2020 års bästa spel på Steam släpptes 2019 och heter Red Dead Redemption 2

Robot
2020 års bästa spel på Steam släpptes 2019 och heter Red Dead Redemption 2

I konkurrens med bland andra Fall Guys och Hades.

#red-dead-redemption-2, #steam


Medlem

Förstår inte hypen bakom Hades. Ett helt okey spel och bra tidsfördriv. Men tröttnade efter några timmar.

Medlem

Nja, i ärlighetens namn var inte storyn jättebra, mest deppig och långsam. Sjukt snygg och levande värld... men ändå lite tom. Det var något med att jämt vara knuten till de andra karaktärerna som begränsade spelet tycker jag. Hade RDR2 varit mer fritt ala Skyrim där sidouppdragen och utforskandet är det intressanta så hade jag nog gillat det mer. I ett open world spel vill man ju styra sitt eget öde, eller?

Medlem

Steam, gammal skåpmat lol


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

RDR2 är verkligen inte värd någon Game of the Year-utmärkelse, tycker jag. Långsamt och tråkigt som bara den.

Avstängd

Porta Last of Us 2 till PC nu bara

Medlem

Känns som om Rdr2 kom för flera år sedan....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Känns som om Rdr2 kom för flera år sedan....

Inte till Steam och där av anledningen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Helt rätt tycker jag. Inte haft sån inlevelse i något spel sen typ 1998.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Förstår inte hypen bakom Hades. Ett helt okey spel och bra tidsfördriv. Men tröttnade efter några timmar.

Det är nog inte din typ av spel, helt enkelt. Jag kan inte sluta spela trots att jag "klarat" det 15 gånger med varje vapen. Varje genomspelning hittar man något nytt. Gäller att inte fuska med att kika på nätet utan upptäcka allt själv.

Medlem
Skrivet av arelion:

Det är nog inte din typ av spel, helt enkelt. Jag kan inte sluta spela trots att jag "klarat" det 15 gånger med varje vapen. Varje genomspelning hittar man något nytt. Gäller att inte fuska med att kika på nätet utan upptäcka allt själv.

Precis, det är inte din typ av spel. Min upplevelse var att jag kastades tillbaka till tonåren och spelglädjen igen - som annars lyst med sin frånvaro. Blir väldigt fort och uttråkad av spel i allmänhet numera, men Hades gjorde att jag bara ville dra för gardinen och fortsätta när jag väl startat..

Väldigt välpolerat, stilistiskt snyggt och smart/underhållande spel.

Medlem

Röstade själv på RDR2 för att övriga nominerade var skräp, släpps det 2019 har det dock inget att göra på en 2020-lista.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Förstår inte hypen bakom Hades. Ett helt okey spel och bra tidsfördriv. Men tröttnade efter några timmar.

Du gillar nog inte rogue like spel. Inte jag heller. Köpte det för länge sen för att se om de gjorde något roligt av den genre men var samma för mig. Och för det är supergiant som gör fantastiska spel

Hades är nog det bästa spelet i den genre så de som gillar det förstår jag att de tycker det är bra

Medlem
Skrivet av arelion:

Det är nog inte din typ av spel, helt enkelt. Jag kan inte sluta spela trots att jag "klarat" det 15 gånger med varje vapen. Varje genomspelning hittar man något nytt. Gäller att inte fuska med att kika på nätet utan upptäcka allt själv.

Jag har inget emot genren. Gillade Risk of Rain 2 & spelade mycket Rogue Legacy. Älskar faktiskt stilen på deras spel. Bastion var grymt & Transistor var bra det också. Hades är ett bra spel.

Medlem

Köpte RDR2 och körde i ca 10-15 timmar. Men insåg efter ett tag att jag inte direkt hade roligt överhuvudtaget... så jag la ner. Det passade uppenbarligen mig inte alls, kanske är för att jag inte är särskilt förtjust i själva Western-grejen till att börja med. Sjukt välgjort, men föll mig inte i smaken. Synd, för välgjorda single player-spel är annars en favorit.

Hades fastnade jag dock totalt för, lätt mitt GOTY även om Alyx inte är långt efter.

Medlem

Att RDR kan spöa Mafia som bästa stiry känns bara fel.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

R* utförde ett rent mästerverk med Red Dead Redemption 2. Vilket magiskt westernäventyr det var alltså. Har klarat det 1 gång på PlayStation 4 och 1 gång på Steam. Hade ståpäls med den där grejen med Arthur. Så jävla vacker musik också. Grafiken var utsökt i spelet. Det var ren narkotika alltså. Grymt bra story med fantastiska karaktärer att lära känna. Det fanns hur mycket som helst att göra i spelet. Bara att vara jägare blev som ett eget spel i det stora spelet. Ett Hunter: Call of the Wild i spelet. Och personligen tycker jag det så kallade "ångloket" Arthur var väldigt skön att styra. Och enkel. Förstår inte att folk tyckte det var så svårt.

///Score: 5 av 5 (10 av 10)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

R* utförde ett rent mästerverk med Red Dead Redemption 2. Vilket magiskt westernäventyr det var alltså. Har klarat det 1 gång på PlayStation 4 och 1 gång på Steam. Hade ståpäls med den där grejen med Arthur. Så jävla vacker musik också. Grafiken var utsökt i spelet. Det var ren narkotika alltså. Grymt bra story med fantastiska karaktärer att lära känna. Det fanns hur mycket som helst att göra i spelet. Bara att vara jägare blev som ett eget spel i det stora spelet. Ett Hunter: Call of the Wild i spelet. Och personligen tycker jag det så kallade "ångloket" Arthur var väldigt skön att styra. Och enkel. Förstår inte att folk tyckte det var så svårt.

///Score: 5 av 5 (10 av 10)

Men det var ju inget djup i det? Alla "jakter" av epic djur gick ju ut på samma sak, att följa ett spår med någon form av eagle vision från Assassins Creed och sedan skjuta djuret med rätt bössa... Det var väl ballt första två-tre gångerna, sedan enformigt. Och sedan inget att köpa för dina pengar, mycket begränsade uppgraderingar till vapen osv.

Medlem

Jag tycker det var mycket välförtjänta spel som vann. Ori är galet vackert och Doom har bästa soundtracket på länge, köpte äntligen RDR2 nu under rean efter att ha velat länge så ser fram emot att spela igenom det XD

Avstängd

Ordningen återställd.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Har nog ägnat ca 20 timmar i RDR2 vid det här laget varav, vad jag skulle tippa, ca 17 timmar är ridande mellan A till B, 2 timmar är cut scenes och en timme är vad som kan kallas för spel. Ungefär som The Witcher 3 (förutom att där var det nog dubbelt så mycket cut scenes). Trist att det är den här typen av spel den stora massan verkar vilja ha vilket innebär att det nog kommer bli ett jävka massa ridande även i framtiden. Personligen skulle jag hellre vilja se en utveckling där det är mer spel än ridande (och cut scenes), men men, är väl bara jag som är en aning gammalmodig antar jag...

(bör kanske tilläggas att jag inte har något emot att rida i spel så länge det kombineras med fast traveling. Det kan till och med vara ganska mysigt att rida runt och upptäcka nya ställen så länge man kan snabbförflytta sig till ställen man redan varit på, ala Skyrim/Oblivion. Det är snarare det här med att bara ha ett fåtal fast traveling points som tvingar en att rida samma sträcka om och om och om och och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och och om och om och om och om och om och om och om och om igen som är ganska tröttsamt)

Medlem

RDR2 är ett tekniskt underverk, men långt ifrån 10/10 när det kommer till utförandet utav uppdrag och story. Rockstar borde verkligen förnya sig på friheten för en spelare, och byta manus författare :).

Medlem
Skrivet av twilek:

Har nog ägnat ca 20 timmar i RDR2 vid det här laget varav, vad jag skulle tippa, ca 17 timmar är ridande mellan A till B, 2 timmar är cut scenes och en timme är vad som kan kallas för spel. Ungefär som The Witcher 3 (förutom att där var det nog dubbelt så mycket cut scenes). Trist att det är den här typen av spel den stora massan verkar vilja ha vilket innebär att det nog kommer bli ett jävka massa ridande även i framtiden. Personligen skulle jag hellre vilja se en utveckling där det är mer spel än ridande (och cut scenes), men men, är väl bara jag som är en aning gammalmodig antar jag...

