Sony väljer att ta ner Cyberpunk 2077 från PS-store...

Backloggens befriare
Sony väljer att ta ner Cyberpunk 2077 från PS-store...

... på obestämt tid. Och man ger nu även alla som köpt spelet digitalt rätten att ångra sig utan några större krusiduller.

PlayStation.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Får se om XBone köpare får samma möjlighet, bra gjort av Sony iaf. Lider med folk som sett fram emot det och köpt det på konsol. Det borde aldrig kommit till lastgen, inte så här iaf.

Medlem

Ja heja.....
De stora drakarna skrattar sig nog harmynta, tid pengar som kunde spenderas på buggfixar kanske gratis dlc, nästa projekt går upp i binära rymden.

Grabben har kört i timmar varje dag på ps4 med extern ssd. Suttit med i timmar nu och då, ett fantastiskt spel.
Visst har det krachat, men inte så ofta, och visst är bilkörning halvseg men hur stor del av spelet utgör detta?

Hur många 6-7års dammsamlade konsoler står det där ute med värmeproblem? Något varje pc användare är medveten om, damm alltså.
Hur många dagar har det nu varit ute, har de fått någon respit för att fixa buggar? Vad är ni villiga att ge för slack för ett råbuggit ea spel? Skulle ea ge er pengar åter? Hur mycket innehåll har inte detta spel?

Mår illa av jakten på cdpr.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Jag fullkomligt älskar spelet. Har inga tankar på att utnyttja detta från sony. Även om det är en bra åtgärd för dem missnöjda.

För oss som väljer ha kvar spelet...kommer vi fortfarande få löpande uppdateringar?

KoP
Medlem

Trist om spelet var så pass illa till PS4 (nu tror jag det iofs är frågan om någon form utav häxjakt och gråtande gamerbebisar), själv tycker jag det funkar rätt ok på Xbone, har iaf riktigt kul med spelet än så länge.

KoP
Medlem
Skrivet av Dajvan:

Får se om XBone köpare får samma möjlighet, bra gjort av Sony iaf. Lider med folk som sett fram emot det och köpt det på konsol. Det borde aldrig kommit till lastgen, inte så här iaf.

Varför? Funkar rätt bra på Xbone. Finns definitivt spel som släppts i värre skick än Cyberpunk. Själv har jag 20+ timmar spelade på Xbone utan någon större strul (inga krasher eller gamebreaking buggar) förutom en gång när en hud fastnade på skärmen, men det var bara reloada en quicksave.

Medlem

Refund är en bra möjlighet, förstår inte varför de plockar ner det. Pro verkar ju vara en habil upplevelse. Även PS5 funkar ju bra. Den versionen fungerar och blir också drabbad av detta.

Quake-konnässsör

Låter väl som en bra plan att plocka ned spelet, tills de har fixat de mesta av buggarna så att spelarna får en bra upplevelse. Fattar fortfarande inte varför de släppte spelet i det här skicket. De kunde lika gärna vänta tills allt var ordnat. Men de ville väl komma åt julmarknaden med spelet, men ändå tror jag inte det hade spelat någon roll om de släppte spelet mitt i sommaren, folk skulle ha köpt det ändå och suttit inne och spelat.

Medlem

Hahaha, underbart tragikomiskt. Största spel-skandalen genom alla tider? Snacka om att göra bort sig CDPR

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Hahaha, underbart tragikomiskt. Största spel-skandalen genom alla tider? Snacka om att göra bort sig CDPR

Detta är illa, väkdigt illa. Men vill nog säga att Anthem tar det priset. Men hey, det gick iallafall att spela på konsol ^^

Medlem
Skrivet av Zensu:

Detta är illa, väkdigt illa. Men vill nog säga att Anthem tar det priset. Men hey, det gick iallafall att spela på konsol ^^

Ja Anthem är där uppe också, men med tanke på att detta spel målats upp som spelvärldens heliga gral i flera år så tar nog detta priset för mig iaf.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Hahaha, underbart tragikomiskt. Största spel-skandalen genom alla tider? Snacka om att göra bort sig CDPR

