Cybercynism 2077 - Konsten att bränna ett förtroende

Robot
Cybercynism 2077 - Konsten att bränna ett förtroende

Plötslig blev gamerns bästa vän ett cyniskt jätteföretag.

#cyberpunk-2077


Medlem

Hej igen! Tänker inte säga mer än så

Medlem

PC-Gaming-masterrace is laughing in 3090.

Medlem

Bra skrivet. Håller särskilt med sista stycket. Jag har väldigt kul i spelet. Var väldigt nära på att köra på bas-ps4 men köpte en ny hdmi-sladd till datorn istället. Hade på känn att det skulle bli sådär, men inte så dåligt som det blev.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Pansarknekt

Förstår att gamers är upprörda trots att jag personligen tycker spelet är sjukt najs som PC master race. Jag frågade mig själv för nåt år sen hur legit det kommer vara grafiskt om det även ska ut på last gen. Och nu fick jag svaret. Jag hoppas detta blir en läxa för CD Projekt Red. Sen undrar jag hur ekonomin ser ut om man tar det här steget, för det är ju inte så att detta direkt heller hjälper aktien att flyga.. *ramblin aside, trevlig helg på er


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Ja av alla stor företag där ute, hade man minst förväntat sig nåt sånt här från självaste CDProjectRed. Flera års välförtjänd tillit står på spel...

Inaktiv

Skulle vara kul att höra den interna dialogen mellan tekniska chefen och studiochefen.

-men spelet är inte färdigt än!
-Rulla ut säger jag! Stålarna ska in till jul!

Medlem

Överskattade,
Ist för att fokusera på att få ett utveckla helt spelbart lir, så lade dem fokus på Gwent kortspelet i alla former.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Skulle vara kul att höra den interna dialogen mellan tekniska chefen och studiochefen.

-men spelet är inte färdigt än!
-Rulla ut säger jag! Stålarna ska in till jul!

Och aktierna sjönk som en sten efteråt. Inte mycket till vinst där om räknar lite på det.

Medlem

Så många ggr PC-releaser varit buggiga och typ ospelbara och varit tvungen att vänta på patchar, så tar man det här med en klackspark och är glad att man kan spela direkt efter release på PC för engångsskull.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Det finns inga helylle-företag med miljardomsättning.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Bra att dom spelade in en svarsvideo till priset dom fick senast.
Nu behöver vi en ny video till: "CDPR har alltså fullt medvetet låtit sina kunder betala 700 kronor för nöjet att upptäcka att spelet funkar skit"
Kommer vi få en video tro?

Medlem

Största misstaget var ju att släppa detta till last gen. Vem bestämmer detta? Finns det avtal sen långt bak som inte går att bryta/ändra?
På pc är det ett bra spel, opolerat men fortfarande bra


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Min första instinkt var att försvara dem, det var illa men utvecklarna är tillräckligt stressade redan..

Sen kom jag till uppdraget där du spårar upp 2 datornördar som lägger ut snuff-filmer med barn på nätet. De heter Gottfrid och Fredrik. Uppenbart baserade på grundarna av piratebay.

Sååå.. ja.. går de till rena personattacker i sitt spel känner jag inte riktigt för att försvara dem. Jag kan förstå att en i spelbranchen inte gillar piratebay, men den liknelsen var i det grövsta laget.

Medlem

Hoppas verkligen ni ger Alyx eller något annat årets spel, inte detta. När någon trollade om att Valhalla skulle bli årets spel så lät det som ett skämt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trist att de klantade till det så grovt, de skulle tagit ett par blad från EA, Bethesda och Ubisoft hur man släpper felfria spel, utan downgrades etc. Fantastiska upplevelser som Fallout 76, Watchdogs, Anthem, Battlefront etc etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ville bara säga det att jag har länge sagt, att folk ska sluta hypa spel. Kanske folk har lärt sig nu? Det är alltid likadant. HYPE, sedan blir det en besvikelse och sedan kommer ett nytt spel och det blir likadant. Men det hör till ert fel också och jag pekar finger åt FZ's redaktion. Ni spelade spelet på PC trots alla buggar fick spelet ändå en full pott. Kan ni förklara er? Ni har också varit delaktiga i att ge detta spel ett sådant högt betyg, ni är då delaktiga i denna lögn. Jag tycker att ni ska be om ursäkt till de som lyssnar på era åsikter. Ni förtjänar faktiskt KOL i era julstrumpor.

