Härmed proklamerar jag 2021 som backloggens år!

Backloggens befriare
Härmed proklamerar jag 2021 som backloggens år!

Då var det dags igen! Nytt år, nya tag!

Jag hoppas att vi blir minst lika många som kör i år som förra året!

Andra året i rad med 30 avklarade spel för min del. Några fler inköpta spel under 2020 än under 2019 dock. Det går i alla fall åt rätt håll!

Mitt mål som vanligt blir att hålla en 10:1 ratio på avklarade/köpta spel.
Vi får väl se hur det kommer att gå med det. Kommer att bli en del omspelningar under det kommande året, som jag har skjutit lite på, för att jag vill avklara lite fler spel ur backloggen. Mitt mål för det kommer att vara 3:1 i ratio, där jag vill i alla fall klara av 3 spel ur backloggen innan eventuellt omspel. Den ration tar jag med mig från förra året, och där har jag faktiskt 10 spel till godo! Så snart blir det Mass Effect-trilogin!

Vad har ni för mål för året? Hur ser backloggen ut?

Min backlogg finns här i excel-form.

Tidigare trådar:
#3855106
#3956395


signatur

Ad hoc addendum

Fragtjuv

Det var snabba ryck måste jag säga


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Äntligen!

Blev orolig att det inte skulle bli något i år!


signatur

GAMEZZ!

Medlem
Medlem

Min:
Nioh 2
The last of us 2

Medlem

Ingen följd bland dessa
God of war 50h
Days Gone 80h
RDR2 100+h
Horizon Zero Dawn 50h+
Last of Us 1&2 70h?
Assassins Creed Odyssey&Valhalla 200h+

Ska bara köpa mer tid på nåt sätt oxå

Typ mesta av ps4ans exklusiva pärlor kvar och behöver en ny tv ändå så kommer spela om alla när ja haffar en ps5a pro om några år ändå

Medlem

Målet är att inte ha något mål med backloggen. Mao låga förväntningar så man blir positivt överraskad.

Gott Nytt År!

Ambassadör
Xbox

Härligt @Keffkebab ! Nu mular vi ner trynet i backloggen och ser vad vi kan krafsa fram i år!

2020 gick redigt bra för min del med 34 spel ur backloggen avklarade, trots ett tjugotal andra som inte räknas. Totalt strax över 50 spel blev det alltså. Inköpen hölls stramt och landade på 5st nyköp, nöjd så!

Nu när Xbox Game Pass cementerat sig som en naturlig del av spelandet för mig så har jag lite förändringar inför året, då jag kommer att räkna first party spel på Xbox Game Pass till min backlog framöver. Som om de över 300 spel jag har i backloggen inte var nog

Har dragit upp lite planer inför årets spelande, där det bland annat är dags att komma ikapp med Assassin's Creed-serien, något jag hållt på med ett par år nu. Är framme vid Origins, och har tänkt att dra igång relativt snart.
I övrigt blir det en salig blandning av spel som vanligt! Endast ett spel står på lut för omspel och det är Witcher 3 när Series X-versionen är klar. Då ska jag också hugga tag i Blood and Wine som jag faktiskt sparat på!

Nu kör vi! Mot seger!


signatur

Jump in.

Dec
Medlem

Tidslinje
Januari: Metro: Last Light Redux
Februari: GRID (2019) + Counter-Strike: Condition Zero* + Deleted Scenes* + RAGE*
Mars: Battlefield V + Need for Speed™
April: Rise of the Tomb Raider + Sniper Ghost Warrior 3 + Call of Duty: WWII
Maj: Fallout 4 + Burning Crusade Classic
Juni: Burning Crusade Classic
Juli: Burning Crusade Classic
Augusti: Burning Crusade Classic
September: Sniper Ghost Warrior Contracts + DOOM + Dragon Age: Inquisition (Game of the Year Edition)
Oktober: Duke Nukem 3D: Megaton Edition + Max Payne 3 + Far Cry 4
November: Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition + FlatOut: Ultimate Carnage
December: FTL: Faster Than Light + Metro Exodus + Call of Juarez: Gunslinger + Shadow Warrior Classic Redux

Call of Juarez: Gunslinger
DiRT Rally
Fallout 4
GRID (2019)
Metro: Last Light Redux
Shadow Warrior Classic Redux
Sniper Ghost Warrior 3

Köpt (2021)
FlatOut: Ultimate Carnage
FTL: Faster Than Light
Metro Exodus
Rise of the Tomb Raider
Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition
Sniper Ghost Warrior Contracts
The Witcher 3: Game of the Year Edition // väntar på den nya uppdateringen

Backlogg / köpta spel

Avklarade spel: 17 (+2 DLC, +3 expansioner)
Omspelningar: 6 (+2 DLC, +1 expansion)
Köpta spel: 7

* = Var tvungen att använda den gamla datorn på grund av ett garantiärende så hade inget intressant att spela på den :/


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Ska försöka spela lite den/de timmar jag får under året. Kommer inte ha tid att köpa något rakt ut men får "claima" en del med Stadia och PS+ som jag ändå betalar för. Så beror på hur man ser det.

