Irriterande problem med kontrollen och Xboxen

Medlem
Irriterande problem med kontrollen och Xboxen

Har elite 2 kontrollen och Series X. Jag lägger alltid kontrollen i laddstationen efter användning. Har insett ett irriterande problem sedan jag fick Series X som aldrig hände på min gamla One X.

Efter 2-3 om jag inte använt boxen, startar jag med att hålla inne xbox knappen på kontrollen, så händer ingenting. Kontrollen är inte längre connected till boxen. Startar jag boxen med att trycka på knappen på boxen så startar den givetvis, men kontrollen är inte ansluten.

Den vägrar sen när jag försöker connecta den med knapparna på kontrollen och boxen. Provar jag med kontrollen som följer med boxen är det samma sak...

Medlem

Hände mig lite i början med min series s med Fick reconnecta/para ihop kontrollen igen med boxen ett antal gånger och sedan har det fungerat
Original kontrollen kör jag med
Kan vara en bugg i systemet

Medlem

Händer mig med, men enbart om jag stänger av mitt trådlösa headset.

Så tex. spelar jag och använder headset, och sedan då för mig att stänga avd headsetet så tappar alla mina kontroller anslutning och kan inte återanslutas förens omstart av konsol.

Kör du headset? Eller något annat som kopplar upp sig utöver kontrollerna?

jbx
Medlem

Har du uppdaterat handkontrollen?

signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Upplever samma problem. Försökt allehanda knep så som att uppdatera kontrollen/headset eller starta om kontroll och låda i en viss ordning. Inget hjälper.

Medlem

hänt nån enstaka gång, jag brukar koppla in laddkabeln direkt o sen trycka på knappen på kontrollern o då går det igång och sen ta ur ladd kabeln eller nått i din stilen .

Kolla nedan ifall nått av problemen ligger med här
https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/xba_console/kn...

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Händer mig med, men enbart om jag stänger av mitt trådlösa headset.

Så tex. spelar jag och använder headset, och sedan då för mig att stänga avd headsetet så tappar alla mina kontroller anslutning och kan inte återanslutas förens omstart av konsol.

Kör du headset? Eller något annat som kopplar upp sig utöver kontrollerna?

Kör Arctics 9X. Problemen började med Series X.

Ska prova lite av tipsen här i tråden. Tack.

1
Skriv svar