigare än spelare när spelare är pengar. CDPR kommer på lösa det här på något vis, inte för att jag är en stor CDPR-fan utan för att det ligger i deras egenintresse att göra det.

Absolut är det så, Spelare är pengar men tycker det borde gå en gräns eller Gällande embargot så förstod jag det som att dom ställde till det ännu mer för sig själva gällande Ps4&XB1 i detta fall? Jag menar, Hade som släppt på embargot och låtit speltestare prova spelet på Ps4/Xb1 och inte bara fått prata om videos innan det släpptes så hade dom nog sålt betydligt mindre än vad dom gjorde nu tror du inte och folk hade reagerat mer på spelet hur trasigt det var (och ifrågasatt PC versionen om den va lika dålig) som i sin tur med stor förmodan kanske skjutit upp spelet (Som hade behövt i mitt tycke) till 2021

Håller dock med att Embargon finns inom spelindustrin i flera fall men har det någonsin ställt till det såhär? (kanske förträngt dom spelen ur minnet). Tror dock absolut att CDPR kommer ta hand om denna situation och göra något bra ut av det men tror detta va ett "Wow" ögonblick för många som höll CD PR högre än många andra devs efter Witcher 3.

Jag spelar inte så ofta själv längre men man kan inte undgå att se hur spelindustrin har reagerat på detta vilken sida man än är på.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Releasen har blivit uppskjutet ett flertal gånger pga PS4 och Xbox One, och vad gör folk? Förhandsbokar det till PS4 och Xbox One och blir förvånade över att det är dåligt optimerat. Sluta lipa, ni har er själva att skylla.

Haha är du seriös?? Visa mig var på PS4’ns CP2077 spelomslag som det står att spelet är nästintill ospelbart med 10 fps samt otaliga buggar. Om det gör det så har jag mig själv att skylla, annars är du ute och cyklar ...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Releasen har blivit uppskjutet ett flertal gånger pga PS4 och Xbox One, och vad gör folk? Förhandsbokar det till PS4 och Xbox One och blir förvånade över att det är dåligt optimerat. Sluta lipa, ni har er själva att skylla.

Nej.

Jag är en CDPR fanboy och älskar CP77, njuter stort av varje sekund i spelet!
Men det suddar inte ut misstagen CDPR gjort iom den här lanseringen och speciellt spelets skick på de äldre konsolerna.
Det är inte kundernas fel om CDPR levererar ett knappt spelbart spel som inte ser hälften ut av vad de lovat inför releasen.

Detta var ett stort snesteg av ett företag som annars travat väldigt försiktigt mellan fallgropar. Ingen fara, mitt förtroende är kvar och min tilltro till deras möjligheter att komma tillrätta med detta, men jag kisar lite med ögonen åt dem tills vidare.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Freeman79a:

Told you so. CDPR lovade att om man vill kan man. But Sony wants it cut.

Länka vart de lovade att man kan få refund.

Skrivet av Bojkott:

Releasen har blivit uppskjutet ett flertal gånger pga PS4 och Xbox One, och vad gör folk? Förhandsbokar det till PS4 och Xbox One och blir förvånade över att det är dåligt optimerat. Sluta lipa, ni har er själva att skylla.

https://www.fz.se/nyhet/285085-cd-projekt-red-tycker-att-cybe...

CDPR kanske inte ska komma med såna här uttalanden.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Länka vart de lovade att man kan få refund.

Exakt. Som nämnt ovan har de sagt att de "hjälper till så gott de kan", vad det nu innebär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sito:

Haha är du seriös?? Visa mig var på PS4’ns CP2077 spelomslag som det står att spelet är nästintill ospelbart med 10 fps samt otaliga buggar. Om det gör det så har jag mig själv att skylla, annars är du ute och cyklar ...

Skrivet av Soulless:

Nej.

Jag är en CDPR fanboy och älskar CP77, njuter stort av varje sekund i spelet!
Men det suddar inte ut misstagen CDPR gjort iom den här lanseringen och speciellt spelets skick på de äldre konsolerna.
Det är inte kundernas fel om CDPR levererar ett knappt spelbart spel som inte ser hälften ut av vad de lovat inför releasen.

Detta var ett stort snesteg av ett företag som annars travat väldigt försiktigt mellan fallgropar. Ingen fara, mitt förtroende är kvar och min tilltro till deras möjligheter att komma tillrätta med detta, men jag kisar lite med ögonen åt dem tills vidare.

https://www.cheatsheet.com/entertainment/reasons-not-preorder...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Buggar och trasiga spel till trots, själv spelar jag på Stadia och har haft några enstaka småglitchar och en major bugg, annars har jag klarat mig. Nice!