Blizzard, EA, bethesda och Ubisoft har alla gjort bort sig lika mycket och mer 🤣
Så överdriv inte för mycket nu, det är trots allt Fredag


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Blizzard, EA, bethesda och Ubisoft har alla gjort bort sig lika mycket och mer 🤣
Så överdriv inte för mycket nu, det är trots allt Fredag

Jag skulle nog vilja påstå att ingen är i närheten av CDPR fiasko. Så mycket som utlovats, ständigt tjat om att man släpper spelet när det är klart och utskick av enbart PC exemplar till recensenter.

De du nämner är långt ifrån höjdare, men detta är helt klart värre.

Medlem
Skrivet av Maddog:

För oss som väljer ha kvar spelet...kommer vi fortfarande få löpande uppdateringar?

Bra fråga, det är jag också nyfiken på. Spelar på en PS4 Slim och har oerhört skoj med det så inga tankar på att genomföra en refund.

jbx
Medlem

Perfekt för folk som spelat igenom de, eller?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Maddog:

Jag fullkomligt älskar spelet. Har inga tankar på att utnyttja detta från sony. Även om det är en bra åtgärd för dem missnöjda.

För oss som väljer ha kvar spelet...kommer vi fortfarande få löpande uppdateringar?

Skrivet av Kazutoyo:

Bra fråga, det är jag också nyfiken på. Spelar på en PS4 Slim och har oerhört skoj med det så inga tankar på att genomföra en refund.

Verkar så enligt CDPR

https://mobile.twitter.com/CyberpunkGame/status/1339846154176...

Medlem

Då spelet krashade minst en gång i timmen på min PS5 har jag begärt en refund. Tveksamt om jag köper det igen.

Medlem
Skrivet av Boogie:

Då spelet krashade minst en gång i timmen på min PS5 har jag begärt en refund. Tveksamt om jag köper det igen.

Så skumt att det verkar helt random, spelar samma version utan krasch. Hur som helst behöver spelet uppdateras, ordentligt. Själv kommer jag att ta en paus och spela annat tills det blir upppatchat. Vill nog inte spela klart det utan nextgen känslan.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av lars_kongo:

Hahaha, underbart tragikomiskt. Största spel-skandalen genom alla tider? Snacka om att göra bort sig CDPR

Dålig PR för CDPR.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Denna näsbränna tror jag är hälsosam för CDPR. De har ridit på en oerhörd framgångsvåg med Witcher-serien och tog sig vatten över huvud med denna lansering. Jag säger inte att jag håller med häxjägarna, det har börjat gå ganska rejält över styr. Men CDPR får också klä skott för en bransch som har satt det i system att lansera ofärdiga spel långt innan de egentligen borde lanseras.

Vi drunknar ju i lanseringar redan som det är. Det behövs inte stressas. Jag ser mycket hellre att man utvecklar något mindre ambitiösa världar utan crunch och släpper när man är nöjda med resultatet. Sätt inga externa deadlines, jobba enbart med interna deadlines (som alla vet är flytande).

Det är som @almblad skrev i ett tidigare inlägg: CDPR hade kunnat lansera CP2077 om ett halvår och ändå sälja gräs. Men de ville väl hinna med att få sålt maximalt antal exemplar till last-gen innan spelarna började gå över till PS5/XS.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av lars_kongo:

Hahaha, underbart tragikomiskt. Största spel-skandalen genom alla tider? Snacka om att göra bort sig CDPR

Pratar vi falsk marknadsföring så är väl "One Man's Lie" i form av No Man's Sky herren på täppan, eller? De kunde ju inte ens använda sig av tricket att bara låta kritikerna recensera på den konsol där spelet funkade bäst - man hade ju ljugit om spelet från topp till tå.

Sedan har förstås det spelet & utvecklarna fått sina rykten reparerade över åren i efterhand tack vare idogt arbete, men det är en annan femma. Får hoppas CD Projekt kan göra något liknande.

1
Skriv svar