Strategi spel på PC
Nu när vinter rean har hoppat igång på steam så har jag försökt hitta något strategi spel att klura runt med under jul ledigheten. Dock har jag inte slagit till ännu och undrar om någon har några rekommendationer. Jag är ett väldigt stort fan av civilization spelen och har även kollat lite på Hearts of iron 4. Så om ni har några bra strategi spel att rekommendera så säg gärna till!
Om du inte har game pass kan jag rekommendera att du hugger det. En tia för en månad. Då kan du testa några som Crusader kings 3, Age of empires 1-3, Battletech, Endless Legend m.m.
endast 10kr? Fick för mig att det var dyrare, ska kanske kolla på det då. Tack för tipset!
endast 10kr? Fick för mig att det var dyrare, ska kanske kolla på det då. Tack för tipset!
För första månaden, alltså. Fortsätter du efter det kostar det 100 kr per månad.
Stellaris.
Sådär. Nu har rätt svar angetts. Nu kan ni stänga tråden.
Nej nej! Hearts of Iron 4 är rätt svar!
Gillar du Civ skulle jag rekommendera Warlock: Master of the Arcane och Warlock 2: The Exiled. Blandar Civ med fantasy, hade riktigt roligt med båda.
Ett annat underskattat strategispel (dock inte särskilt likt Civ eller HoI) är Tooth and Tail som gör en mer rörlig variant av RTS.
Nu när vinter rean har hoppat igång på steam så har jag försökt hitta något strategi spel att klura runt med under jul ledigheten. Dock har jag inte slagit till ännu och undrar om någon har några rekommendationer. Jag är ett väldigt stort fan av civilization spelen och har även kollat lite på Hearts of iron 4. Så om ni har några bra strategi spel att rekommendera så säg gärna till!
Nu är det inte ett färdigt spel men det arbetas på ett nytt SC liknande spel ifrån veteraner som slutat på blizzard, jag har aldrig varit förtjust i strategispel men håller ju koll på allt.
Så hade jag varit en tokig RTS spelare hade jag iaf hållt ögonen på den studion till senare kan nog bli riktigt bra
Om du gillar Civlization men vill testa ett spel från ett annat bolag är det två väldigt Civ-liknande spel på gång. Du hittar mer gameplay och trailers på Youtube. Old World finns många riktiga spelsessioner också eftersom det är släppt i Early Access.
Old World och är släppt i Early Access på Epic Games
https://www.epicgames.com/store/en-US/product/old-world/home
Humankind ska släppas i april 2021, finns t.ex. på Steam
https://store.steampowered.com/app/1124300/HUMANKIND/
Men vill du ha något billigt att spela nu så finns det många andra spel att titta på. Kan du tänka dig rymdspel är Stellaris väldigt bra. Det är långsam pausbar realtidstrategi som många andra Paradox strategispel.