(bör kanske tilläggas att jag inte har något emot att rida i spel så länge det kombineras med fast traveling. Det kan till och med vara ganska mysigt att rida runt och upptäcka nya ställen så länge man kan snabbförflytta sig till ställen man redan varit på, ala Skyrim/Oblivion. Det är snarare det här med att bara ha ett fåtal fast traveling points som tvingar en att rida samma sträcka om och om och om och och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och och om och om och om och om och om och om och om och om igen som är ganska tröttsamt)

Finns nog spel som tilltalar.
Ser ofta folk nämna kända spel samtidigt att det är inget för dom, det var tråkigt osv.
Du får helt enkelt se bortom det som hypas av den stora massan


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nån som säljer eller vill bli av med Red dead 2 till Xbox One?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns nog spel som tilltalar.
Ser ofta folk nämna kända spel samtidigt att det är inget för dom, det var tråkigt osv.
Du får helt enkelt se bortom det som hypas av den stora massan

Jag spelar i princip alla spel, stora som små, äger till exempel över 600 spel till min PS4a (har dessutom hunnit med att köpa 2 till PS5 ) och ca 400 till min Xbox1 (som nu för övrigt blivit utbytt till en XboxSX) så jag har inga svårigheter att se bortom det som hypas, men självklart spelar jag även stortitlarna och dessa har jag också oftast mest åsikter om eftersom det är dessa som kostar mest pengar och därför bör leverera, speciellt om de dessutom fått sjukt höga betyg i recensioner. Men självklart inser jag också att så fort man ens vågar sig på att säga något negativt om ett spel som RDR2 så kommer man också bli kritiserad, eftersom man inte ska få a några andra åsikter än den stora massan utan att folk ska bli upprörda

Medlem

Kanske smart av steam att göra så... Lite knepigt möjligtvis men då får ju spelen som släppts sent en mer rättvis chans att vara med, fler har hunnit spelat det osv.
Lite som med årsmodeller vs tillverkningsår på bilar. (ja, jag var bara tvungen )

Medlem
Skrivet av Levi:

Porta Last of Us 2 till PC nu bara

Köp en PS5 istället

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Ordningen återställd.

Welcome back.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det har blivit lite av en grej att haka upp sig på vissa saker i Rdr2, när ingen har hakat upp sig på upplägget i Gta under 20 års tid och kommer säkerligen inte säga något om det i kommande Gta heller.

Rdr2 är lätt det mest välgjorda som har släppts enligt mig. Nu retar jag säkert upp någon, men Cyberpunk exempelvis kommer inte i närheten av Rdr2 på väldigt många punkter, Men då är Rdr2 en klass för sig där inget Openworld spel ens kommer i närheten. Nästan så att Rdr2 är överarbetat, men jag gillar det.

Tror ingen studio kommer släppa ett lika omfattat och genomarbetat spel heller för den delen dom närmsta åren. Sen så gillar man spelet eller så hatar man det. Produkten i sig håller lika hög klass ändå.

Medlem
Skrivet av saigon:

Det har blivit lite av en grej att haka upp sig på vissa saker i Rdr2, när ingen har hakat upp sig på upplägget i Gta under 20 års tid och kommer säkerligen inte säga något om det i kommande Gta heller.

Vet inte om det påståendet stämmer riktigt. Personligen tycker jag GTA lider av samma problem som RDR fast hästen utbytt till bil. Det är förvisso lite mer variation i färdmedlen i GTA vilket gör det en aning mer tolererbart, dessutom slipper man laga mat och hålla reda på sin vikt i GTA vilket jag heller inte ser som någon underhållning direkt. Fast tristast är ju som sagt att åka samma rutt om och om och om och om och om och om och om igen, och då spelar det ju mindre roll om det är med häst eller bil, så för min del har jag hakat upp mig lika mycket på GTA som på RDR. Fast om man skulle infört fast travel i dessa spel skulle ju spelen spelas igenom på 4 timmar så man kan ju förstå lite varför de är designade som de är Ingen skulle tycka det var okej att ett spel som kostar 700kr bara tar 4 timmar att spela igenom, väldigt få verkar dock bry sig om det tar 40 timmar varav 36 är ridande fram och tillbaka så uppenbarligen ett vinnarkoncept

12
Skriv svar