Epic Games Launcher får vissa AMD-processorer att svettas

Robot
Epic Games Launcher får vissa AMD-processorer att svettas

Programmet får av okänd anledning CPU:er att jobba trots att inga spel körs.

#AMD, #Epic, #nyhetstips


Medlem

Yep, China calling... eller kanske mer korrekt Calling China

Geeks Gaming

Har inga problem med min 2600x. Efter origin är nog epic en av de snällare luncherna jag har. Värst är nog ubi som helt random kan käka en del.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

. Väst är nog ubi som helt random kan käcka en del.

käcka?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Epic game launchern, helt otroligt att dom som gör denna har kvar sitt jobb. Få launchers som gör så mycket fel som den gör, inte ens alfa 1 av steam var såhär dålig.

Medlem
Skrivet av Dralle:

Epic game launchern, helt otroligt att dom som gör denna har kvar sitt jobb. Få launchers som gör så mycket fel som den gör, inte ens alfa 1 av steam var såhär dålig.

Nu undrar jag om du verkligen ens har upplevt Steam när det kom eller om du minns helt fel. 😋 Skiten åkte ut från min dator ganska omgående efter omfattande problem.

Men visst, som alltid med program så har vissa fler problem än andra beroende på setup.

Medlem

Som man bäddar får man ligga, och att Epic är ett uselt ligg vet väl alla?

Medlem

Min 5800x drabbas av den här "buggen". Temperaturen sjunker med 10 grader när Epic Games Launcher avslutas.

Medlem
Skrivet av WargH:

Nu undrar jag om du verkligen ens har upplevt Steam när det kom eller om du minns helt fel. 😋 Skiten åkte ut från min dator ganska omgående efter omfattande problem.

Men visst, som alltid med program så har vissa fler problem än andra beroende på setup.

Jag minns inget särskilt från första versionerna av steam, förutom att det var en pina att sitta på 56kbt modem och installera half life 2 haha.

Geeks Gaming
Skrivet av Ankh:

Haha såg nu att autocorrect sabba hela den meningen.

eld
Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Jag minns inget särskilt från första versionerna av steam, förutom att det var en pina att sitta på 56kbt modem och installera half life 2 haha.

"Varför måste vi använda Steam???!" Minns jag hela gamer-internet skrika medans folk hade problem med både login och downloads.

Steam var det värsta som någonsin hänt.

Medlem
Skrivet av eld:

"Varför måste vi använda Steam???!" Minns jag hela gamer-internet skrika medans folk hade problem med både login och downloads.

Steam var det värsta som någonsin hänt.

Det är lätt att förtränga hur ruggigt dåligt det fungerade de första åren, men samtidigt fanns det inte mycket som liknade klienten och tjänsten innan - intressant att se utvecklingen! Däremot kan man ju tycka att konkurrenterna borde snappat upp lite mer sedan 2003. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Minns även hur hl2 skulle fungera bäst på ett Radeon lmao, typiskt Valve


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av eld:

"Varför måste vi använda Steam???!" Minns jag hela gamer-internet skrika medans folk hade problem med både login och downloads.

Steam var det värsta som någonsin hänt.

Minns att folk i min närhet fortsatte köra cs 1.5 rätt länge, använde själv steam första gången kring half life 2, men körde senare mycket day of defeat osv, så missade nog den tidigaste eran.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Minns att folk i min närhet fortsatte köra cs 1.5 rätt länge, använde själv steam första gången kring half life 2, men körde senare mycket day of defeat osv, så missade nog den tidigaste eran.

Väldigt många valde att stanna kvar med 1.5, pga Steam.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Väldigt många valde att stanna kvar med 1.5, pga Steam.