Väl skrivet.

Det närmaste jag tänker på direkt är väl Assassins Creed Unity och No Man's Sky, även om detta är snäppet värre.
CDPR, Subset games, Valve och Eric Barone har väl hittils varit de enda inom spelbranschen som jag litat på. Synd.

Hoppas det kostar dem mycket.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Vem bestämmer detta? Finns det avtal sen långt bak som inte går att bryta/ändra?

Cdpr.
Avtal finns såklart, mellan cdpr och cdprs ägare.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Mitt GTX 1080 ti tuffar på,vad buggarna beträffar så är det lite mer än vanligt på nysläppta spel.
Jag får mig ett gott skratt ibland när högar med skrot skuttar runt eller bilar hoppar runt.
Att det gapas som det gör förstår jag inte för ni får pengarna tillbaka och 2077 kommer säkert bli bra på boxarna med men shit happens.
Nu lär jag få på nöten för jag inte är rättvis,att dom lovade för mycket kan jag hålla med om men domen är väl hård mot företaget som försökte göra spelet så alla fick ta del av det från första stund.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag börjar nu tycka synd om CDPR.. jag spelade en längre session igår på PC, och hade mindset att gnälla på allt. Sen efter nån timma var jag helt uppslukad av världen och mös runt när man hör musik från lägenheter osv i gränderna, och så har jag kommit in i combaten som är faktiskt väldigt bra. Jag förstår vad dom har velat uppnå med allt. Men ja det finns mycket som de måste fixa, jag vet inte med last gen om det går. Kanske tjänar de mest på att erkänna sig besegrade där och fokusera på next gen och pc för att sen föra cp2077 framåt. Finns så mycket mer de kan göra i den världen.

Medlem
Skrivet av henkka:

PC-Gaming-masterrace is laughing in 3090.

Beror nog mer på pengarna 🙂

Redaktör
Skrivet av Greenz:

Ville bara säga det att jag har länge sagt, att folk ska sluta hypa spel. Kanske folk har lärt sig nu? Det är alltid likadant. HYPE, sedan blir det en besvikelse och sedan kommer ett nytt spel och det blir likadant. Men det hör till ert fel också och jag pekar finger åt FZ's redaktion. Ni spelade spelet på PC trots alla buggar fick spelet ändå en full pott. Kan ni förklara er? Ni har också varit delaktiga i att ge detta spel ett sådant högt betyg, ni är då delaktiga i denna lögn. Jag tycker att ni ska be om ursäkt till de som lyssnar på era åsikter. Ni förtjänar faktiskt KOL i era julstrumpor.

Betyget förklaras i recensionen, där recensenten säger att han stött på buggar men inte så grova. Han kan inte gärna ta ansvar för att andra spelare drabbas av buggar, framförallt inte på plattformar han inte hade möjlighet att testa på då. Men vi har markerat extra tydligt att det är just pc-versionen som avses, och inte konsol.

Vi testade konsolversionen så fort det gick (på releasedagen). Så här med facit i hand hade det bästa varit separata recensioner för pc, next-gen och last-gen, men eftersom det här är typ första gången nåt sånt här händer är det svårt att förutspå. Plus att ni hade fått vänta på recensionerna ett antal dagar efter release, och många då hade köpt spelet ändå. Komplicerat.


signatur
Ambassadör
Xbox

Jag tror att det här borde släppts till PC först för att ändå få ut spelet innan jul, och sedan sett över vad för konsoler det kan portas till. Förslagsvis Xbox Series X|S och PS5 någon gång under 2021.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Mitt GTX 1080 ti tuffar på,vad buggarna beträffar så är det lite mer än vanligt på nysläppta spel.
Jag får mig ett gott skratt ibland när högar med skrot skuttar runt eller bilar hoppar runt.
Att det gapas som det gör förstår jag inte för ni får pengarna tillbaka och 2077 kommer säkert bli bra på boxarna med men shit happens.
Nu lär jag få på nöten för jag inte är rättvis,att dom lovade för mycket kan jag hålla med om men domen är väl hård mot företaget som försökte göra spelet så alla fick ta del av det från första stund.

