Söker ett spel
Hallå!
Jag hoppas att alla har det gött såhär dagen innan julafton. Jag sitter här i detta nu och försöker hitta ett spel som jag vet att FZ skrev om tidigare i år. Jag har dock inte lyckats att elta fram det så nu frågar jag här. Det var ett spel där man byggde små städer genom att klicka ut rutor. Sen byggde sig städerna av sig själva så att säga. Man kanske kan kalla det för...avkopplingssimulator snarare än spel men jag vill minnas att jag tyckte att de tsåg mysigt ut.
Någon som minns vad det hette?
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
@joelthor100 Det låter som Townscaper, som vi skrev lite om här: https://www.fz.se/nyhet/283684-svenskt-experimentellt-stadsby...
Här är Steam-sidan.
@joelthor100 Det låter som Townscaper, som vi skrev lite om här: https://www.fz.se/nyhet/283684-svenskt-experimentellt-stadsby...
Här är Steam-sidan.
Exakt! Tusen tack.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
Samsung Odyssey Smart G6
Jag håller tråden vid liv och fortsätter med att fråga om ett spel som jag vet att det skrivits om här på sidan, inklusive en film med gameplay och allt.
2D-sidscrollande med coola svärdfighter och retrografik. Inte nidhogg, utan det här hade mer fart. Inte heller Mark of the ninja, grafiken var lite mindre "polerad" om jag kommer ihåg rätt. Spelet jag letar efter är inte släppt än. Vill även minnas att artikeln om spelet fick en del kommentarer.
Jag blev såld, men glömde notera vad spelet hette 😞
Jag håller tråden vid liv och fortsätter med att fråga om ett spel som jag vet att det skrivits om här på sidan, inklusive en film med gameplay och allt.
2D-sidscrollande med coola svärdfighter och retrografik. Inte nidhogg, utan det här hade mer fart. Inte heller Mark of the ninja, grafiken var lite mindre "polerad" om jag kommer ihåg rätt. Spelet jag letar efter är inte släppt än. Vill även minnas att artikeln om spelet fick en del kommentarer.
Spontant ringer det ingen klocka, men kanske Cyber Shadow?
Kanske Katana Zero?
Dead Cell var också något som jag funderade på, men kanske inte så mycket retro grafik.
Spontant ringer det ingen klocka, men kanske Cyber Shadow?
Nej, inte det heller. Fast det var ett annat spel jag glömt lägga till på listan på Steam så ska fixa det på en gång.
Kanske Katana Zero?
Dead Cell var också något som jag funderade på, men kanske inte så mycket retro grafik.
Nej, inget av dem. Det är som sagt inte släppt ännu. Det var någon form av förhandstitt eller liknande som en skribent här på sidan gjorde en nyhet av. Lugnare tempo om jag kommer ihåg rätt.
Nej, inget av dem. Det är som sagt inte släppt ännu. Det var någon form av förhandstitt eller liknande som en skribent här på sidan gjorde en nyhet av. Lugnare tempo om jag kommer ihåg rätt.
Lugnare än Cyber Shadow och Katana Zero men snabbare tempo än nidhogg? nidhogg är ju snabbare och stressigare än båda dessa. :B
Men det kan inte vara detta då:
Ser själv fram emot detta spel. Enda jag kan komma på som inte släppts än.
Jösses det gick snabbt!
Som flickan sa.
Ännu en dag i paradiset.
Som flickan sa.
Och på det svarar man: Ja, knulla det kan jag.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
Samsung Odyssey Smart G6
Och på det svarar man: Ja, knulla det kan jag.
Vågar inte svara på detta då jag är rädd att det spårar ur snabbt
Ännu en dag i paradiset.
Lugnare än Cyber Shadow och Katana Zero men snabbare tempo än nidhogg? nidhogg är ju snabbare och stressigare än båda dessa. :B
Men det kan inte vara detta då:
https://www.youtube.com/watch?v=lN3Opf27zto
Ser själv fram emot detta spel. Enda jag kan komma på som inte släppts än.
Har faktiskt inte spelat nidhogg, utan bara sett lite gameplay. Trodde det var lite lugnare spel
Kanske. Är rädd att jag blandar ihop spel... Sak samma i alla fall, någon dag framöver dyker det upp igensom en nyhet här på sidan och då får jag ett sånt där "ahaaaaaaaaaaaaaaa moment"
Tack för alla försök att lokalisera spelet.
HITTADE SPELET!
Savior hette det.
Steam: https://store.steampowered.com/app/1093810/Savior/
FZ artikel: https://www.fz.se/nyhet/280488-savior-blandar-prince-of-persi... <--- juli 2019 så länge sedan
edit: bildgogglade på "2d game acrobatic gameplay" och kände igen en bild och sedan när jag såg gameplay från Steamsidan visste jag att jag hittat rätt.