Metacritic listar årets sämsta spel

Robot
Metacritic listar årets sämsta spel

Vilka av årets bottenskrap har du lirat?

#Metacritic


Medlem

Jag ville verkligen att XIII Remake skulle bli bra. Originalet har några missar som den oerhört tråkiga smygbanan i ubåten, men överlag har jag bra minnen från det. Trist att missar från originalet inte fixades till, snarare så la dom till ännu fler missar.

Trots jag är ett stort fan av Elder Scrolls, och Elder Scrolls Travels: Shadowkey är mitt favoritmobilspel någonsin, så har jag ännu inte testat The Elder Scrolls: Blades. Men att Switch-versionen nu är utnämnt till tionde sämsta spelet 2020 ökar inte direkt motivationen.

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Jag ville verkligen att XIII Remake skulle bli bra. Originalet har några missar som den oerhört tråkiga smygbanan i ubåten, men överlag har jag bra minnen från det. Trist att missar från originalet inte fixades till, snarare så la dom till ännu fler missar.

Trots jag är ett stort fan av Elder Scrolls, och Elder Scrolls Travels: Shadowkey är mitt favoritmobilspel någonsin, så har jag ännu inte testat The Elder Scrolls: Blades. Men att Switch-versionen nu är utnämnt till tionde sämsta spelet 2020 ökar inte direkt motivationen.

Måste också rösta för XIII Remaken. Kanske hade jag för höga förväntningar? Kanske var inte originalet speciellt bra? Jag vet inte, men vad jag vet är att jag tycker de totalt missade hela estetiken från originalet och då blev spelet bara ett mediokert FPS. Otroligt besviken var jag....

Blades är inte direkt bra, men hade inga förväntningar så har haft rätt roligt idet ändå. Är ju till trots gratis på Switch.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Måste nog säga Doom Eternal p.g.a. hur mycket bättre Doom 2016 var. En stor besvikelse.
Största missarna var att ammo går slut hur snabbt som helst vilket hade fungerat i andra typer av fps spel men verkligen inte i Doom.
Sen var andra missen att utvecklarna tvingar en att använda ett visst vapen beroende på vilken demon man slåss mot, t.ex. gör vissa vapen nästan ingen skada alls om man använder dem mot "fel" typ av demon.
I Doom 2016 hade man friheten att använda vilket vapen man ville, men i Eternal säger alltså utvecklarna åt en vilket vapen man måste använda.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Måste nog säga Doom Eternal p.g.a. hur mycket bättre Doom 2016 var. En stor besvikelse.
Största missarna var att ammo går slut hur snabbt som helst vilket hade fungerat i andra typer av fps spel men verkligen inte i Doom.
Sen var andra missen att utvecklarna tvingar en att använda ett visst vapen beroende på vilken demon man slåss mot, t.ex. gör vissa vapen nästan ingen skada alls om man använder dem mot "fel" typ av demon.
I Doom 2016 hade man friheten att använda vilket vapen man ville, men i Eternal säger alltså utvecklarna åt en vilket vapen man måste använda.

Kan hålla med, men Doom Eternal är inte dåligt men jag blev grymt besviken, så årets sämsta, nej knappast däremot årets största besvikelse utan frågan.

Medlem

Årets sämsta för mig är EA Sports och deras 2 största spel i Madden och FIFA. Så otroligt värdelösa spel. Samma sak varje år, någon ny mekanik och en liten putsning på grafiken samt uppdaterad rosters. Och trots att varenda recensent gnäller på just detta får spelen en bra bit över medel varenda gång, dvs ca 7/10. Hoppas EA blir av med ensamrätten på ligorna snart så att dom kan få lite konkurrens. Se bara vad som hände när 2k fick rättigheter till NBA. Det är ju knappt ingen som spelar NBA Live längre. Detta var även på väg att hända med NFL serien, men där blev det för dyrt att vara med och köpa rättigheterna.