MEN! Det som svider mest för mig (kanske har mig själv att skylle litegrann, kanske hade för stora förväntningar) är alla features/saker som ej existerar i spelet.

AI:n känns som hämtad från 90 talets spel. Poliser spawnar från ingenstans och tokmördar dig om du gör minsta brott. Samtidigt som du kan bara knalla in igenom en öppen dörr till en affär och vips så är alla problem/poliser vilse/borta...

Noll interaktiva saker att göra i staden. Ta en drink på en bar? Nope. Spela på arkadspel? Nope. Åka tunnelbana (som de byggt räls för och stationer)? Nope, finns inga tåg. Ta en taxi genom neondränkta innerstadskvarteren? Nope, inga taxis här inte. En glädjeflicka här o där med en lagom mjukporrig sekvens som varar i ungefär 20 sekunder. Noll dynamiska händelser som tex en ficktjuv som blir jagad av polis, en galen chaufför som krockar in i folk med polispatrull i bil hack i häl. Gängmedlemmar som skjuter mot poliser etc etc. Noll. Finns ej.

Om du tex "lånar" en bil av någon mitt på vägen så sätter sig personen på huk på vägen. Där sitter personen tills du åker så långt bort att NPC:n despawnar. Skjuter du på öppen gata så sätter sig alla NPC:er sig på huk i sync med samma animation, men inget annat händer som oftast.

Vissa gäng kan du knalla upp till och stirra dem i plytet. Andra gäng skjuter dig så fort du närmar dig. Ingen av dem kan du prata med om det inte är genom ett mission. Noll agerande/interaktion med egentligen någon utanför själva uppdragen...

Du kan också stjäla allt som inte sitter fast, överallt, även om personen i tex affären står 2 cm ifrån objektet. Glöm "Stolen goods" kännetecknet från tex Fallout, Skyrim etc. Bara att roffa åt sig med noll konsekvens. Stjäla en NPCs puffra som ligger i stolen bredvid honom på skjutbanan? Jajamen, bara att ta...

Staden känns med andra ord rätt död. Om man jämför med GTA 4 eller 5 där det "händer" saker i staden så är det miiiil bättre än Cyberpunk i den bemärkelsen. Bara en sån sak att om du ställer din bil mitt i vägen, ja då har du snart skapat en kö som skulle få IKEA på en löningslördag avundsjuka. INGEN bil kör om, som tex i GTA...alla väntar på att du ska flytta bilen...

Långt inlägg, finns mer att läsa på reddit om saker som "borde" funnits och saker som CD projekt Red pratat sig varma om. De ljög inte bara om kvaliteten på PS4 och Xbox, de ljög om vad resten av spelet gör och inte gör också. Vissa saker kanske finns, men långt ifrån som de gjort PR om.

Kommer troligen köra några sidouppdrag och sen kötta igenom storyn bara...sen lämnar jag nog Night City på ett bra tag om inte CDPR gör en Hello Games.... (If you know, you know)

Heppåer

Medlem

Igår: Ge mig Cyberpunk NUUU jag betalar vad som helst!!
Idag: Ge mig mina pengar NUUU eller så facetwittrar jag!!

Medlem
Skrivet av Hussmannus:

Buggar och trasiga spel till trots, själv spelar jag på Stadia och har haft några enstaka småglitchar och en major bugg, annars har jag klarat mig. Nice!

MEN! Det som svider mest för mig (kanske har mig själv att skylle litegrann, kanske hade för stora förväntningar) är alla features/saker som ej existerar i spelet.

AI:n känns som hämtad från 90 talets spel. Poliser spawnar från ingenstans och tokmördar dig om du gör minsta brott. Samtidigt som du kan bara knalla in igenom en öppen dörr till en affär och vips så är alla problem/poliser vilse/borta...

Noll interaktiva saker att göra i staden. Ta en drink på en bar? Nope. Spela på arkadspel? Nope. Åka tunnelbana (som de byggt räls för och stationer)? Nope, finns inga tåg. Ta en taxi genom neondränkta innerstadskvarteren? Nope, inga taxis här inte. En glädjeflicka här o där med en lagom mjukporrig sekvens som varar i ungefär 20 sekunder. Noll dynamiska händelser som tex en ficktjuv som blir jagad av polis, en galen chaufför som krockar in i folk med polispatrull i bil hack i häl. Gängmedlemmar som skjuter mot poliser etc etc. Noll. Finns ej.

