Hitman 2-banorna kan inte föras över till Hitman 3 på PC

Robot
Hitman 2-banorna kan inte föras över till Hitman 3 på PC

Uppdatering: Tim Sweeney lovar att titta på saken.

#Hitman-2, #Hitman-3, #Io-interactive, #nyhetstips


Medlem

Antar man får vänta tills det släpps på steam då

Medlem

"Åh, exklusivt från EGS är så bra, de ger ju bort gratis spel"

Jäkla skithögar...

Epic i framkant för spelindustrins utveckling - my ass


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Då blir det att vänta in steam versionen helt enkelt,
Spelet finns ju bara på steam, så det var ju en redig känga mot tidigare kunder.
Hoppas inte en jävel köper det på epic.

Nåväl, då kanske vr versionen hinner komma till pc också då.

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem

Hur kan detta inte vara gratis? Sjuka människor.

Länge leve plattformsexklusiviteter!


signatur

Go home and be a family man!

Medlem

Ohoy matey!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Hmm låter mer som att utvecklarna vill tjäna en extra slant, dom kunde lika gärna ha släppt banorna som gratis DLC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

Det lät för bra för att vara sant...


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Vet att det är populärt att hata på Epic men jag känner att IO kunde ha löst detta om dom ville. Ser ingen anledning till att Epic skulle ligga bakom detta beslut då det endast leder till att folk inte köper spelet från dom utan väntar på en Steam release istället.

Känns ju inte heller som någon direkt kassako om dom ändå sänker priset med 80%. Märkligt beslut iallafall och dåligt av dom att vänta med denna information till bara några dagar innan release.

Medlem

2an verkar inte finnas på egs pga att Warner Bros publicerade spelet.
så varken IO eller epics fel, men fortsätt gärna gråta så hämtar jag popcornen

Medlem

Smooth...
Men som sagt, det är nog en soppa och i slutänden är det bra att Steam får konkurrens.

Fan då


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Yarr Harr Fiddle Dee Dee


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Har båda på Steam så får väll gott vänta på att 3an släpps på Steam då.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sorgligt att PC går åt konsolhållet på ett sätt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yarr Harr Fiddle Dee Dee

Das bay?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Testpilot

Givetvis tråkigt, men om man vill spela Hitman 2 köper man väl det spelet? Det är ju mer en bonus och goodwill att det ens skulle vara möjligt att få med tvåans banor till det tredje spelet. Eller?

Sen är det väl upp till utvecklaren att erbjuda detta, inte EGS men där kanske jag missat någon detalj.

Medlem

Dom har verkligen gjort det komplext för sina kunder. Känns som folk behöver ett flödesdiagram för att förstå hur det här fungerar. Har oavsett inget intresse av spelet tills exklusiviteten försvinner.

Inaktiv
Skrivet av Mutumba:

Givetvis tråkigt, men om man vill spela Hitman 2 köper man väl det spelet? Det är ju mer en bonus och goodwill att det ens skulle vara möjligt att få med tvåans banor till det tredje spelet. Eller?

Sen är det väl upp till utvecklaren att erbjuda detta, inte EGS men där kanske jag missat någon detalj.

Kom inte hit och börja snacka logiskt, här tar vi de chanser vi får att sparka på Epic så förstör inte detta nu.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Givetvis tråkigt, men om man vill spela Hitman 2 köper man väl det spelet? Det är ju mer en bonus och goodwill att det ens skulle vara möjligt att få med tvåans banor till det tredje spelet. Eller?

Sen är det väl upp till utvecklaren att erbjuda detta, inte EGS men där kanske jag missat någon detalj.

Skrivet av anon_119148:

Kom inte hit och börja snacka logiskt, här tar vi de chanser vi får att sparka på Epic så förstör inte detta nu.

Det är väl upp till företagen att lista anledningarna att köpa deras produkt och nu verkar det som att det finns en mindre anledning att göra det. En anledning att dom har valt att göra detta tidigare förmodar jag är att varje säsong individuelllt inte har haft en otrolig mängd content i sig. Förstår att vissa spelar om banorna i absurdum men för oss som inte gör det så har säsongerna varit lite magra och då är features som detta en anledning att ändå köpa spelet.

Nu verkar inte denna feature vara gratis längre, pga epic/steam integrations strul enligt artikeln. Dom kanske ljuger om detta men kontentan är ändå att produkten blev ännu lite magrare.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Givetvis tråkigt, men om man vill spela Hitman 2 köper man väl det spelet? Det är ju mer en bonus och goodwill att det ens skulle vara möjligt att få med tvåans banor till det tredje spelet. Eller?

Sen är det väl upp till utvecklaren att erbjuda detta, inte EGS men där kanske jag missat någon detalj.

Fast problemet ligger ju om du redan äger Hitman 2 (som inte finns på EGS) måste du köpa det IGEN. IOI lovade att det skulle gå även om man hade det på Steam, eftersom man loggar in på deras servrar i alla fall. Man har aldrig fått H2 banorna gratis.

Inaktiv
Skrivet av Vileoxe:

Hmm låter mer som att utvecklarna vill tjäna en extra slant, dom kunde lika gärna ha släppt banorna som gratis DLC.

Danskar..

Får ta ut min frustration på dom i Crusader Kings sen!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Danskar..

Får ta ut min frustration på dom i Crusader Kings sen!

*applåder* Du fick mig att dra rejält på munnen


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Skrivet av Mutumba:

Givetvis tråkigt, men om man vill spela Hitman 2 köper man väl det spelet? Det är ju mer en bonus och goodwill att det ens skulle vara möjligt att få med tvåans banor till det tredje spelet. Eller?

Sen är det väl upp till utvecklaren att erbjuda detta, inte EGS men där kanske jag missat någon detalj.

De har gått ut och haft det som en "feature" att man kan lira de gamla banorna och ta med sig stuff från föregångarna. Hade de inte gjort så i ettan eller bara gått ut med att det inte går så skulle allt va ok


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av gryzor:

*applåder* Du fick mig att dra rejält på munnen

Jag tänkte inte ens köpa Hitman 3, tar varje tillfälle som ges att ge mig på dansken!

Medlem

Hoppas att EU stoppar den här galenskapen snart. Jag längtar tillbaka till tiden när PC-spelutvecklare inte togs gisslan på det här sättet. Jag har Hitman 1 och 2 på Steam, men vill verkligen inte vänta ett år på att spela trean eftersom jag älskar Hitman-spelen. Så blir tvingad att använda Epic nu och går därmed miste om viss funktionalitet.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vet att det är populärt att hata på Epic men jag känner att IO kunde ha löst detta om dom ville. Ser ingen anledning till att Epic skulle ligga bakom detta beslut då det endast leder till att folk inte köper spelet från dom utan väntar på en Steam release istället.

Känns ju inte heller som någon direkt kassako om dom ändå sänker priset med 80%. Märkligt beslut iallafall och dåligt av dom att vänta med denna information till bara några dagar innan release.

Antagligen är det så att spelutvecklare inte får ge kunder tillgång till spel på Epic som finns på andra plattformar enligt deras kontrakt. De gör allt för att försöka stärka sin monopolställning för så många spelserier som möjligt.

12
Skriv svar