Survival-spelet Stranded Deep är gratis hos Epic
Jäklar. Stranded Deep var det första Early Access spelet jag någonsin köpte. Då skulle det släppas i slutet på 2015. Vad hände?
Exakt vad jag tänkte med, den har varit early access i hur många år som helst nu
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jäklar. Stranded Deep var det första Early Access spelet jag någonsin köpte. Då skulle det släppas i slutet på 2015. Vad hände?
Men vänta, det släpptes väl i early access 2015?
Jag tror de fick in lite mer pengar än vad de tänkte och fick därmed lite högre ambitioner.
Factorio som ett exempel, släpptes early access 2012 och blev färdigt först 2020.
Exakt vad jag tänkte med, den har varit early access i hur många år som helst nu
Låter konstigt med tanke på att det släpptes till PS4 tidigare i år och där finns ju inget early access.
Låter konstigt med tanke på att det släpptes till PS4 tidigare i år och där finns ju inget early access.
Tror det hänt ett antal gånger att spel som fortfarande är Early access släpps på konsol när det anses så pass färdigt att det går att spela.
Konsol versionerna får väll förhoppningsvis också ta del av uppdateringarna
Den står fortfarande som Early Access både på steam och Epic store.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
7 Days to Die måste väl ändå ta priset? Släpptes som early access 2013 och är fortfarande early access.
7 Days to Die måste väl ändå ta priset? Släpptes som early access 2013 och är fortfarande early access.
Njae...jag började lira WW2 Online för en 15-16 år sedan... den är fortfarande i Early Accesss...
Till och med hunnit bli portat till konsoller och nedlagt på desamma innan släppt på riktigt.
Till och med hunnit bli portat till konsoller och nedlagt på desamma innan släppt på riktigt.
Men till skillnad från många andra early access spel så märker man skillnad när de släpper patcher. Kom rätt många i år(pc) (jag tror någon annan köpte upp dom)
Edit: Fick rätta mig, skrev förra året men det var ju faktiskt i år
Edit2: Den senaste kom för 7 dagar sedan
Njae...jag började lira WW2 Online för en 15-16 år sedan... den är fortfarande i Early Accesss...
Shit, ja det tar nog priset
7 days to die har i princip varit ett färdigt spel sen många år tillbaka, men jag tror många utvecklare som fortfarande bygger på spelen inte vill förlora release-boosten man får när man går ur early access.
Min gummibåt fastnade i en skrothög, väldigt svårstyrd. https://64.media.tumblr.com/1d9838e4ec9e5ff0b8e2b929c504a1d0/...
Det gjorde min med, på exakt samma sätt. Men kom på att man kunde dra med sig den ut på djupt vatten.
Fastnade dock ordentligt för detta, tror jag började någonstans runt 19.20 kollade till på klockan då var den 0240. Kul spel fö
Skitfiske
Min gummibåt fastnade i en skrothög, väldigt svårstyrd. https://64.media.tumblr.com/1d9838e4ec9e5ff0b8e2b929c504a1d0/...
Bara dra eller putta loss den.
Sen är den mekanismen helt galen.
Den kostar 72,80kr för mig...
Det är efter 17 nu. De byter gratisspel då.
Kul att det var gratis men det var ingen höjdare om man som jag spelat mer "genomarbetade" titlar i survivalgenren som Subnautica, Green Hell, The Lone Dark etc.
Craftingsystemet var riktigt träigt som många redan har påpekat. Turtorialen "försvann" (bugg) även efter jag laddat en savefil.
Jag gillade dock miljöerna så det var ju tråkigt att det inte lär bli något mer spelade.
Cyberpunk2070 fanns ju i en period.
//LD
Tycker om spelet. Kan rekommenderas som avslappning.
Måste man simma och brottas med hajar ? har lite svårt för undervattensspel :/
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Måste man simma och brottas med hajar ? har lite svårt för undervattensspel :/
Ibland. Man måste inte men det kan vara bra för hämta prylar i vrak. Dock undviker man hajarna mest och det är inte så farligt.