Om du tex "lånar" en bil av någon mitt på vägen så sätter sig personen på huk på vägen. Där sitter personen tills du åker så långt bort att NPC:n despawnar. Skjuter du på öppen gata så sätter sig alla NPC:er sig på huk i sync med samma animation, men inget annat händer som oftast.

Vissa gäng kan du knalla upp till och stirra dem i plytet. Andra gäng skjuter dig så fort du närmar dig. Ingen av dem kan du prata med om det inte är genom ett mission. Noll agerande/interaktion med egentligen någon utanför själva uppdragen...

Du kan också stjäla allt som inte sitter fast, överallt, även om personen i tex affären står 2 cm ifrån objektet. Glöm "Stolen goods" kännetecknet från tex Fallout, Skyrim etc. Bara att roffa åt sig med noll konsekvens. Stjäla en NPCs puffra som ligger i stolen bredvid honom på skjutbanan? Jajamen, bara att ta...

Staden känns med andra ord rätt död. Om man jämför med GTA 4 eller 5 där det "händer" saker i staden så är det miiiil bättre än Cyberpunk i den bemärkelsen. Bara en sån sak att om du ställer din bil mitt i vägen, ja då har du snart skapat en kö som skulle få IKEA på en löningslördag avundsjuka. INGEN bil kör om, som tex i GTA...alla väntar på att du ska flytta bilen...

Långt inlägg, finns mer att läsa på reddit om saker som "borde" funnits och saker som CD projekt Red pratat sig varma om. De ljög inte bara om kvaliteten på PS4 och Xbox, de ljög om vad resten av spelet gör och inte gör också. Vissa saker kanske finns, men långt ifrån som de gjort PR om.

Kommer troligen köra några sidouppdrag och sen kötta igenom storyn bara...sen lämnar jag nog Night City på ett bra tag om inte CDPR gör en Hello Games.... (If you know, you know)

Heppåer

Sånt här dödar inlevelsen för mig totalt, ja kan inte se förbi det och jag kan inte förstå hur vissa kan definera detta som det nya benchmarket i spel.

Ska man ha överseende med att de är OW osv alltså nej , när npc:er knappt kan navigera gatuhörn utan att det ser dumt ut blir man besviken.

Finns mängder med spel som gör allt bättre än CP, oavsett om det är animationer, grafik, ai, interaktion, sen är de väl få som gör OW och försöker sig på allt, men ja trodde vi kommit längre för öppna spelvärldar vid detta laget.

Linjära spel förblir i majoritet de bästa upplevelser jag haft hittills.

Medlem
Skrivet av Hussmannus:

Buggar och trasiga spel till trots, själv spelar jag på Stadia och har haft några enstaka småglitchar och en major bugg, annars har jag klarat mig. Nice!

MEN! Det som svider mest för mig (kanske har mig själv att skylle litegrann, kanske hade för stora förväntningar) är alla features/saker som ej existerar i spelet.

AI:n känns som hämtad från 90 talets spel. Poliser spawnar från ingenstans och tokmördar dig om du gör minsta brott. Samtidigt som du kan bara knalla in igenom en öppen dörr till en affär och vips så är alla problem/poliser vilse/borta...

Noll interaktiva saker att göra i staden. Ta en drink på en bar? Nope. Spela på arkadspel? Nope. Åka tunnelbana (som de byggt räls för och stationer)? Nope, finns inga tåg. Ta en taxi genom neondränkta innerstadskvarteren? Nope, inga taxis här inte. En glädjeflicka här o där med en lagom mjukporrig sekvens som varar i ungefär 20 sekunder. Noll dynamiska händelser som tex en ficktjuv som blir jagad av polis, en galen chaufför som krockar in i folk med polispatrull i bil hack i häl. Gängmedlemmar som skjuter mot poliser etc etc. Noll. Finns ej.

Om du tex "lånar" en bil av någon mitt på vägen så sätter sig personen på huk på vägen. Där sitter personen tills du åker så långt bort att NPC:n despawnar. Skjuter du på öppen gata så sätter sig alla NPC:er sig på huk i sync med samma animation, men inget annat händer som oftast.

Vissa gäng kan du knalla upp till och stirra dem i plytet. Andra gäng skjuter dig så fort du närmar dig. Ingen av dem kan du prata med om det inte är genom ett mission. Noll agerande/interaktion med egentligen någon utanför själva uppdragen...

Du kan också stjäla allt som inte sitter fast, överallt, även om personen i tex affären står 2 cm ifrån objektet. Glöm "Stolen goods" kännetecknet från tex Fallout, Skyrim etc. Bara att roffa åt sig med noll konsekvens. Stjäla en NPCs puffra som ligger i stolen bredvid honom på skjutbanan? Jajamen, bara att ta...

Staden känns med andra ord rätt död. Om man jämför med GTA 4 eller 5 där det "händer" saker i staden så är det miiiil bättre än Cyberpunk i den bemärkelsen. Bara en sån sak att om du ställer din bil mitt i vägen, ja då har du snart skapat en kö som skulle få IKEA på en löningslördag avundsjuka. INGEN bil kör om, som tex i GTA...alla väntar på att du ska flytta bilen...

Långt inlägg, finns mer att läsa på reddit om saker som "borde" funnits och saker som CD projekt Red pratat sig varma om. De ljög inte bara om kvaliteten på PS4 och Xbox, de ljög om vad resten av spelet gör och inte gör också. Vissa saker kanske finns, men långt ifrån som de gjort PR om.

Kommer troligen köra några sidouppdrag och sen kötta igenom storyn bara...sen lämnar jag nog Night City på ett bra tag om inte CDPR gör en Hello Games.... (If you know, you know)

Heppåer

Känns ju nu att Witcher 3 vart en ”one hit wonder”, och att cd levt på den hybris som varit.
Kommer att invänta då CyberPunk är spelbart, håller tummarna.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Sito:

Haha är du seriös?? Visa mig var på PS4’ns CP2077 spelomslag som det står att spelet är nästintill ospelbart med 10 fps samt otaliga buggar. Om det gör det så har jag mig själv att skylla, annars är du ute och cyklar ...

Visa mig vart det står att CDPR garanterar en felfri spelupplevelse. Du har aldrig några garantier för hur bra ett spel är eller hur bra det flyter. Du köpte grisen i säcken, och i stället för att medge att du har begått ett misstag så försöker du skylla ifrån dig. Sluta förhandsboka spel så slipper du bli besviken. Det är knappast någon nyhet att CDPR släpper trasiga spel, så varför tyckte du att det var en bra idé att förboka detta, med alla problem som de haft under utvecklingens gång?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Releasen har blivit uppskjutet ett flertal gånger pga PS4 och Xbox One, och vad gör folk? Förhandsbokar det till PS4 och Xbox One och blir förvånade över att det är dåligt optimerat. Sluta lipa, ni har er själva att skylla.

De förhandsbokar det för att de utgår från att utvecklaren inte ljuger om att de arbetat med spelet så det är "golden" inför release. Många låter företag komma undan för att de har "ekonomiska saker att tänka på" men det har väl alla konsumenter också? Helt befängt enligt mig. Ett företag ska inte få komma undan (och jag skiter ärligt talat i argumentet "ja men det händer ju hela tiden" eftersom jag lika gärna skulle kunna applicera det på barnarbete och säga att det borde vara lugnt här med) med att falskt marknadsföra sin produkt på det här sättet. Har man snöat in sig så pass att det låter okej utgår jag ifrån att man inte har så mycket problem med maffior för där gäller ju också en massa omständigheter. I alla fall om man vill mena att den punkten är något relevant eller ens värt något i debatten.

Personligen lirar jag detta på low/medium inställningar på en laptop och har stött på några roliga buggar under de få timmar jag spelat det. Ingenting har förstört min upplevelse ännu men det jag har sett på video från spelet på Youtube och liknande är på en nivå som inte är okej. "Gone gold" betyder ingenting längre om CD Projekt Red inte lyckas rätta på skutan eftersom man då måste fråga sig "okej, men på vilka plattformar" som man ju garanterat inte kommer att få ett svar på. Sen måste man då utgå ifrån att spelet funkar sämst på de sämst presterande plattformarna och börja fundera kring hur dåligt det kommer vara. Skicka iväg en fråga till CD Projekt Red som lyder "Så om jag köper spelet till PS4/Xbox One, får jag ut 1/3 eller 1/2 av spelglädjen i jämförelse med andra?" Har aldrig sett ett Trippel-A spel som presterat såhär dåligt på PS4/Xbox One förutom... typ... det där tigerspelet. Nuff said känner jag. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Visa mig vart det står att CDPR garanterar en felfri spelupplevelse. Du har aldrig några garantier för hur bra ett spel är eller hur bra det flyter. Du köpte grisen i säcken, och i stället för att medge att du har begått ett misstag så försöker du skylla ifrån dig. Sluta förhandsboka spel så slipper du bli besviken. Det är knappast någon nyhet att CDPR släpper trasiga spel, så varför tyckte du att det var en bra idé att förboka detta, med alla problem som de haft under utvecklingens gång?

Det här är inte en Kickstarter. Vet inte om det behöver poängteras men det här rör sig om en färdig produkt och där de första dagarnas försäljning (inte minst förhandsbokningar) starkt kommer påverka resterande försäljning av spelet. Det är lite som när jag hör folk säga "Haha, alla som köper en konsol i starten är ju idioter" förutom att... du vet... om inte det fanns tidiga köpare hade du inte hittat konsolen på hyllan senare heller.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Länka vart de lovade att man kan få refund.

https://youtu.be/CGWs83N-zUc
Han läser rakt av.

Medlem
Skrivet av Hussmannus:

Buggar och trasiga spel till trots, själv spelar jag på Stadia och har haft några enstaka småglitchar och en major bugg, annars har jag klarat mig. Nice!

MEN! Det som svider mest för mig (kanske har mig själv att skylle litegrann, kanske hade för stora förväntningar) är alla features/saker som ej existerar i spelet.

AI:n känns som hämtad från 90 talets spel. Poliser spawnar från ingenstans och tokmördar dig om du gör minsta brott. Samtidigt som du kan bara knalla in igenom en öppen dörr till en affär och vips så är alla problem/poliser vilse/borta...

Noll interaktiva saker att göra i staden. Ta en drink på en bar? Nope. Spela på arkadspel? Nope. Åka tunnelbana (som de byggt räls för och stationer)? Nope, finns inga tåg. Ta en taxi genom neondränkta innerstadskvarteren? Nope, inga taxis här inte. En glädjeflicka här o där med en lagom mjukporrig sekvens som varar i ungefär 20 sekunder. Noll dynamiska händelser som tex en ficktjuv som blir jagad av polis, en galen chaufför som krockar in i folk med polispatrull i bil hack i häl. Gängmedlemmar som skjuter mot poliser etc etc. Noll. Finns ej.

Om du tex "lånar" en bil av någon mitt på vägen så sätter sig personen på huk på vägen. Där sitter personen tills du åker så långt bort att NPC:n despawnar. Skjuter du på öppen gata så sätter sig alla NPC:er sig på huk i sync med samma animation, men inget annat händer som oftast.

Vissa gäng kan du knalla upp till och stirra dem i plytet. Andra gäng skjuter dig så fort du närmar dig. Ingen av dem kan du prata med om det inte är genom ett mission. Noll agerande/interaktion med egentligen någon utanför själva uppdragen...

Du kan också stjäla allt som inte sitter fast, överallt, även om personen i tex affären står 2 cm ifrån objektet. Glöm "Stolen goods" kännetecknet från tex Fallout, Skyrim etc. Bara att roffa åt sig med noll konsekvens. Stjäla en NPCs puffra som ligger i stolen bredvid honom på skjutbanan? Jajamen, bara att ta...

Staden känns med andra ord rätt död. Om man jämför med GTA 4 eller 5 där det "händer" saker i staden så är det miiiil bättre än Cyberpunk i den bemärkelsen. Bara en sån sak att om du ställer din bil mitt i vägen, ja då har du snart skapat en kö som skulle få IKEA på en löningslördag avundsjuka. INGEN bil kör om, som tex i GTA...alla väntar på att du ska flytta bilen...

Långt inlägg, finns mer att läsa på reddit om saker som "borde" funnits och saker som CD projekt Red pratat sig varma om. De ljög inte bara om kvaliteten på PS4 och Xbox, de ljög om vad resten av spelet gör och inte gör också. Vissa saker kanske finns, men långt ifrån som de gjort PR om.

Kommer troligen köra några sidouppdrag och sen kötta igenom storyn bara...sen lämnar jag nog Night City på ett bra tag om inte CDPR gör en Hello Games.... (If you know, you know)

Heppåer

Äntligen någon som skriver exakt hur jag känner !

AI,n känns absolut som den är från tidigt 2000 tal. Du kör upp bilen 1cm på trottoaren och folk skriker och springer iväg som du begått ett massmord eller så sätter dom sig på huk och skakar och säger något i stil med "dont hurt me". Jag parkerade bara bilen 1cm upp på trottoaren?

