Epics julklappsutdelning i gång – Cities Skylines gratis i dag

Robot
Epics julklappsutdelning i gång – Cities Skylines gratis i dag

Hämta stadsbyggaren utan kostnad innan klockan 17.

#cities-skylines, #epic-games-store, #julrea


Medlem

Så inte alls vad den "läckta" listan sa


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av Ankh:

Så inte alls vad den "läckta" listan sa

Verkar inte så, men vi får väl se kl 17 varje dag. Cities Skylines är ju svinbra hursomhelst.


signatur
Medlem

Jag undrar hur många som känner som mig och ångrar lite att man inte signade upp och klickade hem alla gratisspel från början. Det började som en bojkott + någon form av insikt att jag ändå inte skulle hinna spela spelen pga stor backlog. Nu när jag har missat så många bra gratisspel känns det som att det är för sent att hoppa på tåget 😁

Medlem
Skrivet av bronie:

Jag undrar hur många som känner som mig och ångrar lite att man inte signade upp och klickade hem alla gratisspel från början. Det började som en bojkott + någon form av insikt att jag ändå inte skulle hinna spela spelen pga stor backlog. Nu när jag har missat så många bra gratisspel känns det som att det är för sent att hoppa på tåget 😁

Jag brukar klicka hem de flesta "storspelen" som de skänker bort utan att ladda ner dem. Man vet ju aldrig om man plötsligt skulle få väldigt mycket tid över av någon anledning Indiespelen brukar jag dock skippa.

Medlem

Tack för de fortsatta tipsen. Gratis är gott!

Medlem

Hämtat flera men aldrig startat något 😂

Testpilot
Skrivet av Ankh:

Så inte alls vad den "läckta" listan sa

När det stod "Horizon Zero Down" blev jag aningen skeptisk till den...

Medlem

Som flera, när jag nu kommer ihåg det klickat så man får gratis spelet men ahr nog ännu inte laddat ner något.
Känns som tid är en lyx vara nu för tiden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hade aldrig köpt Snowrunner om jag inte hade fått Mudrunner gratis.

Snowrunner för 160 kr är stöld! Otroligt skönt och zen liknande spel. 👍

Epics taktik fungerar ypperligt hos mig. Steam används endast för VR spel numera. 🙂

Medlem
Skrivet av Mutumba:

När det stod "Horizon Zero Down" blev jag aningen skeptisk till den...

Exakt den delen jag reagerade över med Det kan ju iofs vara att det är Horizon Zero Dawn fast med en extra kromosom?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Verkar inte så, men vi får väl se kl 17 varje dag. Cities Skylines är ju svinbra hursomhelst.

Saken är den att det spelar egentligen ingen roll om det blir spelen på listan eller ej - vi får ju spelen gratis!
Gratis är alltid välkommet! (så länge det inte är könssjukdom)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bronie:

Jag undrar hur många som känner som mig och ångrar lite att man inte signade upp och klickade hem alla gratisspel från början. Det började som en bojkott + någon form av insikt att jag ändå inte skulle hinna spela spelen pga stor backlog. Nu när jag har missat så många bra gratisspel känns det som att det är för sent att hoppa på tåget 😁

Jag håller fast i min bojkott. En majoritet av spelen är spel jag redan äger eller som jag aldrig kommer spela. Jag kan inte spela mer än ett singleplayer-spel i taget. Cities Skylines har jag redan spelat i så många år. Men hade jag fortfarande varit fattig student hade utan tvekan sålt mina ideal för gratis spel Bättre än att pirata iaf.

Avstängd

Finns det faktiskt dom som ännu envisas med att bojkotta Epic? Varför?
Och om man verkligen ogillar dom är det då inte bättre att klicka hem alla gratisspelen istället. Gissar utvecklarnas betalt baseras på mängden "köpta" gratisspel.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Finns det faktiskt dom som ännu envisas med att bojkotta Epic? Varför?
Och om man verkligen ogillar dom är det då inte bättre att klicka hem alla gratisspelen istället. Gissar utvecklarnas betalt baseras på mängden "köpta" gratisspel.

Jag bojkottar på grund av att Epic konkurrerar med en strategi som i min åsikt är "anti-kund", dvs genom att köpa till sig exklusivitet och på så vis tvinga kunden till deras platform. Jag hade haft mer respekt om de faktiskt försökte vinna över kunder genom att ha en bättre platform/launcher eller nischade sig på något vis (t.ex. som GOG gör med DRM-fria spel).

Du har nog rätt att skadan vore större om man plockade hem spelen, men där är jag för lat + att jag inte vill installera ytterligare en launcher (bloatware imo).

Medlem
Skrivet av Checker:

Finns det faktiskt dom som ännu envisas med att bojkotta Epic? Varför?
Och om man verkligen ogillar dom är det då inte bättre att klicka hem alla gratisspelen istället. Gissar utvecklarnas betalt baseras på mängden "köpta" gratisspel.

Det är så jag gör. Jag vill inte ha Epics klient, den är fortfarande för dålig och jag gillar inte dold spyware-kod (även om de förmodligen redan har åtgärdat den biten). Men jag klickar hem alla gratisspelen.

Gillar vare sig Steam eller Epic och har inte köpt något på Steam på mycket lång tid. Har dock hela PC-biblioteket där sedan tidigare och alla achievements. Framtiden för mig ligger troligtvis mer hos GamePass/SaaS till PC/XS och skivor till PS.

Idealet hade varit att det fanns en stor oberoende marknadsplats som utvecklarna samfinansierade (lite som bankgirot för svenska banker). Sedan kunde spelare genomföra digitala köp där och fritt välja klient, i likhet med förbokningen hos CDPR. Då kunde klienterna ta ut de kostnader de ville och respektive utvecklare kunde välja att t.ex. avstå helt från Steam om de så önskade.

Skrivet av bronie:

Du har nog rätt att skadan vore större om man plockade hem spelen, men där är jag för lat + att jag inte vill installera ytterligare en launcher (bloatware imo).

Har aldrig behövt installera klienten. Man kan claima spelen på epics hemsida och strunta i nerladdningen. Kan förstå lättjan dock; det känns ju lite fånigt att göra detta i nuläget. Men kanske förändras situationen i framtiden så att Epic gör om och gör rätt. Då ligger ju spelen kvar på kontot.

Medlem

pro tip, det finns mkt moddar till skylines som förbättrar avsevärt! sen brukade jag kolla denhär lirarn förut som har gått in totalt för det hela: man kan bli skickligare på detta spel än man kanske vill tro

https://www.youtube.com/c/BiffaPlaysIndie/videos


signatur

//monster

Medlem

Hört att det ska va kul! Kommer prova nångång!

Medlem

Lite varning om Cities: skylines, många av moddarna är ganska o-optimerade och har en tendens att få det gå på knäna prestandamässigt, så se upp så ni inte installerar för många/krävande moddar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

Lite varning om Cities: skylines, många av moddarna är ganska o-optimerade och har en tendens att få det gå på knäna prestandamässigt, så se upp så ni inte installerar för många/krävande moddar.

Nu finns det ingen motsvarighet till Steam Workshop på Epic. Det finns sätt att ändå installera Workshop mods men det är knöligt och tar tid.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Avstängd
Skrivet av serdyllon:

Det är så jag gör. Jag vill inte ha Epics klient, den är fortfarande för dålig och jag gillar inte dold spyware-kod (även om de förmodligen redan har åtgärdat den biten). Men jag klickar hem alla gratisspelen.

Seriöst? Var mer ett skämt från mitt håll... Jösses.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Seriöst? Var mer ett skämt från mitt håll... Jösses.

Trollar du eller läste du inte hela svaret?

"Men kanske förändras situationen i framtiden så att Epic gör om och gör rätt. Då ligger ju spelen kvar på kontot."

Om klienten är kass och jag ändå inte har tid att spela alla spel jag redan har, vad är det då som är så konstigt med att claima dem för framtida bruk? Epic gör bra saker. Klienten är än så länge inte bland dem. Men man kan ju hoppas att den blir bra inom ett par år.

Avstängd
Skrivet av serdyllon:

Trollar du eller läste du inte hela svaret?

"Men kanske förändras situationen i framtiden så att Epic gör om och gör rätt. Då ligger ju spelen kvar på kontot."

Om klienten är kass och jag ändå inte har tid att spela alla spel jag redan har, vad är det då som är så konstigt med att claima dem för framtida bruk? Epic gör bra saker. Klienten är än så länge inte bland dem. Men man kan ju hoppas att den blir bra inom ett par år.

Aah. Missförstod dig lite. Iom att du svarade att det är "så du gör" på min fråga om det finns folk som bojkottar Epic. My bad. Du vill bara inte använda deras klient alltså.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

The Long Dark är dagens gratisspel. Rekommenderas!

1
Skriv svar