Rykte: Netflix jobbar på en The Elder Scrolls-serie

Robot
Rykte: Netflix jobbar på en The Elder Scrolls-serie

Ska bli "större än The Witcher".


Medlem

Elder Scrolls är mycket, men en bra grund för en serie? Känner mig minst sagt tveksam. Jag älskar spelen och världarna, men det knappast för storyn. Med det sagt hoppas jag bli positivt överraskad.

(Fallout känns spontant som en bättre setting för en TV-serie, även om jag inte alls tycker om de spelen lika mycket)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

FM-guru
F.d. Sisyr

Luktar flopp.

Medlem

Hoppas på Skyrim!
3 miljoner säsonger och roliga buggar
I slutet av säsong 2,9 så kan de lägga in en massa flummiga grejer för att ersätta grejer (add-ons).

Medlem
Skrivet av Nomman:

Elder Scrolls är mycket, men en bra grund för en serie? Känner mig minst sagt tveksam. Jag älskar spelen och världarna, men det knappast för storyn. Med det sagt hoppas jag bli positivt överraskad.

(Fallout känns spontant som en bättre setting för en TV-serie, även om jag inte alls tycker om de spelen lika mycket)

https://editorial.rottentomatoes.com/article/everything-we-kn...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan bli hur bra som helst - eller går åt skogen...

Skribent
Skrivet av Nomman:

Elder Scrolls är mycket, men en bra grund för en serie? Känner mig minst sagt tveksam. Jag älskar spelen och världarna, men det knappast för storyn. Med det sagt hoppas jag bli positivt överraskad.

(Fallout känns spontant som en bättre setting för en TV-serie, även om jag inte alls tycker om de spelen lika mycket)

Ja jag känner väl att Elder Scrolls är ganska standard vad gällande just fantasy som inte direkt sticker ut? Det är klart om de sätter storyn i Morrowind så blir det ju lite intressanta miljöer etc, men annars så känns hela världen ganska ointressant att göra en tv-serie om. Kan ju bli en okej serie förstås, men vet inte riktigt hur de ska göra för att det ska kännas intressant. Elder Scrolls-serien är ändå ett spel där fokusen ligger på spelaren och vad du gör, du skapar "ditt" liv...sedan finns det en huvudstory, men den är mer bara där på sidan om.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fallout som en skribent skrev, undrar hur långt gånga Amazon studios har hunnit filma?

Apropå The Witcher, svårt att säga om den går att räddas. Så Elderscrolls kan bli en nytändning för Netflix.


signatur

Banksy

Medlem

hellre fallout då. än mer meningslös fantasy.

Medlem

Håller spelserien otroligt högt och känner att den borde ha alla förutsättningar för att kunna bli någonting helt fantastiskt även i andra format. Allt beror på hur kompetenta hjärnorna bakom manus och regi är, och hur tillräckliga de ekonomiska resurserna kommer att vara. Fantasy känns ju på den fronten som en ganska krävande genre att ta sig an.

Men annars finns det ju hur mycket lore och häftiga miljöer som helst att ta fasta på och använda som stomme för själva berättelsen. Och en gripande berättelse tror jag nog att de ska kunna lösa om bara engagemanget är tillräckligt stort. Om de verkligen har för avsikt att beröra och inte bara har blick för all kosing de kommer att tjäna på alla hungriga TES-fans därute.

Ska sägas att av Netflix produktioner har jag egentligen bara minne av Stranger Things, och den älskade jag. Så jag är försiktigt optimistisk såhär långt.

Medlem

Pilar i knät.
Horse armour.

Där har du två av höjdpunkterna som måste vara med.

Kanske även en stor portion ostkaka


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Nej. Varför? Säljer bethesda ut inför släpp av nästa?

Testpilot

Skillnaden mot Witcher är ju att där finns Geralt och andra väletablerade karaktärer. Elder Scrolls har väl inga tydliga sådana?

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Skillnaden mot Witcher är ju att där finns Geralt och andra väletablerade karaktärer. Elder Scrolls har väl inga tydliga sådana?

'M'aiq the Liar' exempelvis

Medlem

Är också skeptisk, dom vill väl ha ett populärt ip att göra story på. Skulle va bättre att göra ett nytt ip istället, kommer bara bli flopp av allt. Dagens film industri kan inte göra bra story i filmer längre.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Sticker mot strömmen och ser verkligen fram emot det om det visar sig vara sant! Finns en härlig värld med en massor av lite, låter som en bra grund för en tv-serie!

Inaktiv

Tror det blir bra, faktiskt, om dom tar sig tid att besöka alla olika raser.

Tyvärr tror jag dom tar Dunmer, för att det finns så mycket som kan platsa i en serie, med alla backstabs och politiska förvecklingar.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Skillnaden mot Witcher är ju att där finns Geralt och andra väletablerade karaktärer. Elder Scrolls har väl inga tydliga sådana?

Jag såg nyss klart witcher serien och vad jag kan säga är ja där fins väletablerade karaktärer som dom på något jävla sätta varför lata för att följa soruce material var det så satans svårt o hitta en röd håring för Triss ? seriern var okey men fan dom skimpa en massa.

Elder scrolls har mängder av lore att utforska och igenom att ej ha någon direkt huvud karaktär så kan dom utforksa en jävla massa lore utan att vara bunden till att berätta det ur någon spcielts perspektive.

Men jag tror Elder scrolls serier kommer suga som sagt det är Netflix mupparna som bryr sig mer om att vara politskt korrekt och diverce och totalt ignorerar source material bara för Soical justice for the glory.

Inaktiv
Skrivet av Duke_Gamer:

Jag såg nyss klart witcher serien och vad jag kan säga är ja där fins väletablerade karaktärer som dom på något jävla sätta varför lata för att följa soruce material var det så satans svårt o hitta en röd håring för Triss ? seriern var okey men fan dom skimpa en massa.

Elder scrolls har mängder av lore att utforska och igenom att ej ha någon direkt huvud karaktär så kan dom utforksa en jävla massa lore utan att vara bunden till att berätta det ur någon spcielts perspektive.

Men jag tror Elder scrolls serier kommer suga som sagt det är Netflix mupparna som bryr sig mer om att vara politskt korrekt och diverce och totalt ignorerar source material bara för Soical justice for the glory.

Men nu har ju Triss brunt hår i böckerna, vilken serien baseras på.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mutumba:

Skillnaden mot Witcher är ju att där finns Geralt och andra väletablerade karaktärer. Elder Scrolls har väl inga tydliga sådana?

Nä, inte alls på samma sätt i alla fall. Om det är bra eller dåligt beror på serieskaparna och dess manusförfattare, förstås. De får ju större fria tyglar med TES-världen än vad Witcher-ditot fick, något som gynnar en del och sabbar för andra.

En filmatisering av 'The Lusty Argonian Maid'?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Luktar flopp.

Allt med Netflix är skräp.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Men nu har ju Triss brunt hår i böckerna, vilken serien baseras på.

Jag skiter i om hon var flint skallig o booken jävlen jag bara spelat spelen så när jag såg serien och Triss kom så i stället för o titta triss så var det vem fan är denna jävel då.

Det jag menar är Netflix hadde gjort Geralt till svartgårig transa om nu inte fans skulle hänga dom för det men det är inte första gången dom ändrar saker I live action baserade saker. Dom ändrar karaktärer och har ofta en sketen skriven story.

Titta på deras så kallade Live action av Cowboy bebop dom ändra etnisitet på några av karaktärerna utan anledning. Samma med Death note med fler.

Jag har inget imot att det är mer diversity och mer öppenhet för gay och transfolk men SLUTA för satan att ändra redan skapta karaktärer utan vill ni ha med sånt skapa nya karaktärer eller skappa en helt ny jävla serie där ni kan göra vad satans jävla skit dom vill.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Levi:

Allt med Netflix är skräp.

Njae (Mindhunter och Narcos var helt ok, t.ex), men mycket. Motiveringen till att jag skrev som jag skrev berodde dock mindre på Netflix och mer på förlagan. Känns som upplagt för en i raden av alla ostiga fantasyserier med tonåringar som målgrupp.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Jag skiter i om hon var flint skallig o booken jävlen jag bara spelat spelen så när jag såg serien och Triss kom så i stället för o titta triss så var det vem fan är denna jävel då.

Det jag menar är Netflix hadde gjort Geralt till svartgårig transa om nu inte fans skulle hänga dom för det men det är inte första gången dom ändrar saker I live action baserade saker. Dom ändrar karaktärer och har ofta en sketen skriven story.

Titta på deras så kallade Live action av Cowboy bebop dom ändra etnisitet på några av karaktärerna utan anledning. Samma med Death note med fler.

Jag har inget imot att det är mer diversity och mer öppenhet för gay och transfolk men SLUTA för satan att ändra redan skapta karaktärer utan vill ni ha med sånt skapa nya karaktärer eller skappa en helt ny jävla serie där ni kan göra vad satans jävla skit dom vill.

Hur är det seriens fel att du bara spelat spelen? Du skriver att de var "för lata" att följa källmaterialet och vill ha en rödhårig skådespelerska istället, men skiter i hur hon ser ut i källmaterialet (vilket då bryter ned hela din kritik något). Triss skulle egentligen knappt varit med i första säsongen av serien alls, bara vid Sodden en liten stund.

Om nu spelet får ändra karaktärers utseende (spelar ingen roll hur mycket), tex. Geralt är beskriven som något ful och smal i böckerna (och dessutom förändras utseendet enormt mellan spelen också), varför kan då inte serien få den friheten också? Spelar det verkligen roll, eller tror du på allvar att det är karaktärernas utseende som sänker serier eller att det egentligen är manus och skådespelet i sig som gör det? Hur är det då med berättelsen i sig, ska man inte få ändra den heller? För det gör ju majoriteten av alla serier och filmer som har etablerat källmaterial (Sagan om Ringen exempelvis, där är det jävligt mycket som fattas gentemot böckerna).

Medlem

Hade nog hellre sett Dungeon Siege faktiskt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

eld
Medlem
Skrivet av Dumlen:

Hade nog hellre sett Dungeon Siege faktiskt.
https://youtu.be/N31PaPjFHPk?t=10

Har flashbacks jag inte vill ha:

eld
Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Titta på deras så kallade Live action av Cowboy bebop dom ändra etnisitet på några av karaktärerna utan anledning. Samma med Death note med fler.

Herregud!, en svart man i cowboy bebop

Medlem
Skrivet av eld:

Herregud!, en svart man i cowboy bebop

Ja men fan ska vi inte göra Gandalf svart också i TV serien dom planerar och Frodo kan vara Gay och Elrond kan vara transa jag menarför varför kan dom ej vara det måste ju ej följa bökerna eller hur.

eld
Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Ja men fan ska vi inte göra Gandalf svart också i TV serien dom planerar och Frodo kan vara Gay och Elrond kan vara transa jag menarför varför kan dom ej vara det måste ju ej följa bökerna eller hur.

Som när folk kissade på sig för att heimdall skulle bli svart i marvel-filmerna, men efteråt så märkte alla att det absolut inte gjorde någon slags skillnad över huvudtaget.

Jet black har redan haft en afroamerikansk voiceactor.

Men det gör detsamma då Jet Black är en karaktär med ospecifikt ursprung förutom att han är från ganymede.

12
Skriv svar