Största besvikelsen står EA också för. Men där handlar det om att jag har gått och hoppats på ett nytt Fight Night och ett nytt Skate. Hoppas innerligt på att dom släpps till den nya generationen konsoler.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Måste nog säga Doom Eternal p.g.a. hur mycket bättre Doom 2016 var. En stor besvikelse.
Största missarna var att ammo går slut hur snabbt som helst vilket hade fungerat i andra typer av fps spel men verkligen inte i Doom.
Sen var andra missen att utvecklarna tvingar en att använda ett visst vapen beroende på vilken demon man slåss mot, t.ex. gör vissa vapen nästan ingen skada alls om man använder dem mot "fel" typ av demon.
I Doom 2016 hade man friheten att använda vilket vapen man ville, men i Eternal säger alltså utvecklarna åt en vilket vapen man måste använda.

Kan bara hålla med. Näe, det var verkligen inte för mig. Doom 2016 var helt fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Måste nog säga Doom Eternal p.g.a. hur mycket bättre Doom 2016 var. En stor besvikelse.
Största missarna var att ammo går slut hur snabbt som helst vilket hade fungerat i andra typer av fps spel men verkligen inte i Doom.
Sen var andra missen att utvecklarna tvingar en att använda ett visst vapen beroende på vilken demon man slåss mot, t.ex. gör vissa vapen nästan ingen skada alls om man använder dem mot "fel" typ av demon.
I Doom 2016 hade man friheten att använda vilket vapen man ville, men i Eternal säger alltså utvecklarna åt en vilket vapen man måste använda.

Kan inte hålla med. Doom Eternal hade ett sånt otroligt bra stridsystem. När man naila det så kändes man så jäkla badass att man fick gåshud. Jag kan dock förstå att vissa inte gillar det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Att Doom Eternal skulle vara ett av årets sämsta spel håller jag inte med om för fem öre, men däremot var det en av årets största besvikelser för min del. Hade varit nr 1 om det inte vore för Empire of Sin. Doom var helt fantastiskt, medan Doom Eternal var sämre på nästan alla punkter och inte bättre på någon. Fokus på helt fel saker. Enligt mig då. Fortfarande ett relativt underhållande spel, men inte i närheten av höjderna föregångaren var, som även var 2016 års GOTY för min del.

Vad gäller årets sämsta spel så slår jag ett slag för tidigare nämnda Empire of Sin. Ett jävla skitspel, helt enkelt. Svider en hel del med tanke på vilka förhoppningar jag hade. Vet att folk gillar att nämna Cyberpunk som ett spel om inte klarade av att leverera vad det lovade, men i jämförelse med Empire of Sin framstår det som fulländat. Urk.

EDIT: Kan ju dock vara värt att tillägga att jag inte spelar uppenbara skitspel som de Metacritic har på sin bottenlista.

Medlem

Doom Eternal är verkligen inte ett dåligt spel som förtjänar att nämnas i samband med en sån här lista. Problemet som folk verkar ha med det spelet är att de förväntade sig något annat, mer likt Doom 2016. Det är en väldigt subjektiv åsikt. Tittar man på helheten så är det ändå ett objektivt bra spel och bra genomfört på ett tekniskt plan, vilket man inte kan säga om spelen som nämns i artikeln oavsett hur snäll man vill låta.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Doom Eternal är verkligen inte ett dåligt spel som förtjänar att nämnas i samband med en sån här lista. Problemet som folk verkar ha med det spelet är att de förväntade sig något annat, mer likt Doom 2016. Det är en väldigt subjektiv åsikt. Tittar man på helheten så är det ändå ett objektivt bra spel och bra genomfört på ett tekniskt plan, vilket man inte kan säga om spelen som nämns i artikeln oavsett hur snäll man vill låta.

Jag gillade inte att de fokuserade på Hopp Pussel. Det hör inte hemma i ett "Doom" spel. Att döda demoner är lika eller mer kul i Eternal än i Doom2016. Minus är ju Marauders som jag aldrig fick grepp om. Då jag är mer casual och spelar långsamt och metodiskt gillade jag inte att de ändrade Doom till ett ADHD spel. I 2016 kunde man ta allt i sin egen takt. Spela hur man ville. Använda det vapen man mest var bekväm med.

