Hitman 2-banorna kan inte föras över till Hitman 3 på PC

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Antagligen är det så att spelutvecklare inte får ge kunder tillgång till spel på Epic som finns på andra plattformar enligt deras kontrakt. De gör allt för att försöka stärka sin monopolställning för så många spelserier som möjligt.

Fast då hade väl IO vetat om det när dom gjorde dealen och inte gått ut på twitter och skrivit att det kommer fungera?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast då hade väl IO vetat om det när dom gjorde dealen och inte gått ut på twitter och skrivit att det kommer fungera?

Om det hade varit tekniska begränsningar så hade de nog vetat om det i god tid. Jag tror att de blev informerade om denna del av kontraktet av Epic i sista minuten när Epic förstod vad IOs syfte var.

Jag spekulerar bara kring vad som är mest troligt. Ingen vet fram tills IO har gått ut med varför de bröt sitt löfte till spelarna.

Skribent

"Uppdatering: Epic-bossen Tim Sweeney har via Twitter lovat att de ska ta en titt på detta. Han säger även att de aldrig vill att konsumenter ska behöva köpa samma spel på Epic som de redan äger på Steam."

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Om det hade varit tekniska begränsningar så hade de nog vetat om det i god tid. Jag tror att de blev informerade om denna del av kontraktet av Epic i sista minuten när Epic förstod vad IOs syfte var.

Jag spekulerar bara kring vad som är mest troligt. Ingen vet fram tills IO har gått ut med varför de bröt sitt löfte till spelarna.

De tidigare spelen hade ju andra utgivare också vilket skulle kunna vara en faktor. Men ja, man kan bara spekulera. Har bara svårt att se vad Epic skulle ha att vinna när folk blir besvikna och avbryter sina förhandsbokningar.

Skrivet av Jonny Myrén:

"Uppdatering: Epic-bossen Tim Sweeney har via Twitter lovat att de ska ta en titt på detta. Han säger även att de aldrig vill att konsumenter ska behöva köpa samma spel på Epic som de redan äger på Steam."

Nämen se där. Hoppas det löser sig då.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

"Uppdatering: Epic-bossen Tim Sweeney har via Twitter lovat att de ska ta en titt på detta. Han säger även att de aldrig vill att konsumenter ska behöva köpa samma spel på Epic som de redan äger på Steam."

Vad bra Håller tummarna att det löser sig!

Testpilot
Skrivet av Draconis:

Fast problemet ligger ju om du redan äger Hitman 2 (som inte finns på EGS) måste du köpa det IGEN. IOI lovade att det skulle gå även om man hade det på Steam, eftersom man loggar in på deras servrar i alla fall. Man har aldrig fått H2 banorna gratis.

Om du redan äger (Hitman 2) varför ska du köpa det igen då? Det är väl bara köpa tredje spelet och lira på?

Tråkigt om utvecklaren har lovat något som de inte håller, det har jag i så fall missat.

Edit: verkar som Epic vill åtgärda detta nu. Jag har fortfarande lite svårt att förstå varför det är så pass viktigt att ha med det äldre spelets banor till det tredje spelet, men men.

Medlem

Gillar inte direkt Epic och Timmy Tencent men känns inte som felet är på deras sida, är med IOI som är ett skräp-företag som gjort såhär. De har liksom ett konto-system som vet vilka spel du äger och vart, finns inte en enda logisk anledning till att du ska behöva köpa hitman flera gånger.

Förutom den enda logiska anledningen till att de skiter i dig som konsument och tycker du gott kan betala för spelet igen för att få spela de äldre banorna.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Om du redan äger (Hitman 2) varför ska du köpa det igen då? Det är väl bara köpa tredje spelet och lira på?

Tråkigt om utvecklaren har lovat något som de inte håller, det har jag i så fall missat.

Edit: verkar som Epic vill åtgärda detta nu. Jag har fortfarande lite svårt att förstå varför det är så pass viktigt att ha med det äldre spelets banor till det tredje spelet, men men.

Jag vill kunna spela dom banorna i den nyare uppdaterade motorn med dom nya gameplay features också, tyckte själv det var väldigt nice i tvåan att gå tillbaka till sapienza osv och göra alla olika storylines osv som jag inte hade gjort, om du missat det så har banorna ett stort replay värde därmed desto fler desto bättre.

Det gav dels nytt liv i dom gamla banorna, tillgång till alla unlocks som man spenderat timmar på. För att göra planering och utförning av sina lönnmord mer intressanta i dom nyare. Sedan är det ju otroligt smidigt att kunna samla 3 spel i en install.

Och ja, dom har ju sagt att man ska kunna föra över sin progress och banorna från ettan och tvåan, precis som man kunde från ettan till tvåan, gratis om man äger spelen.

Ja det är väl tur att folk "gnäller" så det händer något när saker har utlovats, funktionen har fungerat utan hinder tidigare.

Testpilot
Skrivet av KeyserSoze:

Jag vill kunna spela dom banorna i den nyare uppdaterade motorn med dom nya gameplay features också, tyckte själv det var väldigt nice i tvåan att gå tillbaka till sapienza osv och göra alla olika storylines osv som jag inte hade gjort, om du missat det så har banorna ett stort replay värde därmed desto fler desto bättre.

Det gav dels nytt liv i dom gamla banorna, tillgång till alla unlocks som man spenderat timmar på. För att göra planering och utförning av sina lönnmord mer intressanta i dom nyare. Sedan är det ju otroligt smidigt att kunna samla 3 spel i en install.

Och ja, dom har ju sagt att man ska kunna föra över sin progress och banorna från ettan och tvåan, precis som man kunde från ettan till tvåan, gratis om man äger spelen.

Ja det är väl tur att folk "gnäller" så det händer något när saker har utlovats, funktionen har fungerat utan hinder tidigare.

Om utvecklarna har sagt detta utåt förstår jag varför folk blev irriterade. För mig blev det bara märkligt att köpa tredje spelet och spela det andra spelets uppdrag. I så fall har man ju redan köpt det andra spelet och kan spela det. Men men, det verkar ju som att det löser sig fint.

Skrivet av Mutumba:

Om utvecklarna har sagt detta utåt förstår jag varför folk blev irriterade. För mig blev det bara märkligt att köpa tredje spelet och spela det andra spelets uppdrag. I så fall har man ju redan köpt det andra spelet och kan spela det. Men men, det verkar ju som att det löser sig fint.

Handlar ju också om att kunna lira de gamla banorna med nya grejer man låst upp i 3:an och vice versa


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Handlar ju också om att kunna lira de gamla banorna med nya grejer man låst upp i 3:an och vice versa

Okej, ja det kan ge ett mervärde helt klart.

Medlem

Och om VR support kommer till PC så vill man som sagt kunna köra alla banor i VR.
Verkar dock som IOI inte riktigt gått helhjärtat med VR inte ens på Playstation vilket är synd. Skulle köpt direkt om det hade kommit till PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte bara vill man ha de grejer man låst upp, man vill också ha rankingen på olika banor och den totala rankingen (kanske?). Värt att komma ihåg är att jag får version för både PS4 & PS5, och kan "importera" både Hitman 1 & 2-banorna för priset av ett spel på konsolerna. Måste vara ett juridiskt problem känns det som. GOG kan ju komma åt både Steam och Epic, så klart det går att hitta en teknisk lösning.
Å andra sidan, de hade mycket väl kunnat ta ut en "mindre avgift" på konsolerna för att lägga allt i ett paket och folk hade gladeligen betalat det, åtminstone för att kunna köra banorna i VR på PS4/5.
...Och gillar man spelet är 20% av det nuvarande priset inte så himla farligt om de inte löser det. De har redan lovat ofta återkommande rabatter på 1&2-paketen. Påminner ig om att det är en rätt liten studio, som - precis som Hello Games - gärna kan få lite kärlek av mig. Jag lär köpa hela paketet igen när VR släpps till Index, och hata det för att jag saknar allt jag låst upp.

12
Skriv svar