Brukar ni få låtar på hjärnan?

Medlem
Brukar ni få låtar på hjärnan?

Som bara går runt varv på varv inne i skallen, gärna ett brottstycke av en låt, typ refrängen, hela j***a dagen?

Händer mig titt som tätt, och även de gånger (oftast) som det är ett brottstycke från någon låt jag tycker är riktigt bra som snurrar runt varv på varv så blir det förbannat jobbigt efter ett tag, t.ex. när man kommer på sig själv med att för n:te gången gå och vissla på fanskapet.

Just nu så är det refrängen på den här (innanför spoilertaggen) som går varv på varv, om någon nu undrar.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Efter ett par timmars farmande på den bossen... Så fastnar låten...

Medlem

Dom två låtar som brukar komma upp i mitt huvud helt random året runt är "Bjällerklang" och "One Winged Angel" från Final Fantasy, fattar inte varför hahaha.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Japp, oftast skitmusik dessutom.

Medlem

brukar få denna på huvudet. återkommande genom flera år börjar jag vissla på den

Medlem

värsta va när man hade Mr Bombastic ofrivilligt i skallen

Medlem

Brukar få viss irriterande musik från reklam i huvudet ibland som jag går och nynnar på. Inte kul

Medlem

ADHD-brain här.

Kan säga att utan medicin är det konstant. Speciellt gamla låtar från 90-talet och tidigt 00-talet. Spice girls, backstreet boys, n-sync men också dansbandslåtar jag inte kommer ihåg att jag har hört.

När jag är ute och handlar, går till kassan och ska hem så plötsligt startas låten högt som fan "WHAT IS LOVE?! BABY DONT HURT ME" och jag tänker "för helvete" lite för mig själv. Pratar jag i telefon och blir uttråkad eller behöver lyssna extra noga om jag pratar med en myndighet så börjar spice girls med "noooow tell me whatcha want whatcha really really want, i wanna i wanna" och det är jobbigt som fan.

Det märkliga är att det alltid ska vara gamla låtar. Aldrig spelas det låtar jag gillar själv. Jag lyssnar inte ens på pop eller dansmusik.

signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jag har haft "the sound of silence" på hjärnan i snart två år, går och sjunger på den dagligen. Jag och sambon diskuterade detta igår. Har väl mer eller mindre alltid haft någon låt på hjärnan, men inte samma låt så här länge. Det är sällan originalet (som är fantastiskt) som jag hör i min idiot-hjärna heller, det är den där totalt värdelösa versionen som Disturbed gjorde för några år sedan som av någon outgrundlig anledning blev en "hit".
Sen kommer ju andra låtar in i mixen ibland också, men varje dag - The sound of silence.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

You have been warned.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är nog mest låtar som ungarna spelar som fastnar i huvudet tyvärr, väldigt irriterande när man själv är hårdrockare
Värst är nog alla Pappa Kapsyl låtar som konstant spelades för några år sedan som fortfarande snurrar i huvudet.

Medlem

Absolut. En av de mest fascinerande låtarna tycker jag är "This City Never Sleeps", Eurythmics.
Så mörk, sexig, skrämmande, suggestiv.

Skribent

Jag har haft "Making Bacon Pancakes" i huvudet sedan 1964.

Medlem

Ni får googla Östen Warnebring och 15 minuter från Eslöv, den har jag haft i skallen hela veckan. Jag behöver antagligen något från dom starkare hyllorna på Apoteken 🤯

signatur
Medlem

Visst har man det, nästan alltid. Vaknar ibland med låtar fast i huvudet, denna morgonen föll lotten på denna:

Inaktiv

079...75. 079..75.

Varsågod om du tillhör de lite äldre
Dyker upp med jämna mellanrum.

Gnällkuk
Skrivet av anon_176162:

079...75. 079..75.

Varsågod om du tillhör de lite äldre
Dyker upp med jämna mellanrum.

Haha! Behöver du ringa, till vän eller dummer, behöver du bara ett endaste nummer 079 75, 079 75! Jorå, den minns jag

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Under hela veckan mer eller mindre. Ledmotivet till Dinosaurietåg. Måste vara nåt dolt självskadebeteende.

Skrivet av trickeh2k:

Haha! Behöver du ringa, till vän eller dummer, behöver du bara ett endaste nummer 079 75, 079 75! Jorå, den minns jag

Jag har inget telefonnummer till hoonom!

Om du behöver ett nummer till nån.
Lyft då på luren till din telefoon...

Skrivet av joejjeman:

värsta va när man hade Mr Bombastic ofrivilligt i skallen

Tack för den

Ja hela tiden har jag konstiga reklamlåtar eller sånt man inte hört på 15 år.

brukar sitta kvar en vecka eller så

Skönt att man inte är ensam

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Introt till game of thrones går igång ibland och även The rasmus in the shadows konstigt nog, absolut inget jag lyssnar på, senast jag hörde den va ju i början av tonåren. Jäkla skumt.

Medlem
Skrivet av Lith:

Ni får googla Östen Warnebring och 15 minuter från Eslöv, den har jag haft i skallen hela veckan. Jag behöver antagligen något från dom starkare hyllorna på Apoteken 🤯

Testa att lyssna på den här några varv så blir det nog bra:

Medlem

Japp! Hör den här hela tiden, men gör inget eftersom den är så bra

NuZ
Testpilot

Mina barn har gjort mig hjärnskadad med denna

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Hehe,tänkte att det skulle vars fler som kommer ihåg den

Medlem

jag gungar med huvudet medans denna låt spelar i hjärnan

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag gungar med huvudet medans denna låt spelar i hjärnan

Åååå ja den katten, fast finns bättre:

1
Skriv svar