Jag slutade spela Eternal precis i slutet tror jag. Fick en varning att om du går vidare nu så kunde jag inte gå tillbaka eller nåt. Så försökte hitta alla secrets på alla banor innan. Det var här all min glädje försvann. Så jag slutade helt enkelt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Personligen måste jag nog faktiskt säga att Animal Crossing New Horizons är den största besvikelsen för mig del. Jag gillar det nya byggandet och funktionerna men invånarna känns fullkomligt karaktärslösa och döda. Alla tycks ha samma saker att säga och inte ens det är så värst mycket. Generiska kommentarer om ballonger i luften och liknande kommentarer när de sitter under sitt favorit träd som alltid är olika ändå. Ingen visar några form av känslor eller värderingar som tidigare Animal Crossing titlar, allt känns väldigt grundläggande bara.

Kunde till slut inte fortsätta spela för jag kände mig helt bortkopplad från min egen ö.

Medlem

Last of us va riktigt dåligt. Assasin Creed va åxå skräp.

jbx
Medlem
Skrivet av TheJudge:

Last of us va riktigt dåligt. Assasin Creed va åxå skräp.

Jag lägger till Cyberpunk på den här listan, tyvärr inte bara årets besvikelse utan generationens.
Spelet var roligt i 20 timmar trots att det var/är helt trasigt, men en total besvikelse mot vad de lovade oss.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jag gillade inte att de fokuserade på Hopp Pussel. Det hör inte hemma i ett "Doom" spel. Att döda demoner är lika eller mer kul i Eternal än i Doom2016. Minus är ju Marauders som jag aldrig fick grepp om. Då jag är mer casual och spelar långsamt och metodiskt gillade jag inte att de ändrade Doom till ett ADHD spel. I 2016 kunde man ta allt i sin egen takt. Spela hur man ville. Använda det vapen man mest var bekväm med.

Jag slutade spela Eternal precis i slutet tror jag. Fick en varning att om du går vidare nu så kunde jag inte gå tillbaka eller nåt. Så försökte hitta alla secrets på alla banor innan. Det var här all min glädje försvann. Så jag slutade helt enkelt.

Efter att ha lagt nära 90 timmar på Doom eternal håller jag helt med om alla pussel- och hoppmoment, förstår inte riktigt dessa konstiga designbeslut. Sen är det för mycket uppgraderingar och modifieringar för att vara ett doom-spel. Och som nämnts förut är doom eternal mer av ett "combat-chess" än vad doom 2016 är. Du kunde i princip klara ut doom 2016 med pistolen, i Eternal måste man prioritera fiender och med "rätt" vapen.

Doom eternal blir ett riktigt bra spel när man väl kommit in i ett flow. Och tyckte man att grundspelet är svårt... vänta bara tills man provat DLC. Fyfan, där gick min gräns haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

Och som nämnts förut är doom eternal mer av ett "combat-chess" än vad doom 2016 är. Du kunde i princip klara ut doom 2016 med pistolen, i Eternal måste man prioritera fiender och med "rätt" vapen.

Doom eternal blir ett riktigt bra spel när man väl kommit in i ett flow. Och tyckte man att grundspelet är svårt... vänta bara tills man provat DLC. Fyfan, där gick min gräns haha

Jag tror att problemet med Doom Eternal var att på ytan ser spelet ut som Doom 2016, men under huven så finns det en helt annan spelmekanik. Jag var också sjukt besviken först, gillade inte alls hur de ändrat stridsmomenten och slutade spela. Tyckte spelet kändes begränsande och var förstört. Jag gav dock spelet en chans till senare och när jag vant mig vid systemet blev spelet riktigt bra. Det blir mer av ett "tänkande" FPS, men behåller ändå det gamla tempot som Doom 2016 har. När du sen lärt dig alla fiender, får in flow och kan sömlöst byta mellan vapen i kaoset för att anpassa dig till situationen. Det är en svårmatchad känsla.


signatur

"Writer and Fighter"

Cyberpunk2077

Definitivt

Medlem

Blanda inte ihop största besvikelse med sämsta spel. Det är en enorm skillnad, även om det i några enstaka fall kan röra sig om samma spel, men årets sämsta spel:

Doom Eternal
Cyberpunk 2077
Animal Crossing

Seriöst? Skärpning.

