Xbox-chefen om Bethesda-affären: "Vår rollspels-kapacitet blir enorm"

Medlem
Skrivet av NuZ:

Tror även det blir en affär av Sega eller Konami eller Namco. De har ju sagt att de vill in på Japanska marknaden

Square Enix kan vara aktuellt också. Framförallt gamla Eidos delarna då det går rykten om att SE vill fokusera mer på Japan och mindre på väst.

NuZ
Testpilot
Skrivet av omgponies:

Square Enix kan vara aktuellt också. Framförallt gamla Eidos delarna då det går rykten om att SE vill fokusera mer på Japan och mindre på väst.

Hmm intressant 🧐


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vilket också gör de som bara har PS, och alltså varken PC, mobil eller en Xbox, till en försvinnande liten grupp som inte nås. Inom en snar framtid kommer streaming också att nå det mesta, så du behöver heller inte sitta på en feting-PC och kanske räcker det med en app på din TV. TV har nog de flesta.

Finns väl väldigt lite som talar för att streaming kommer ersätta en fet gaming PC.
Det ända som det ens har pratats om än är att ge low-end ett godtagbart alternativ.

Vad menar du om snar framtid? Det kommer nog ta ganska många år för den större delen av världen att nå upp till stabila och snabba hastigheter utan datacap.
Även när detta är gjort så kommer det fortfarande finnas kvalitetsproblem jämfört med lokal hårdvara som förhoppningsvis kan lösas i framtiden, men som har en bra bit kvar att lösas i praktiken.

Ska väl bli intressant att se när 120FPS 4K börjar streamas med komprimering som är tillräckligt bra för att man inte ska märka någon större skillnad, men det skulle förvåna mig ifall det ens blir tillgängligt inom 5 år.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Finns väl väldigt lite som talar för att streaming kommer ersätta en fet gaming PC.
Det ända som det ens har pratats om än är att ge low-end ett godtagbart alternativ.

Vad menar du om snar framtid? Det kommer nog ta ganska många år för den större delen av världen att nå upp till stabila och snabba hastigheter utan datacap.
Även när detta är gjort så kommer det fortfarande finnas kvalitetsproblem jämfört med lokal hårdvara som förhoppningsvis kan lösas i framtiden, men som har en bra bit kvar att lösas i praktiken.

Ska väl bli intressant att se när 120FPS 4K börjar streamas med komprimering som är tillräckligt bra för att man inte ska märka någon större skillnad, men det skulle förvåna mig ifall det ens blir tillgängligt inom 5 år.

Inte ersätta, erbjuda ett billigare alternativ=nå ut till fler.

Det finns väldigt många som inte har riktigt samma krav som vi som hänger här på ett entusiastforum


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Inte ersätta, erbjuda ett billigare alternativ=nå ut till fler.

Det finns väldigt många som inte har riktigt samma krav som vi som hänger här på ett entusiastforum

Det är därför jag tycker att det är konstigt att jämföra det med till exempel PC.

Sen så är frågan hur man ska räkna in mobiler i detta.
Att kunna spela sina monitor spel på mobil är väl mer en bonus, än att man väljer att ha den och gamepass som huvudplattform?
Alternativet blir väl i så fall ifall det finns möjlighet till att koppla telefonen eller en Microsoft version av chromecast till tv också, jag tror inte att casuals betalar 150Kr i månaden bara för att spela spel som är anpassade för monitorer/tv på sina mobiltelefoner.
Blir en intressant utveckling med vad som spelas och hur det blir med skärmstorlek och gränssnitt framöver.

Jag har för mig att Sony har sagt tvärt om, att de bygger emot ett gränssnitt för större tv och högre upplösning.

Medlem

Alla som lägger så mycket tid på spelande att gamepass blir intressant tror jag definitivt har högre krav än mobilspelande och laggigt streamande.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Det är därför jag tycker att det är konstigt att jämföra det med till exempel PC.

Sen så är frågan hur man ska räkna in mobiler i detta.
Att kunna spela sina monitor spel på mobil är väl mer en bonus, än att man väljer att ha den och gamepass som huvudplattform?
Alternativet blir väl i så fall ifall det finns möjlighet till att koppla telefonen eller en Microsoft version av chromecast till tv också, jag tror inte att casuals betalar 150Kr i månaden bara för att spela spel som är anpassade för monitorer/tv på sina mobiltelefoner.
Blir en intressant utveckling med vad som spelas och hur det blir med skärmstorlek och gränssnitt framöver.

Jag har för mig att Sony har sagt tvärt om, att de bygger emot ett gränssnitt för större tv och högre upplösning.

Tror att du missförstår mig, poängen är att du kommer att kunna streama på PC också, vilket sänker tröskeln för vilken hårdvara du behöver investera i. Samma sak med streaming direkt till TV via app eller liknande. Förmodligen kommer gamla konsoler hänga med längre också om man ordnar streaming dit t.ex.

Under 2021 uppdateras Microsofts xCloud- servers med Series X blades. Målet är naturligtvis att kunna erbjuda streaming överallt i hög kvalitet på hur liten eller stor skärm du vill.


signatur

Jump in.

jbx
Medlem
Skrivet av UggleMannen:

fan kommer sakna fallout serien, jäfla könsnamn av gubbar

Okej?!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

123
Skriv svar