Ser fram emot dessa som jag har men vet inte vilket/vilka jag hinner starta då jag blir förälder i mars. Har testat/spelat lite på vissa men måste starta om dem helt och faktiskt spela klart dem.
Så här en massiv backlog.

Stadia
Cyberpunk 2077

PC
HL Alyx - Det jag testat ett par timmar men sen bara slutat så måste ta tag i det.
AC Origins & Odyssey

PS5
Bloodbourne
Detroit: Become Human
Horizon Zero Dawn
FF7 Remake
Final Fantasy X/X-2
Final Fantasy XV Royal Edition
God of War
Kingdom Hearts The story so far
Monster Hunter: World
Nier: Automata
Resident Evil 7
The Last Guardian
The Last of us Remastered
Uncharted 2, 3 & 4

Dessa är sen spel jag vill ha men inte kommer ha tid med ovan lista.
Death Stranding
Fenyx: Immortals Rising


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Testpilot

Cyberpunk 2077
Empire of Sin
Final Fantasy X-2 HD Remaster
Horizon Zero Dawn - Complete Edition
LEGO The Hobbit
Mass Effect: Andromeda
Monster Hunter: World - Iceborne
NHL 21
Persona 5
Rain of Reflections
Shadow of the Tomb Raider
Star Wars Jedi: Fallen Order
Zone of the Enders: The 2nd Runner MARS

Backloggen i detta nu. Exkluderat är diverse gratisspel och spel jag kan tänka mig spela igen etc. borde vara görbart på ett år även om det är lite längre titlar med några få undantag. Cyberpunk 2077 och NHL 21 spelas i detta nu.

Medlem

Jag har inget spikat mål med min backlog, men jag har skaffat Game Pass PC och lovat mig själv att inte köpa några fullprisspel alls det här året. Har en hel del annat på inköpslistan och måste hålla hårt i pengarna.

Det blir väl en mix av Gamepass, både nytt och gammalt, och backlogen på Steam.

Medlem

Härligt @keffkebab.

Min plan är att bara fortsätta på min backlog och få köpa nytt spel varje 5:e spel ur backloggen. Är snart klar med Rayman Origins, galet roligt spel. Bättre än de flesta Mario-spelen.


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Härligt @keffkebab.

Min plan är att bara fortsätta på min backlog och få köpa nytt spel varje 5:e spel ur backloggen. Är snart klar med Rayman Origins, galet roligt spel. Bättre än de flesta Mario-spelen.

Kul att höra att det är bra! Finns i min backlog med!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Härligt med nya tag!

Gick ut tufft med att köpa både Horizon ZD och Doom Eternal i årsskiftet, så nu är det bara att köra igång!

För 2021:
Fallout 4
Doom Eternal
Horizon zero dawn
The Talos Principle
Mutant year zero DLC (sista bossen kvar!)
Prey (kanske skippar detta, jag är för räddharig och råkade spoila mig själv på youtube)
Theme hospital
Two point hospital
Ruiner
Dawn of war III
Gabriel Knight Sins of our fathers

Medlem

Då kör vi i år igen, blev mer eller mindre klar med min playstations backlog så jag sålde min PS4. Så nu är det switch och PC som är kvar.
2020 blev det 44 spel avklarade, runt 30 gamla och 15 nya. 2021 har jag drygt 30 spel i backloggen, så inte omöjligt att jag kan kommer ner på noll. Men då räknar jag inte alla spel man har, utan spel jag faktiskt vill spela. Man har ju en drös gamla Steam-spel och epics gratisspel som jag inte räknar till den riktiga backloggen. Hur gör ni med sånna spel?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag kommer med största sannolikhet att bemästra min backlog i år. I nio långa år har jag betat av hundratals spel. Nu har jag enbart två kvar!

Jag känner viss tomhet av att nå målet. Jag borde varit klar med de två sista för länge sedan, men jag har dragit ut på det. Det är inga skitspel direkt (Tomb Raider 4 & Quest for Glory 2). Men jag vill inte att resan ska ta slut. Vemodet har tagit mig.