Medlem

Jag är så jävla petig på vad köper så jag har inte spelat något spel jag skulle kalla rent av sämsta spelet. Men jag har spelat en del spel som varigt en besvikelse men ändå bra spel. Så mitt svar är nej jag har inte spelat något jag skulle kalla sämsta spelet.

Medlem

"Sämsta spel" och folk nämner spel som doom eternal. Är ni troll eller vet ni inte vad ordet sämst betyder?
Eller måste folk nämna ett bra spel som sämst för att sticka ut?

Gen
Medlem
Skrivet av vamp:

Blanda inte ihop största besvikelse med sämsta spel.

Tack för att någon äntligen nämnde detta.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag tror att problemet med Doom Eternal var att på ytan ser spelet ut som Doom 2016, men under huven så finns det en helt annan spelmekanik. Jag var också sjukt besviken först, gillade inte alls hur de ändrat stridsmomenten och slutade spela. Tyckte spelet kändes begränsande och var förstört. Jag gav dock spelet en chans till senare och när jag vant mig vid systemet blev spelet riktigt bra. Det blir mer av ett "tänkande" FPS, men behåller ändå det gamla tempot som Doom 2016 har. När du sen lärt dig alla fiender, får in flow och kan sömlöst byta mellan vapen i kaoset för att anpassa dig till situationen. Det är en svårmatchad känsla.

Ja, när allt till slut klickade kunde man förlåta vissa snedsteg. Däremot, DLC (Ancient gods), är fan bara sadistiskt och har väldigt märkliga designbeslut avseende fiendeplaceringarna ibland.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

Ja, när allt till slut klickade kunde man förlåta vissa snedsteg. Däremot, DLC (Ancient gods), är fan bara sadistiskt och har väldigt märkliga designbeslut avseende fiendeplaceringarna ibland.

Ja, jag har hört det och har inte heller provat. Det är en fin balans på svårhet och orättvishet, tippar det över blir det inte bra. Tänker direkt på gamla Ghost & Goblins. Jämför det med till exempel Castlevania. Där Castlevania är svårt men ger spelaren en chans så är Ghost & Goblins bara sadistiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Ja, jag har hört det och har inte heller provat. Det är en fin balans på svårhet och orättvishet, tippar det över blir det inte bra. Tänker direkt på gamla Ghost & Goblins. Jämför det med till exempel Castlevania. Där Castlevania är svårt men ger spelaren en chans så är Ghost & Goblins bara sadistiskt.

Tyckte iofs både castlevania och G&G ger spelaren en chans. Älskade båda spelen som liten. Men kanske hade tyckt annorlunda nu möjligen

Skribent
Skrivet av Zamorano16:

Tyckte iofs både castlevania och G&G ger spelaren en chans. Älskade båda spelen som liten. Men kanske hade tyckt annorlunda nu möjligen

Castlevania håller idag, det gör inte G&G. Nu pratar jag om första. Inte om Ghouls & Goblins på SNES. Även om det är bullshit att spelet skickar tillbaka dig till första banan för att leta efter det där specialvapnet när du kommer till sista bossen, och som extra bajs så spelet dessutom är svårare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Castlevania håller idag, det gör inte G&G. Nu pratar jag om första. Inte om Ghouls & Goblins på SNES. Även om det är bullshit att spelet skickar tillbaka dig till första banan för att leta efter det där specialvapnet när du kommer till sista bossen, och som extra bajs så spelet dessutom är svårare.

Jag minns båda som barn. Som ovanstående talare sade, Castlevania var mänskligt svårt,. G&G var designat av Gud.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar