Microsoft Flight Simulator passerar 2 miljoner spelare till pc

Robot
Microsoft Flight Simulator passerar 2 miljoner spelare till pc

I sommar är det Xbox-spelarnas (flyg)tur.

#microsoft-flight-simulator


Ska man snacka årets spel 2020 tycker jag ändå detta varit mer nydanande och haft större påverkan på spelbranschen än det där andra spelet alla käbblar om just nu.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Ska man snacka årets spel 2020 tycker jag ändå detta varit mer nydanande och haft större påverkan på spelbranschen än det där andra spelet alla käbblar om just nu.

Ja, tycker man glömmer bort vilken teknisk bedrift MSFS är med hur man använder molnet, live data och AI

Redaktör
Skrivet av totalwarplayer:

Ska man snacka årets spel 2020 tycker jag ändå detta varit mer nydanande och haft större påverkan på spelbranschen än det där andra spelet alla käbblar om just nu.

Ja, det är helt enastående på vissa punkter. Men på andra inte. Jag har hatat DCS-laddtiderna i flera år, sen kommer MSFS och är... inte lika illa, men ändå en trött doft av hårddisk. Och åtskilligt av geografin (i Sverige) är rena chansningar - Stockholm har ett Kaknästorn, och min jättelilla hemby Koberga i Dalarna har INTE ett flertal femvåningsherrgårdar. Bing Maps bör skärpa sig.

Men ja, det är jäkligt intressant. Kom tia på vår årsbästalista. Som vanns av en annan nydanare.


signatur
Medlem

Försökte spela med tangentbord/mus och ps4 controller.. Var fan ingen lek... Väntar nog med att ge mig in i detta tills jag jobbat ihop en ordentlig flajt kontröller.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, det är helt enastående på vissa punkter. Men på andra inte. Jag har hatat DCS-laddtiderna i flera år, sen kommer MSFS och är... inte lika illa, men ändå en trött doft av hårddisk. Och åtskilligt av geografin (i Sverige) är rena chansningar - Stockholm har ett Kaknästorn, och min jättelilla hemby Koberga i Dalarna har INTE ett flertal femvåningsherrgårdar. Bing Maps bör skärpa sig.

Men ja, det är jäkligt intressant. Kom tia på vår årsbästalista. Som vanns av en annan nydanare.

Ja, Stockholm har ett Kaknästorn?

Sen håller jag med om att de har placerat alldeles för många gigantiska herrgårdar på landsbygden. AI:n verkar tro att ladugårdar är stora höga byggnader och gör därför lägenhetshus av dem. Detta är dock inte Bing Maps fel utan Blacksharks.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Ja, Stockholm har ett Kaknästorn?

Sen håller jag med om att de har placerat alldeles för många gigantiska herrgårdar på landsbygden. AI:n verkar tro att ladugårdar är stora höga byggnader och gör därför lägenhetshus av dem. Detta är dock inte Bing Maps fel utan Blacksharks.

Är det så i alla länder eller enbart sverige?

Medlem
Skrivet av Millmount:

Är det så i alla länder eller enbart sverige?

Bra fråga, jag har reagerat på det mest när jag flugit i Sverige men det kan ju vara så att man lättare ser vad som är fel i sitt eget land. Jag skulle säga att USA är det land som fått absolut mest kärlek. Därför flyger jag mest där men också för att det finns gratis flygkartor på nätet över hela USA.

Medlem

har testat lite på min nybyggda burk med ett 3070 kort och spelet är sjukt vackert, Men.. det är fanimej OMÖJLIGT att spela med mus och tangentbord.. planen kastar sig helt okontrollerbart in i en dödsspiral rakt ner mot marken när man duttar på piltangenterna.. har jag några knepiga inställningar, eller är det tanken att man bara ska kunna njuta av det om man sitter med en riktig joystick?

Redaktör
Skrivet av Block:

har testat lite på min nybyggda burk med ett 3070 kort och spelet är sjukt vackert, Men.. det är fanimej OMÖJLIGT att spela med mus och tangentbord.. planen kastar sig helt okontrollerbart in i en dödsspiral rakt ner mot marken när man duttar på piltangenterna.. har jag några knepiga inställningar, eller är det tanken att man bara ska kunna njuta av det om man sitter med en riktig joystick?

Det går att köra med gamepad (mus är värdelöst), men en joystick ger bättre känsla. Det du främst vill åt är själva styrspaken och ett gasreglage, eventuellt också roder (finns ofta inbyggt i spaken). De billigaste finns från 250-300 kr, och för kanske 7-800 får du en helt ok spak med ett antal knappar så du kan sköta t.ex. flaps, trim och landställ med den istället för tangentbordet.


signatur
1
Skriv svar