Snälla, ingjut lite mod i mig. Det var ju detta jag ville för 9 år sedan. Nu har jag kalla fötter och känslan av att skita i det börjar krypa på! Säg ngt snällt, jag behöver det.

Medlem
Skrivet av maq777:

Snälla, ingjut lite mod i mig. Det var ju detta jag ville för 9 år sedan. Nu har jag kalla fötter och känslan av att skita i det börjar krypa på! Säg ngt snällt, jag behöver det.

Uhmm... du kan ju alltid lägga till några spel till på listan? 😛
Skämt åsido, bra jobbat! Snart kan du välja fritt vilket/vilka spel du vill spela 😁

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Uhmm... du kan ju alltid lägga till några spel till på listan? 😛
Skämt åsido, bra jobbat! Snart kan du välja fritt vilket/vilka spel du vill spela 😁

Tackar! Gudarna ska veta att jag lagt till massor av spel under åren. Men jag har i alla fall spelat klart dem innan jag köpt nya. Jag kommer nog fira och använda mitt fria val med att spela något spel jag redan spelat ut. Detta är något jag verkligen minimerat under dessa år...

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag kommer med största sannolikhet att bemästra min backlog i år. I nio långa år har jag betat av hundratals spel. Nu har jag enbart två kvar!

Känner att jag är i början på den resan, har flera hundra spel som jag vill komma igenom, även om många är korta.

386 spel på Steam, och mitt mål i år är att komma under 350, samt spela alla som jag redan har spelat några timmar av. Får se hur det går!

Backloggens befriare
Skrivet av maq777:

Jag kommer med största sannolikhet att bemästra min backlog i år. I nio långa år har jag betat av hundratals spel. Nu har jag enbart två kvar!

Jag känner viss tomhet av att nå målet. Jag borde varit klar med de två sista för länge sedan, men jag har dragit ut på det. Det är inga skitspel direkt (Tomb Raider 4 & Quest for Glory 2). Men jag vill inte att resan ska ta slut. Vemodet har tagit mig.

Snälla, ingjut lite mod i mig. Det var ju detta jag ville för 9 år sedan. Nu har jag kalla fötter och känslan av att skita i det börjar krypa på! Säg ngt snällt, jag behöver det.

Wow! Imponerande! Du är en förebild för oss alla och en ledstjärna som visar att det faktiskt går!
Men ge inte upp kampen än! Vi står vid din sida till sista spelminut!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Staenhus:

Känner att jag är i början på den resan, har flera hundra spel som jag vill komma igenom, även om många är korta.

386 spel på Steam, och mitt mål i år är att komma under 350, samt spela alla som jag redan har spelat några timmar av. Får se hur det går!

Grattis! Njut av din resa. Spel kan vara alldeles underbara. De har gett mig bra mycket mer än både film, serier, böcker och tv har någonsion gett mig.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Wow! Imponerande! Du är en förebild för oss alla och en ledstjärna som visar att det faktiskt går!
Men ge inte upp kampen än! Vi står vid din sida till sista spelminut!

Jag lovar att rapportera in i tråden med jämna mellanrum om min slutgiltiga kamp. Första uppdatering är att min sparfil för TB4 ligger kvar på gamla datorn. Kommer jag palla spela om 20h?, kommer jag orka montera ur och in den gamla disken i nya burken? Inte idag i alla fall... Jag påbörjar ett nytt spel i stället. Nu ska det spelas Call of the Sea!

Medlem

Hej!

Jag har sedan några år hållt min backlog uppdaterad på hemsidan Backloggery och vill tipsa om den.

Jag har mer eller mindre gett upp på att någonsin besegra min backlog..

Tycker dock det är väldigt trevligt att följa dessa trådar och heja på er som kämpar 😃


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Backloggens befriare
Skrivet av korvmos:

Då kör vi i år igen, blev mer eller mindre klar med min playstations backlog så jag sålde min PS4. Så nu är det switch och PC som är kvar.
2020 blev det 44 spel avklarade, runt 30 gamla och 15 nya. 2021 har jag drygt 30 spel i backloggen, så inte omöjligt att jag kan kommer ner på noll. Men då räknar jag inte alla spel man har, utan spel jag faktiskt vill spela. Man har ju en drös gamla Steam-spel och epics gratisspel som jag inte räknar till den riktiga backloggen. Hur gör ni med sånna spel?

Gamla steam-spel brukar jag testa, gillar jag det inte, så stryker jag bara.
Epic-spel hämtar jag bara hem om de faktiskt ÄR intressanta, och då gör jag precis som med alla andra spel.
De "enda" gratis-spelen jag regelbundet införskaffar oavsett är ju de jag får via Games with Gold, och jag se på dem som vanliga spel, personligen. Är de intressanta spelar jag dem, är de inte det så stryker jag dem bara ur backloggen.


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Jag kommer med största sannolikhet att bemästra min backlog i år. I nio långa år har jag betat av hundratals spel. Nu har jag enbart två kvar!

Jag känner viss tomhet av att nå målet. Jag borde varit klar med de två sista för länge sedan, men jag har dragit ut på det. Det är inga skitspel direkt (Tomb Raider 4 & Quest for Glory 2). Men jag vill inte att resan ska ta slut. Vemodet har tagit mig.

Snälla, ingjut lite mod i mig. Det var ju detta jag ville för 9 år sedan. Nu har jag kalla fötter och känslan av att skita i det börjar krypa på! Säg ngt snällt, jag behöver det.

Episkt! Ytterst få som når målet och du ingjuter hopp i oss alla backloggare som tröskar på.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Gamla steam-spel brukar jag testa, gillar jag det inte, så stryker jag bara.
Epic-spel hämtar jag bara hem om de faktiskt ÄR intressanta, och då gör jag precis som med alla andra spel.
De "enda" gratis-spelen jag regelbundet införskaffar oavsett är ju de jag får via Games with Gold, och jag se på dem som vanliga spel, personligen. Är de intressanta spelar jag dem, är de inte det så stryker jag dem bara ur backloggen.

Okej tack för din syn på det hela, låter som vi tänker ungefär samma då man testar/läser på om det är värt att få vara i backlogen. Men nu kör vi! Ska dock köra kört cyberpunk innan jag börjar med backlogen.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag kommer med största sannolikhet att bemästra min backlog i år. I nio långa år har jag betat av hundratals spel. Nu har jag enbart två kvar!

Jag känner viss tomhet av att nå målet. Jag borde varit klar med de två sista för länge sedan, men jag har dragit ut på det. Det är inga skitspel direkt (Tomb Raider 4 & Quest for Glory 2). Men jag vill inte att resan ska ta slut. Vemodet har tagit mig.

Snälla, ingjut lite mod i mig. Det var ju detta jag ville för 9 år sedan. Nu har jag kalla fötter och känslan av att skita i det börjar krypa på! Säg ngt snällt, jag behöver det.

WOW, RESPEKT! 💪 Detta kallar jag stark vilja. Även om du skiter i de 2 sista så har du fixat det. Önskar jag vore i samma sits!

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag kommer med största sannolikhet att bemästra min backlog i år. I nio långa år har jag betat av hundratals spel. Nu har jag enbart två kvar!

Jag känner viss tomhet av att nå målet. Jag borde varit klar med de två sista för länge sedan, men jag har dragit ut på det. Det är inga skitspel direkt (Tomb Raider 4 & Quest for Glory 2). Men jag vill inte att resan ska ta slut. Vemodet har tagit mig.

Snälla, ingjut lite mod i mig. Det var ju detta jag ville för 9 år sedan. Nu har jag kalla fötter och känslan av att skita i det börjar krypa på! Säg ngt snällt, jag behöver det.

Uhm... jag har över 110 spel i önskelistan på Steam och skulle vara glad om jag fick shoppa loss. Har du inga inköpslistor eller liknande?

Btw, enormt bra jobbat. Jag är också nöjd med vad jag åstadkommit år 2020.

Klarade av Rayman Origins idag. Även om jag älskade det är jag lite för mätt för att spela uppföljaren Legends. Får se vad jag spelar härnäst.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Uhm... jag har över 110 spel i önskelistan på Steam och skulle vara glad om jag fick shoppa loss. Har du inga inköpslistor eller liknande?

Btw, enormt bra jobbat. Jag är också nöjd med vad jag åstadkommit år 2020.

Klarade av Rayman Origins idag. Även om jag älskade det är jag lite för mätt för att spela uppföljaren Legends. Får se vad jag spelar härnäst.

Inköpslistan var en del av min backlog, så den är defacto tom Jag har en del spel som jag tänker köpa, men de är inte släppta än dock. Kommer nog spontanköpa ngt annat eller spela gamepass-spel ett tag. Så jag står inte helt utan nöje!

Båda nya Raymans är underbara. Spelade Rayman 3 som en del av min backlog, det var inte alls bra...

Skriv svar