Likaså vad du säger angående staden i sig, Hade mycket större förhoppningar på vad vi fick. Lyxigt paket (trailers) men inget innehåll när du öppnar det. Staden är död, Visst är det mycket AI,s men eftersom dom är så buggiga så har jag nu stängt av dom istället för att ha dom gående runt och bara irritera mig som är oerhört synd i ett spel som detta (Det hjälper min fps dock).

Finns inga tunnelbanor (som för mig inte är så viktigt i sig) men visar man att personen åker tåg i fråga i en trailer så hade jag ialf haft någon förhoppning på att man skulle kunnat åka tunnelbana eller ialf gå ut på "tåg stationer" i spelet för att kanske göra något mission eller liknande men så är inte fallet.

Sen är ju trafiken i spelet ett helt hopplöst fall. När jag tillexempel spelar GTA V och tar en paus från olika missions så är det alltid kul att leka "laglig" och åka runt i trafiken som en annan medborgare. Men det går absolut inte att göra i detta spel. I alla fall inte till den nivån GTA V tog det och det är ett spel som kom ut för 7 år sen (låt oss säga 4 då det dröjde ett bra tag till PC).

Hade någonstans hoppats att AI,n skulle tagit ett lyft. Men så är ej fallet. Bilar som vägrar köra, Bilar som stannar mitt på gatan för att inte tala om fot trafikanter som blir livrädda när du kommer körande och ändra skriker och sätter sig på huk, Springer iväg 15meter och gömmer sig (om dom inte despawnar). Eller klassikern, Springer ut i gatan för att sen göra så du får polisen efter dig när du knappt rör dom med bilen. Som sagt, Ett 7 - > 4 år gammalt GTA V har mer reaktioner på fot trafikanter när du "nuddar" dom med bilen. (Pekar finger/frågar va fan du håller med med eller kort sagt sliter ut dig ur bilen och slår ner dig) men inte i detta. Här sätter dom sig på huk och skriker och tillkallar polis.

Men det gör inget det heller då polisen i detta är inget att oroa sig för. Efter att jag såg trailern så trodde jag att polisen i detta skulle vara på en helt ny nivå än vad vi sätt tidigare i spel. Eftersom dom skulle ha "flygande" bilar i detta och du även såg i starten av spelet (inga spoilers) (Cyberpoliser) hoppa ut och göra en uppvisning hur det går om du bryter lagen så hade jag riktigt höga förhoppningar. Trodde dom skulle komma flygande och hitta dig vart du än är mer eller mindre, Scana staden efter dig så du va tvungen att verkligen gömma dig på Cyberpunks bak-gator etc men nej. Som du säger så spawnar dom in mitt framför dig och avrättar dig med 2 skott, Va i helvete va det där? va min första reaktion när det hände.

Pratade riktigt högt om spelet i början och gör det fortf OM VI BARA pratar om Storyn och hur animationerna utspelar sig i "skriptade" story sekvenser (känns som en film i många fall) men allt utöver det har i detta fall för mig har varit en total besvikelse. Nu kommer ju absolut CDPR fixa allt detta längre fram men ja, Visst är det ingen höjdare.

Oh inte för att peka finger nu - Men känner jag måste fråga.
Vilket cyberpunk va det FZ spelade när dom gav det högsta poäng?

SPOILERS HÄR UNDER: VARNING VARNING VARNING !!!

Det som också fick mig att sucka gällande AI,n va när du gör uppdraget med spindel roboten på hotellet. Efter allt går åt helvete och du måste ta dig ut så försökte jag smyga ut och döda så många via stealth som möjligt istället för att skjuta mig igenom. Kryper runt som en mus bara för att vid flera tillfällen ha din vän bakom dig med hög röst skrika. THEY ARE EVERYWHERE för att sen i nästa mening prata tyst igen. Eller varför inte tala om när han ställer sig upp framför en AI vakt som går rakt för förbi honom som han inte vore där medans jag, Om jag visar en lilltå runt ett hörn skapar totalt kaos. Snacka om något som tar en ut från spelet när sådant händer. Ush.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

https://www.eurogamer.net/articles/2020-12-15-the-cyberpunk-2...

Artikeln ifråga förklarar det mesta, d.v.s. att de följer Sonys/MS sedan länge fastställda procedurer för återbetalning, Finns fall hos både Sony och MS där spelare inte lyckats få en återbetalning (nämns i artikeln).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

123
Skriv svar