Vad jag kommer ihåg så var det mycket pga ballistic shield och dåliga map changes också och steam såklart, men det var så jävla länge sen. det mesta är förträngt vid det här laget lol

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Vad jag kommer ihåg så var det mycket pga ballistic shield och dåliga map changes också och steam såklart, men det var så jävla länge sen. det mesta är förträngt vid det här laget lol

Var det inte 1.3 folk stannade med? 1.4 betatestades med en väldigt tidig steamvariant och det fungerade inte särskilt väl. Var med och alfa/betatestade steam på den tiden.

"Counter-Strike är som bekant det mest populära onlinespel man kan hitta. Många sitter nu och väntar på nästa uppdatering och har ni bredband blir väntan inte så lång. Nu kan ni ladda ner Betaversionen Counter-Strike 1.4. För att slippa installera över er skarpa version har Valve tagit fram ett smart system: ”Steam”. Varje gång du vill spela måste du ladda ner spelet temporärt till en mapp."


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

både amd och intel är drabbade när man läser om det på sweclockers forum.

Avstängd

Måste vara Epic Launcher som tror att man har en Apple-processor!

Medlem
Skrivet av joelgbg:

både amd och intel är drabbade när man läser om det på sweclockers forum.

Ja. Både min AMD pc och min Intel pc är lika drabbade. Så förstår inte varför rubrikerna bara nämner AMD.

Medlem

märks att det är ett riktigt hafsverk, hela programmet låser sig ett ögonblick vid nästan varje klick.

Medlem

På min MacBook har det alltid varit omöjligt att ha igång Epic Games Launcher utan att fläktarna varvar upp till max. Vilket känns helt bisarrt. Borde inte dra mer processorkraft än en hemsida typ.

Medlem

AMD gör kassa gpu och cpu. Kör på alternativet istället, ingen anledning till att försöka spara in på sånt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Appropå kommentarer om att man borde lärt sig av konkurenter, någon som vet varför Steam alltid ska verifiera eller installera något? Har ej det problemet med origin eller Epic. Tar alltid typ tre minuter att starta Steam, kör ej autostart.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Appropå kommentarer om att man borde lärt sig av konkurenter, någon som vet varför Steam alltid ska verifiera eller installera något? Har ej det problemet med origin eller Epic. Tar alltid typ tre minuter att starta Steam, kör ej autostart.

Kanske valt att köra beta-versioner? Verifierar nog aldrig och startar väl om steam en gång i veckan, när jag startar om datorn,

Medlem
Skrivet av Dr904:

Ja. Både min AMD pc och min Intel pc är lika drabbade. Så förstår inte varför rubrikerna bara nämner AMD.

Hade varit vettigare att skriva "vissa processorer" såg flera sweclockers tråden som hade intel som var drabbade, och det är ju någon här med en intel dator som hade problemet.
Men samtidigt vet jag inte om de talar sanning (även om det vore konstig sak att ljuga om). Min just nu snabbaste Intel burk har en P4 1,7ghz och sen jobbar väldigt hårt om den ens får igång epic. Så kan inte testa själv på ett vettigt sätt.

Medlem

Det förklarar mkt. Min Ryzen 5 2600x har senaste tiden stolt proklamerat nya rekordhöjder i temperatur, trots god kylning.

Edit: Har enbart lirat gratis games från Epic


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem

Tips till alla som undrar vad det är som drar CPU är att ladda ner process explorer från sysinternals (uppköpt av M$ sedan massa år). M$ brukade rekommendera deras verktyg framför sitt eget skräp

https://sysinternals.com/downloads/process-explorer

Medlem

Jag orkar inte ens öppna epic games launcher för gratisspelens skull längre. Steam är så överlägset mcyket bättre på allting så finns ingen anledning.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

AMD gör kassa gpu och cpu. Kör på alternativet istället, ingen anledning till att försöka spara in på sånt.

För den som sovit under en sten de senaste åren kan det ju så klart upplevas så. Den som har koll vet dock att AMDs processer är både snabbare och säkrare än det Intel har att komma med.

Har för övrigt samma problem på min Intel- och AMD-dator, dvs det lär vara något med klienten som påverkar prestandan. Frågan är bara vad?

12
Skriv svar