CDPR-grundare: Styrelsen är ansvarig för Cyberpunk 2077:s skick

S_Z
Medlem
Skrivet av almblad:

@S_Z: Gäller att vara kritisk som sagt, och vissa tycker att ett 5/5 ska vara felfritt mästerverk.

Är det inte ett problem då med att just använda en enda siffra för att sätta ett betyg. För mig kan ett spel utan tvekan vara ett mästerverk och fortfarande ha buggar. Det är upplevelsen jag betygsätter, inte om det är tekniskt fulländat.

Medlem
Skrivet av Dex:

Cyberpunk på PC har 86/100 på Metacritic än så länge. Är det då så konstigt att FZ skulle ge spelet 5/5 i betyg? Alltså MÄSTERLIGT inte perfekt som 5/5 betyder.

Förstår att recensioner är subjektiva men att kalla spelet för mästerligt när det finns 10+ år gamla spel som gör open world bättre och faktiskt har fungerande AI känns lite skevt.

Det spelet dom marknadsförde hade möjligtvis kunna vara mästerligt, men den "färdiga" produkten är inte i närheten enligt mig iallafall.

Medlem

Jag anser som en del säger, att bara ett perfekt och mästerligt spel endast förtjänar betyget 5/5. Ser inget fel med det.


signatur

autograph

Medlem

Det var bara tur att jag anade oråd med hypen kring Cyberpunk.
Jag hade gärna spelat ett spel som nästan ser ut som filmen Bladerunner.
Man lär sig efter att ha köpt många ofärdiga och trasiga spel.


signatur

autograph

Quake-konnässsör
Skrivet av Dex:

FZ har varit väldigt tydliga med att 5/5 INTE är ett perfekt spel dock. Kommer aldrig finnas ett spel som är perfekt då det tänket med att 5/5 skulle vara perfekt är bara så felaktigt.

Som har nämnts såååå många gånger tidigare så är det subjektivt. Förstår inte varför vissa personer har så svårt att förstå att folk tycker olika och i så fall är dom förmodligen köpta......

Har ni ens testat att spela spelet? Jag och mina vänner och familj som har spelat spelet (PC) har haft jätte kul med spelet. Det har varit några buggar, men inte fler i detta än andra stora öppna världar. T.ex. AC: Valhalla hade jag nog faktiskt mer problem med buggar i.

Cyberpunk på PC har 86/100 på Metacritic än så länge. Är det då så konstigt att FZ skulle ge spelet 5/5 i betyg? Alltså MÄSTERLIGT inte perfekt som 5/5 betyder.

Om det nu är som du säger att FZ har varit väldigt tydliga med det, men tydligen har de inte varit tydliga nog då eftersom besökare fortfarande tror att 5/5 är ett perfekt spel. Sen som jag skrev så beror det på vem som recenserar spelen som gör vilket betyg det kommer få, sure det är jag med på. Men själv tycker jag spelet inte är 5/5, inte ens i närheten och det är min uppfattning.

Spelet har jag provat på PS4, och ja, det var skit helt enkelt. Men fick ju pengarna tillbaka, så jag är glad Ger utvecklarna något år på sig så kanske jag återvänder, förmodligen med en starkare PC också, för det är tydligen där man ska spela spelet...

Skriv svar