Problemet är inte enbart buggar eller att de lovade för mycket. Ett stort problem är hur mycket de har markandsfört spelet och hypeat upp folk med visa funktioner eller diskutera vad du kan göra som inte existerar i spelet. De har ljugit och sagt att spelet flyter förvånansvärt bra på last-gen. Deras senaste förseningar förklarade dem med att de ville polare till last gen.
Sen så sket de i att ge ut review-koder för konsol versionen, de visade ändast 2 video-klipp för konsol-versionen vilket var riktigt cherry-picked då det folket spelar ser ut att vara sämre.
Sen i deras senaste uttalet så säger dem att de har inte haft fokuset på konsol-versionen utan istället fokuserat enbart på PC?!

Problemet jag har mest med CDPR nu är att de ljuger väldigt mycket, och säger motsatta saker till konsumenter och till investerare. För mig så har de tappat min tillit helt nu. Witcher 3 är ett av mina absolut favoritspel, men det betyder inte att jag ska sitta och försvara företaget vars beteende är så vidrig som den har varit nu.
Vad jag har läst, så har många av teamet som arbetade på Witcher 3 slutat hos CDPR. Det var trotsallt de som gjorde ett mästerverk till spel, inte CDPR-topparna.

Skribent
Skrivet av B-itta:

Ja av alla stor företag där ute, hade man inte förväntat sig nåt sånt här från självaste CDProjectRed. Fler års tillit står på spel...

Så här i backspegeln är jag kanske inte så förvånad ändä? Witcherspelen är kanonbra, men det är egentligen första gången de försöker något helt nytt. Allt ge gjort är ju fem spel, varav två är kortspel men ändå i samma värld som Witcher. På något vis var ocj blev Cyberpunk ett eldprov som de inte riktigt klarade av.

Tråkigt förstås, men det känns som ambitionerna inte riktigt matchade deras kompetens.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Betyget förklaras i recensionen, där recensenten säger att han stött på buggar men inte så grova. Han kan inte gärna ta ansvar för att andra spelare drabbas av buggar, framförallt inte på plattformar han inte hade möjlighet att testa på då. Men vi har markerat extra tydligt att det är just pc-versionen som avses, och inte konsol.

Vi testade konsolversionen så fort det gick (på releasedagen). Så här med facit i hand hade det bästa varit separata recensioner för pc, next-gen och last-gen, men eftersom det här är typ första gången nåt sånt här händer är det svårt att förutspå. Plus att ni hade fått vänta på recensionerna ett antal dagar efter release, och många då hade köpt spelet ändå. Komplicerat.

Och om ni kan börja med recensioner på Stadia hade det också varit grymt bra. För på Stadia fungerar spelet faktiskt väldigt bra och ser bra ut, även om det så klart finns några grafiska buggar.

Medlem

Nu kanske folk kan sluta förlåta dom för hur det behandlar sina medarbetare? Som om det skulle hända. Folk har glömt det här om några veckor max, då är vi arga på nästa grej, kanske att det finns tjejer i ett krigsspel eller något.

Medlem

CDPR blev helgonförklarade lite för snabbt. GOG.com, ingen drm, bra expansioner i all ära men de har faktiskt bara gjort ETT riktigt bra spel.

Medlem

Ok vi vet att PS4 och Xbone versionen sög. Kan vi gå vidare nu? CDPR kommer försöka fixa det så bra dom kan. Lira någon annat medans om ni inte kan lira nu. Big Deal. Det är ett spel.

Skriv svar